• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Längtan74

Hej Saturnus,tack för du svarade. Ja jag har kollat på vita Nova oxå. Vill nog gärna ta upp kontakt med dig.....tusen frågor i huvet. Jag ska gå till jobbet nu.men jag mailar dig jättegärna om det är ok för dig. Hittar jag din mail på din profil? Kram o tack igen för svar

• TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-09-14 19:48:23 följande:

Skall ha min mens imorgon, som jag har både längtat och väntat!!!

Brukar dagen innan få Putte lite ljusrosa på pappret men ingenting har visats, är lite orolig nu att min kropp kanske hoppar över mensen.. Sådan otur kan man väl inte ha??

Min mens var också lite senare än vanligt när vi skulle starta IVF, jag brukar också ha liet ljusrosa på pappret dagarna innan.
    Hoppas den kommer snart!!

Själv har jag pratat med Huddinge på morgonen och meddelat att vår IVF inte lyckades.
    De vill vänta tills nästa mens för att köra vår FET.. Jag som är så dålig på tålamod :)
    Så blir återföring av ett långtidsodlat embryo i slutet av oktober för vår del!
  • Speck

Karro: bara för att du väntar på den kommer den bli sen. Lagen om alltings jävlighet.

• karro 2014
    TreTriss skrev 2014-09-15 08:32:58 följande:
    Min mens var också lite senare än vanligt när vi skulle starta IVF, jag brukar också ha liet ljusrosa på pappret dagarna innan.
    Hoppas den kommer snart!!

Själv har jag pratat med Huddinge på morgonen och meddelat att vår IVF inte lyckades.
    De vill vänta tills nästa mens för att köra vår FET.. Jag som är så dålig på tålamod :)
    Så blir återföring av ett långtidsodlat embryo i slutet av oktober för vår del!
    Ah okej, är väl bara till att vänta och se glad ut!!! Annars är de ju tvärt om, man vill inte se skymten av den..
  • karro 2014
    Speck skrev 2014-09-15 10:14:36 följande:

Karro: bara för att du väntar på den kommer den bli sen. Lagen om alltings jävlighet.

Ah jag har förstått detta, så himla tråkigt:(

Vill ju bara starta denna process nu!!
  • Lokattis

Då var ÄP avklarat för vår del även den här gången. Allt gick bra, det stack till lite när de satte lokalbedövningen men annars kändes det helt okej. 7 ägg blev resultatet!

Får väl se hur det känns senare idag när smärtlindringen klingar av...

• Chasingdreams

Idag ska jag ta min femte dos gonal-f. Blodprovet (östradiol) som togs i morse visade dock att jag fortfarande är alldeles för nedreglerad. Jag ska nu öka min dos från 150 till 225. Är nu oroad för att detta inte ska gå vägen... =(

• Speck

Lokattis : skönt att det är gjort! Återföring på onsdag då?

• Lokattis
    Speck skrev 2014-09-15 13:52:32 följande:

Lokattis : skönt att det är gjort! Återföring på onsdag då?

På torsdag, faktiskt. Trodde också att det skulle bli på onsdag men så verkar de inte jobba. Så det blir 3-dagars igen för oss, och det fungerade ju bra i våras. Bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa.
  • Mallan82
    Chasingdreams skrev 2014-09-15 13:34:59 följande:

Idag ska jag ta min femte dos gonal-f. Blodprovet (östradiol) som togs i morse visade dock att jag fortfarande är alldeles för nedreglerad. Jag ska nu öka min dos från 150 till 225. Är nu oroad för att detta inte ska gå vägen... =(

Åh vad segt. Det kommer säkert gå bra ändå, men kanske blir några dagar senare bara. Du hade ju en låg utgångsdos. Som jag förstått är det ganska vanligt att man får justera upp eller ner längs vägen. 

Jag ska ta mitt blodprov imorgon så får vi se hur det är med mig. Försök att inte oroa dig. 
Svar på tråden IVF hösten 2014