• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Lokattis
    Bubby skrev 2014-09-16 12:02:02 följande:

Tack.

Ja idag var min testdag. Fick tillbaka en 5-dagars den 3:e september.

Ni som har gjort flera försök, hur orkar ni? Hur tar man sig vidare? Nu känns det som om det aldrig kommer gå för oss... Och dessutom får vi ju lov att betala allt själva.

Jag tror att knepet är att tillåta sig att bli ledsen, förbannad och uppgiven och sörja ett tag innan man fattar beslut om nya försök. Precis när man fått minus på stickan känns allt hopplöst, men styrkan kommer tillbaka efter ett tag. Vilket försök i ordningen var detta för er?
  • Bubby
    Lokattis skrev 2014-09-16 12:21:35 följande:

Jag tror att knepet är att tillåta sig att bli ledsen, förbannad och uppgiven och sörja ett tag innan man fattar beslut om nya försök. Precis när man fått minus på stickan känns allt hopplöst, men styrkan kommer tillbaka efter ett tag. Vilket försök i ordningen var detta för er?

Det var vårat första försök bara, men alla(inkl. Läkare) har varit så positiva till ivf för oss och sagt att det kommer gå så bra...nu känns det bara som lögn, nu känns det hopplöst.

Fast jag förstår också att sånt här händer, men det gör fortfarande lika ont...

Hoppas bara att jag slipper köra långa protokollet nästa gång för jag blev jättedålig av sprayen... Hua, bara tanken på att behöva gå igenom allt det där igen...
  • Speck

Ego: just varit inne och lämnat blodprov för att kolla så jag är nedreglerad, samt hämtat ut sprutorna och Crinone. Lite lustigt att jag fick Crinone för jag fick info och broschyrer om Lutinus. Men jag klagar inte, en gång om dagen istf tre... :)

• Speck

Bubby: tre försök säger de ju att de flesta blir gravida på. Jag har också mått pyton av nässprayen, huvudvärk eller migrän dagligen o svårt att sova etc.. Men jag föredrar långa just för att jag litar inte på min kropp (oregelbunden mens och kort cykel) och man har ju lite mer kontroll så här. Men som Lokattis skrev, man måste få krascha och sen samla sig igen.

• Lokattis

Bubby: Jag förstår att du är ledsen, man satsar ju så mycket på de här försöken... Jobbigt att du mår så dåligt av sprayen. Kram.

• Bubby

Tack för er omtanke, ni är för gulliga.

Pratade precis med kliniken, dem skulle höra av sig i veckan så vi kan påbörja en ny behandling. Hur snabbt kan man köra igång igen?

Vill inte behöva vänta, vi har väntat så länge redan...

• calabalic
    Bubby skrev 2014-09-16 12:02:02 följande:

Ni som har gjort flera försök, hur orkar ni? Hur tar man sig vidare? Nu känns det som om det aldrig kommer gå för oss... Och dessutom får vi ju lov att betala allt själva.

Jag tyckte nog det kändes värst efter första försöket och sen går det lättare. Nu har vi gjort tre misslyckade försök (varav vi fick börja betala själva nu det tredje) och jag är betydligt mer luttrad nu så känslorna efter det senaste försöket var inte alls lika starka. Nu var det visserligen FET också och det tär ju inte lika mycket på kroppen, men ändå. Mensen kom i fredags, testade minus i söndags, deppade i två dagar och nu är jag redan back on track och fokuserar på nästa försök. På söndag ska jag börja ÄL-testa igen. Men efter de första två försöken behövde jag flera månader på mig att ladda om mentalt.
  • Mallan82
    Chasingdreams skrev 2014-09-16 09:11:46 följande:
    Tack. Gör så gott jag kan för att inte oroa mig, men det är inte lätt. Tog ökad dos igår, men fortfarande är det bara nedregleringssymtom som jag märker av. Kanske var tre veckors nedreglering lite väl mycket för mig... Känner mig dock riktigt snuvad om jag inte ens får chansen till äggplock. 
    Jag förstår... det är aldrig lätt att inte grubbla.. mycket lättare att säga till andra än att göra själv har jag märkt

Jag hade blodprov idag. Det var också lite lågt, men tydligen inom ramen för ok. Jag har inte känt av ngt förrän idag när jag haft liiiite svullnadskänsla i magen. I övrigt inget. Hoppas din tillväxt får sig en skjuts nu! Ska hålla tummarna för att det ser bra ut på din nästa koll.
  • lucylight
    Bubby skrev 2014-09-16 07:06:35 följande:

Jag är helt förkrossad... Stort minus på stickan, jag som verkligen trodde att det skulle gå vägen.

Nu känns allt skit, piss och åt helvete,!!!!!! Inget i frysen heller så nu är frågan om man orkar gå igenom skiten igen...

Åhhh,jag är så ledsen....

Åh vad tråkigt :( Jag beklagar! 
    Ta den tid ni behöver och ta sen nya tag, hoppas ni får guldägget nästa gång! 

Kramar
  • lucylight

Vi fick hem brevet från kliniken idag och vi fick 3 blastisar till frysen, av de 4 som odlades vidare! :) :) Känns skönt att antingen ha syskonförsök i frysen, eller att slippa sätta igång med sprutor & hela processen ifall detta försök inte lyckas. 
    RD 6 idag. Känner mig såå himla otålig. 

När har ni tjuvtestat, om ni har gjort det dvs? :) Och vad visade det? 

Svar på tråden IVF hösten 2014