• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Niisan

Är det någon mer än jag som blir så sjukt hungrig av Lutinus? Antar att det är det iaf för det är inte förrän tidigast idag som det förhoppningsvis fäster (rd 3 av 4-celligt).

• Speck

Jag börjar med sprutorna idag, ca 40 min kvar till första sprutan! Vul måndag 22/9 och ev äp 29/9! Nu drar det igång! :D

Jag sitter bara från tfn så om någon vänlig själ vid en dator vill lägga till den infon i listan blir jag tacksam!

• Speck

Mallan: så du som tar maxdos låg lågt? Oj! Men började inte du just med sprutorna? Vad sa de till dig om dina blödningar? Jag glömde fråga idag för jag har Fortf småblödningar sen mensen förra veckan och jag tänkte på dig som fick åka in för vul för det...

• Niisan

Angående hungern som jag skrev om här ovan så verkar det vara sältan som jag suktar så hemskt efter. Känner inte hunger i magen men jag känner ändå ett otroligt sug efter mat med krydda/salt och chips.

• Mallan82
    Speck skrev 2014-09-16 20:24:09 följande:

Mallan: så du som tar maxdos låg lågt? Oj! Men började inte du just med sprutorna? Vad sa de till dig om dina blödningar? Jag glömde fråga idag för jag har Fortf småblödningar sen mensen förra veckan och jag tänkte på dig som fick åka in för vul för det...

Jag är på dag 6 med sprutorna. Men jag har just maxdos för att det krävs för min del så jag är inte så oroad över att det var lite lågt, det kommer nog igång, och det var inte oroväckande lågt. Jag kommer aldrig få 20 ägg eller några sådana mängder, men kanske 5-10. Det är bara gilla läget och hoppas att få några som är bra. Cool

De sa inget särskilt om mina blödningar, det verkar som det händer lite då och då. De kollade men såg inget konstigt alls. Har också sett fler som haft det när jag googlat och det verkar inte ha varit problem för dem heller Jag tror de mest kollade för att de egentligen sagt att det skulle vara en koll innan, men sedan missat boka in det, hehehe. 

Kul att du får börja nu, alltid skönt att komma ett steg närmare! Hejja dig!
  • Lokattis

Lucylight: så skönt med 3 i frysen, grattis!

Speck: lycka till med första sprutan!

• Lokattis

5 av de 7 ägg som vi tog ut igår hade befruktats tills idag, jag är så lättad! Nu är det bara att hålla tummarna så att åtminstone något utvecklas fint tills på torsdag...

• Mallan82
    Lokattis skrev 2014-09-16 20:50:51 följande:

5 av de 7 ägg som vi tog ut igår hade befruktats tills idag, jag är så lättad! Nu är det bara att hålla tummarna så att åtminstone något utvecklas fint tills på torsdag...

Hurra! Grattis!!!
  • MiWe

Hejsan,

Har följt denna tråd och andra här på forumet. Cool Vi är på vårt andra IVF (ICSI), endometrios samt få och slöa simmare är de troliga anledningarna till vår barnlöshet. Efter första misslyckade IVF'en (9 ägg, 5 befruktade, 3 delade sig ganska bra, men bara ett dög för ET, inga eskimåer) fick jag tack o lov operera bort en chokladcysta och en del annan endo-vävnad, samt att de spolade ur livmodern för att ge bättre möjlighet till fäste. Gått på Synarela i ungefär ett halvår därefter innan vi satte igång försök nr 2 i slutet av sommaren.

ÄP var i början av september, endast 5 ägg denna gång, varav 2 tog sig bra. Sambons simmare var fler och lite piggare (han har knaprat vitaminer o tillskott ett år nu, så det var riktigt kul att höra den nyheten!) Ett blev ett jättefint 2-dagars som fick flytta in i ugnen.

Är idag på RD12, TD på lördag. Förvånad *nervöst*

Första IVF'en tjuvtestade jag några dagar före, och det var ett fett minus. Kommer ihåg det som fruktansvärt jobbigt, mycket tyngre än jag trodde. Gråter Trots detta kunde jag inte låta bli, och testade igår på TD11... först kom det ett tydligt kontrollstreck, men sen - inget. =( Men vänta!! efter ca 2 minuter började jag ana ett till svagt, svagt streck! 

Idag var jag såklart tvungen att testa igen, tycker det är starkare och jag tror det syntes snabbare också. Bild:

Vad tror ni? Haft lite ljusbruna flytningar igår o idag (har förresten Lutinus denna gång, Crinone förra ggn), men har ju hört att många t.o.m får rejäla blödningar utan att det blivit minus. Vågar jag hoppas på att det äntligen är vår tur...? :')

Måste inhandla fler tester! Dessa var Apotekets egna, vågar man lita på dem..?Usch, är så sjukt nervös inför TD!! 

Svar på tråden IVF hösten 2014