• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • karro 2014

Jag har en fråga, har gonal f 900 Ie injektionspenna och idag skall jag injicera för 4e ggn.. Tar 225 varje kväll fram till ul.. Så nu är frågan, jobbat mycket med insulin o så, och på dem pennorna kan man vrida upp enheterna för att se hur många enheter de är kvar, och vad jag räknat ut att det skall finnas 225 IE kvar, eftersom 4*225 = 900.. Men när jag drog upp för att kolla hur mycket de va kvar så visade de sig 450, vilket inte kan stämma... Hur skall jag göra? Skall jag på börja en ny penna för o vara säker eller hu tjat ni gjort? Vill ju få i mig rätt dos!!

• MiWe
    Nickidocka skrev 2014-09-21 13:43:02 följande:

Sådär då!

Härligt!!!! Stort grattis! !!! :D
  • MiWe
    karro 2014 skrev 2014-09-21 17:02:13 följande:

Jag har en fråga, har gonal f 900 Ie injektionspenna och idag skall jag injicera för 4e ggn.. Tar 225 varje kväll fram till ul.. Så nu är frågan, jobbat mycket med insulin o så, och på dem pennorna kan man vrida upp enheterna för att se hur många enheter de är kvar, och vad jag räknat ut att det skall finnas 225 IE kvar, eftersom 4*225 = 900.. Men när jag drog upp för att kolla hur mycket de va kvar så visade de sig 450, vilket inte kan stämma... Hur skall jag göra? Skall jag på börja en ny penna för o vara säker eller hu tjat ni gjort? Vill ju få i mig rätt dos!!

Vet inte om du kan skriva upp för att sedan skriva ner. Börja på ny penna så länge och fråga BM imorgon? Det är alltid mer än 900 enheter i pennan, så man vrider till den mängd man ska ha, och om det tar slut ser man i fönstret hur mkt man ska ta från nästa spruta.
  • Lokattis

Uppdaterar listan

Under behandling:
    Lilla0 - ET 25/8 
    MiaMorot - ET 27/8  
    TreTriss - ET 27/8  
    Moolie - FET 30/8  
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9  
    Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9 
    Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9  
    Blomflugan - FET 4/9, TD 17/9 
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9  
    MiWe: (2:a försöket) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9
    lucylight - ET 10/9, TD 28/9 
    Niisan - ÄP 11/9. Planerat ET 13/9 
    Lokattis - ET 18/9, TD 6/10
    Speck - Spraystart 2/9, VÚL 22/9 och ev. ÄP 29/9
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)  
    Frugis- beräknad sprutstart 17/9  
    MissEmman: ET 17/9. TD 4/10.

Gravida:

• frugis

Hej på er!

Idag är det sprutstart! Vi kör på 300ie menopur den här gången. Skönt att komma igång igen. 3e gången gillt nu hoppas vi på.

• pco

Hej tjejer! Jag har valt att avstå från fm lite då allt kändes som om det skulle skita sig. i onsdags morse kom det ut 3st stora bruna klumpar och senare på kvällen kom en störtblödning va då i v 6+0 i fredags (6+2). Va jag inne på vul för att konstatera mf men till våran förvåning så fanns en liten där inne med ett tickande hjärta. Kommer fortfarande små små bruna klumpar. Ska tillbaka för vul nästa v och är då i v 7+1 .. Känner mig livrädd för att förlora detta.

Hur går det för er andra?

• pco

Givetvis stort grattis tillNicki och det fina pluset :)

• karro 2014
    MiWe skrev 2014-09-21 17:22:16 följande:
    Vet inte om du kan skriva upp för att sedan skriva ner. Börja på ny penna så länge och fråga BM imorgon? Det är alltid mer än 900 enheter i pennan, så man vrider till den mängd man ska ha, och om det tar slut ser man i fönstret hur mkt man ska ta från nästa spruta.
    Aa okej, tack för svaret. De var faktiskt så jag tänkte göra, känns ju lite dumt o chansa, skall på ul på tisdag så då tar jag de med dem då:))
  • Saturnus
    Nickidocka skrev 2014-09-21 13:43:02 följande:

Sådär då!

Åh vad härligt! Stort grattis!
  • Saturnus
    pco skrev 2014-09-21 17:47:34 följande:

Hej tjejer! Jag har valt att avstå från fm lite då allt kändes som om det skulle skita sig. i onsdags morse kom det ut 3st stora bruna klumpar och senare på kvällen kom en störtblödning va då i v 6+0 i fredags (6+2). Va jag inne på vul för att konstatera mf men till våran förvåning så fanns en liten där inne med ett tickande hjärta. Kommer fortfarande små små bruna klumpar. Ska tillbaka för vul nästa v och är då i v 7+1 .. Känner mig livrädd för att förlora detta.

Hur går det för er andra?

Puh vad skönt! Håller tummarna! Kram
Svar på tråden IVF hösten 2014