• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Regajna
    MiWe skrev 2014-09-21 09:55:30 följande:
    Bästa är nog att försöka fylla dagarna med annat, tiden går verkligen extremt långsamt annars.

Tror inte du ska oroa dig, ljusbrun flytning hade jag med vid RD8 tror jag det var. Mensvärk kan ju vara lutinus lika gärna (eller vilket progesteron du har fått).

Jag tjuvtestade första ggn på RD11, för jag tänkte fel och tänkte att ovitrellen skulle kunna ge falskt plus till rd10. Men det var ju egentligen lugnt från RD8 ju. :)
    Ja, i veckorna när man jobbar så går det ju rätt bra att fördriva tiden :) men värre på helgen när man har lite mer dötid.

Mjo, det är lutinus jag fått. Men kände inte av lutinusen förra gången och då fick jag den eländiga mensen vid ruvardag 16. Men det kan väl säkert vara olika från gång till gång. De där jäkla tabletterna får ju en att tro att man fått mens varenda gång den rinner ut.. :(

Så egentligen borde man kunna tjuvtesta redan nu utan att få falskt resultat alltså? Har tänkt att jag ska försöka uthärda någon dag till, man vill ju gärna inte förstöra det lilla hopp som finns med att få ett negativt testresultat..
  • Regajna
    Niisan skrev 2014-09-21 08:35:55 följande:
    Testade nyss svagt positivt på rd 8 :D
    Glömde förstås säga Grattis till resultatet! :)
  • MiWe
    Regajna skrev 2014-09-21 10:07:19 följande:

Ja, i veckorna när man jobbar så går det ju rätt bra att fördriva tiden :) men värre på helgen när man har lite mer dötid.

Mjo, det är lutinus jag fått. Men kände inte av lutinusen förra gången och då fick jag den eländiga mensen vid ruvardag 16. Men det kan väl säkert vara olika från gång till gång. De där jäkla tabletterna får ju en att tro att man fått mens varenda gång den rinner ut.. :(

Så egentligen borde man kunna tjuvtesta redan nu utan att få falskt resultat alltså? Har tänkt att jag ska försöka uthärda någon dag till, man vill ju gärna inte förstöra det lilla hopp som finns med att få ett negativt testresultat..

Ja eller hur! ! Hur många ggr har man inte rusat till toaletten och väntat sig blod i trosskyddet och så har det bara varit Lutinus :p

Härda på, men om du testar och det är negativt, tänk på att många testat minus ända till dagen innan TD och sedan plussat på TD :)
  • Regajna
    MiWe skrev 2014-09-21 10:15:47 följande:
    Ja eller hur! ! Hur många ggr har man inte rusat till toaletten och väntat sig blod i trosskyddet och så har det bara varit Lutinus :p

Härda på, men om du testar och det är negativt, tänk på att många testat minus ända till dagen innan TD och sedan plussat på TD :)
    Ja, det är åtskilliga gånger det! :)

Ja, man får väl helt enkelt försöka härda ut. Så länge inte mensen sätter igång på allvar känns det ändå som att det finns lite hopp.

Förra insättningen var jag helt manisk med testandet. Tror jag började testa runt ruvardag 10-11 och då fick jag supersvaga positiva utslag på alla tester jag tog fram till dag 15-16 när menshelvetet kom. Blev helt förstörd. Tror att jag grät i flera dagar. Man hann ju bygga upp massor med förväntningar såklart.
  • Saturnus

phpLwRemN76869.jpg

Åh grattis! :)
  • Speck

Alltså jag börjar bli lite nojig här... Jag mår så bra trots allt? Att bli nedreglerad var jobbigt pga svettningar och huvudvärk men nu när jag börjat med sprutor... Jag läste i min dagbok att jag blev så upponer av hormonerna sist, lätt att gråta etc... Men förutom lite irritabilitet och huvudvärk så känner jag mig rätt normal?? Förutom molvärk från äggstockarna och en fyllnadskänsla i buken dvs. Är spänd på att få se vad ultraljudet visar imorgon! Tänk om det är jättefå äggblåsor? :(

• Niisan

Speck- Jag kände inte av något av sprutorna förutom att jag möjligen blev lite mer irriterad och jag hade drygt 20 äggblåsor ;)

Jag fick till och med på mig mina redan spända jeans hela ivf behandlingen.

• Melmum

Åhhh grattis, vad underbart!!!
  • MiWe
    Nickidocka skrev 2014-09-21 13:28:46 följande:

Tror bestämt vi har lyckats!

Detta måste du utveckla! :D
Svar på tråden IVF hösten 2014