• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • TreTriss
    Saturnus skrev 2014-09-14 06:40:19 följande:

Jag smög upp och testade, min son sover och jag vill bara skrika högt av jubel. Idag fick jag ett synligt plus på stickan(dock svagt). Känt mig gravid några dagar här :) Är på RD11 och det känns så fantastiskt. Jag hoppas så att pyret vill stanna och är friskt.

Grattis!!! :)
    calabalic skrev 2014-09-14 11:39:55 följande:

Här kom mensen i fredags så detta försök blev det inget med. Men har fyra kvar i frysen så vi gör nog ett nytt försök så snart som möjligt.

beklagar. då ligger vi ungefär lika, min kom i torsdags, så blev inget med denna ET. Blir FET nu nästa gång!
    Längtan74 skrev 2014-09-14 15:50:19 följande:

Har bestämt mig för Ivf i Danmark, var igång M utredning här i Sverige när min sambo bara bestämmer sig för att lämna mig nu. Ensam o rädd känns det som just nu,känns som en lång krånglig väg och just detta hur ensam man känner sig.....därför jag söker mig hit hoppas på tips å lite peppning

Vad tråkigt att höra!
    Tycker du gör rätt i att fortsätta med din dröm till Danmark!

• Lokattis

Har bestämt mig för Ivf i Danmark, var igång M utredning här i Sverige när min sambo bara bestämmer sig för att lämna mig nu. Ensam o rädd känns det som just nu,känns som en lång krånglig väg och just detta hur ensam man känner sig.....därför jag söker mig hit hoppas på tips å lite peppning

Åh, vilken jobbig situation... Men ändå bra att du har bestämt dig för vad du vill, och tänker satsa! Kram.
  • lucylight
    Niisan skrev 2014-09-13 14:04:11 följande:

Har nyss gjort en återföring idag på Cvl (ET) och fick även information om de övriga som blev befruktade.

Av ca 20 äggblåsor var det 16 ägg. Av dom 16 var 14 mogna och skulle befruktas med icsi.

2 av dessa 14 ägg gick sönder så då blev det 12 ägg kvar som fick en spermie var.

Dagen efter hade 11 ägg blivit befruktade av dessa 12.

Idag på dag 2 var det 6 av dom 11 som var toppembryo!

Så det blev ett till oss och 5 toppembryo till frysen på vårt första försök :)

Läkaren på cvl sa att det är sällan som det är något embryo som dom anser att duger till frysen så det här var sensationellt sa han :)

Härligt!! :D och grattis till ruvstart :) 
  • lucylight

Jag smög upp och testade, min son sover och jag vill bara skrika högt av jubel. Idag fick jag ett synligt plus på stickan(dock svagt). Känt mig gravid några dagar här :) Är på RD11 och det känns så fantastiskt. Jag hoppas så att pyret vill stanna och är friskt.

Åhh, grattis! Vilken lycka :D
  • lucylight
    calabalic skrev 2014-09-14 11:39:55 följande:

Här kom mensen i fredags så detta försök blev det inget med. Men har fyra kvar i frysen så vi gör nog ett nytt försök så snart som möjligt.

Ledsen för er skull! Hoppas guldägget ligger i frysen! 

Kram 
  • karro 2014

Åh vad roligt o grattis.. Önskar er all lycka nu o hoppas att de lille pyret får stanna kvar:))
  • karro 2014

Skall ha min mens imorgon, som jag har både längtat och väntat!!!

Brukar dagen innan få Putte lite ljusrosa på pappret men ingenting har visats, är lite orolig nu att min kropp kanske hoppar över mensen.. Sådan otur kan man väl inte ha??

• Längtan74

Någon mer som gör detta som singel? Hade känts skönt få prata med nån i samma sits. Känns som att man inte får plats i samhället för att man inte är 2???? Nån som har konkreta tips på bra kliniker? Grattis till er som har nått möjligheten????Hoppas jag med kommer dit

• Saturnus

Hej! Tråkigt men du gör rätt i att följa ditt hjärta. Jag har ett barn sedan tidigare förhållande och vill ha syskon. Jag har gjort inseminationer med fått missfall och utomhavandeskap. Nu har jag gjort min första ivf och lyckats i Danmark. Jag är nöjd med Vitanova, bra personal, ligger nära centralen etc. Maila mig om du behöver tips. Kram o lycka till
Svar på tråden IVF hösten 2014