• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • MiWe
    Speck skrev 2014-09-18 22:30:58 följande:

Alltså när jag ska ta sprutan på vänster sida av magen så gör det så sjukt ont, jag fattar det inte? Idag backade jag halvvägs in och stack på höger sida igen, där känns det nästan inget alls! Nån mer som haft liknande?

Allra sista sprutan jag tog på vänster sida gjorde faktiskt ont och blödde lite. Tror det var en nerv o blodkärl jag lyckades pricka. Testa att nypa hårdare i skinnet och flytta sprutan en cm åt sidan bara? Eller gör det lika ont oavsett vart du sprutar?
  • Bubby
    Saturnus skrev 2014-09-19 06:01:05 följande:

Tack! Riktigt tufft o inget blev det till frysen. :(

Jag plussade på RD 11 efter ett ET. Det blev inte starkare. På TD(14dagar efter insättning) var det negativt så jag antar att det var ett tidigt missfall. Ingen mens ännu.

Vilken testdag fick ni? Fick ni köra igång direkt i nästa cykel?

Åh,va tråkigt, jobbigt och tufft. Lider verkligen med dig!

Jag fick ju minus på min testdag i tisdags efter att ha kört långa protokollet och ska få köra igång vid nästa mens med korta. Så d verkar vara långt att köra på direkt. Fast det kanske är beroende från fall till fall också.

Håller tummarna för dig att det går vägen snart!
  • MiaMorot

Alltså.. jag fick ju mens kring rd 12, men fortsatte såklart med lutinus till testdagen rd 18. (Testade ju också negativt vilket inte var så oväntat. ) men något som var oväntat var att jag idag plötsligt började blöda igen. 2 dagar efter att jag slutat med lutinus. Vad är detta? Har jag inte redan haft min mens? Eller får man ofta en blödning som en reaktion på att man slutat med lutinus? Vet ju inte från när jag ska räkna nya menscykeln..

• Lokattis
    MiaMorot skrev 2014-09-19 14:46:49 följande:

Alltså.. jag fick ju mens kring rd 12, men fortsatte såklart med lutinus till testdagen rd 18. (Testade ju också negativt vilket inte var så oväntat. ) men något som var oväntat var att jag idag plötsligt började blöda igen. 2 dagar efter att jag slutat med lutinus. Vad är detta? Har jag inte redan haft min mens? Eller får man ofta en blödning som en reaktion på att man slutat med lutinus? Vet ju inte från när jag ska räkna nya menscykeln..

Exakt så var det för mig också efter ET i våras, jag fick menas på rd 9, fortsatte med lutinus och blödde därefter en gång till. En slags "bonusmens"... I efterhand räknade jag ut att det var den första men sen som var den riktiga för mig (mätte med ÄL-test och räknade baklänges).
  • karro 2014
    MiWe skrev 2014-09-19 08:55:39 följande:
    Allra sista sprutan jag tog på vänster sida gjorde faktiskt ont och blödde lite. Tror det var en nerv o blodkärl jag lyckades pricka. Testa att nypa hårdare i skinnet och flytta sprutan en cm åt sidan bara? Eller gör det lika ont oavsett vart du sprutar?
    Va jag fått lära mig så skall man inte nypa i bukfettet, utan stock dig snett nedanför naveln på höger o vänster sida.. Där har man ingen känsel!! Känns ingenting förutom när man sprutan in då kan de svida)
  • Mallan82
    Chasingdreams skrev 2014-09-18 14:29:49 följande:

Fick precis besked om att vi ska fortsätta. Dosen ska ökas från 225 till 300 (från början hade jag 150). På måndag blir det nytt ultraljud. Jag tycker att det känns bra att mina ägg får en ärlig chans. Även om jag sammanlagt sprutat i en vecka var jag ju kvar i klimakteriet till för tre dagar sen. Tror ni att de kan avbryta behandlingen om mina fyra ägg fortsätter att växa till måndag?

Härligt att du får fortsätta. Jag hade mitt vul idag och är inte heller klar än. De större äggen är för få och några till små hoppas de ska komma igång. Jag ska in igen på tisdag, men han sa att det är stor risk att det inte kommer vara klart då heller...  

När jag körde korta protokollet tog jag bara 8 sprutor, men tydligen tar det mycket längre tid med detta. Kanske inte så konstigt eftersom man är nedreglerad. De sa till mig att "åtminstone 12-14 dagar" sprutor bör jag räkna med med den här metoden... 

Håller tummarna för att vi båda får en riktig tillväxthelg!
  • MiWe
    karro 2014 skrev 2014-09-19 16:17:51 följande:

Va jag fått lära mig så skall man inte nypa i bukfettet, utan stock dig snett nedanför naveln på höger o vänster sida.. Där har man ingen känsel!! Känns ingenting förutom när man sprutan in då kan de svida)

Vad konstigt, jag fick lära mig att jag skulle nypa tag som en "valk", fast samma ställen som du skriver alltså. :)
  • karro 2014
    MiWe skrev 2014-09-19 18:19:18 följande:
    Vad konstigt, jag fick lära mig att jag skulle nypa tag som en "valk", fast samma ställen som du skriver alltså. :)
    Testa o inte nyp tag o stick bara :) o se om d känns bättre
  • MiaMorot
    Lokattis skrev 2014-09-19 15:59:09 följande:

Exakt så var det för mig också efter ET i våras, jag fick menas på rd 9, fortsatte med lutinus och blödde därefter en gång till. En slags "bonusmens"... I efterhand räknade jag ut att det var den första men sen som var den riktiga för mig (mätte med ÄL-test och räknade baklänges).

Okej ja men då är det nog bara någon reaktion på att man slutat med lutinus. Skönt!
Svar på tråden IVF hösten 2014