• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Chasingdreams

MiWe: Stort grattis! ????

Mallan82: Hoppas äggblåsorna växer till sig i helgen. Här har det molat och ömmat en del sen dosen ökades. På måndag får jag veta om jag får fortsätta. Hoppas att vi båda får positiva besked.

• Lokattis
    karro 2014 skrev 2014-09-20 22:34:37 följande:

Fast de där med att om man sett ett hjärta slår, de stämmer inte!! De kan se jätte bra ut enligt bm när man är där, o Det kan infalla precis när som, jag var på ul när jag var i v8 o då såg allt jätte bra ut, v 11 gjorde jag ett ul till o då visade sig att fostret dött v9, alltså en vecka efter!!

Man skall inte stirra sig blind för mycket när d gäller sånt, man blir bara så besviken om d skulle hända!!

Det var exakt samma för mig (vul i v9, MA upptäckt i v12 och fostret hade dött i v10), men fortfarande är det så att risken minskar en hel del när man har sett hjärtat slå, men det är ju tyvärr inte så att risken är noll efter det. Samma sak efter v12, då minskar risken ytterligare men den är fortfarande inte noll. Visst är det bara statistik, men det gäller ju för många. Trist nog finns det ju alltid undantag... Hoppas vi har bättre tur nästa gång!
  • MiWe

Tack allihopa! !! Jag håller tummarna HÅRT för er alla nu att det blir många ägg, lyckade ET, lyckade ruvningar och många fina PLUS här i tråden under hösten!

<3 <3 <3 :)

• Maria678

Jag har en fråga.. När ni började med sprutorna och sprayen samtidigt, fick ni i slutet av behandlingen innan ni tagit ovitrellen en ägglossningsflytning? Fick en imorse och ja, känslan av panik var ganska överhängande, var oförberedd på det. Äggen får ju inte släppa innan äggplockning!

• Lokattis
    Maria678 skrev 2014-09-21 08:37:34 följande:

Jag har en fråga.. När ni började med sprutorna och sprayen samtidigt, fick ni i slutet av behandlingen innan ni tagit ovitrellen en ägglossningsflytning? Fick en imorse och ja, känslan av panik var ganska överhängande, var oförberedd på det. Äggen får ju inte släppa innan äggplockning!

Jag har fått så båda gångerna men det har inte varit några problem, äggen var kvar vid plocket. Har iofs gått på korta protokollet utan spray, men kan inte tänka mig att det är någon skillnad. Har hört om många som fått sådana flytningar mot slutet.
  • Maria678
    Lokattis skrev 2014-09-21 08:45:12 följande:
    Jag har fått så båda gångerna men det har inte varit några problem, äggen var kvar vid plocket. smile1.gif Har iofs gått på korta protokollet utan spray, men kan inte tänka mig att det är någon skillnad. Har hört om många som fått sådana flytningar mot slutet.
    Åh tack för ditt svar! Man är ju lite extra nojjig såhär på slutet. Humöret är ju dessutom lite upp och ner pga medicinerna.. Kram!
  • Speck

Karro: som Lokattis påpekat, jag sa inte att det inte händer, men att risken minskar...

• Mallan82
    Maria678 skrev 2014-09-21 08:37:34 följande:

Jadå, jag tror alla får så. Beror nog på hormonerna.
Svar på tråden IVF hösten 2014