• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • MiWe
    Niisan skrev 2014-09-21 08:35:55 följande:

Testade nyss svagt positivt på rd 8 :D

Yey!!! :D Grattis! När är TD?
  • Niisan

Tack :)

Jag fick tillbaka en 2-dagars förra lördagen så det har gått 12 dagar sedan ovitrellen och 10 dagar sedan äggplocket.

Jag har td 29/9 och var fullt medveten om att det mycket väl kunde vara negativt idag. Men jag läste att en del testat positivt på rd 9 så jag testade idag iaf :)

Hade den varit en vanlig menscykel så hade jag varit i bim-4.

• Lokattis
    Maria678 skrev 2014-09-21 08:56:26 följande:

Åh tack för ditt svar! Man är ju lite extra nojjig såhär på slutet. Humöret är ju dessutom lite upp och ner pga medicinerna.. Kram!

Javisst blir man nojjig! Kram och lycka till!
  • Regajna

Hej allihopa...

Vi är inne på vårat andra ivf-försök. Vi gjorde vårat första ivf-försök vid påsk då vi fick ett ägg till frysen och ett att sätta in. Inget av försöken gav något positivt resultat.
    Just nu är jag på ruvardag 10. Har testdag den 27/9.
    Kan inte förstå hur otroligt långsamt dagarna kan gå... känns som om det sniglar sig fram. Är aningens tveksam till att det skulle gå vägen den här gången. då jag sedan ruvardag 6 haft ljusrosa/lite bruna flytningar som verkar vägra avta, har dessutom fått mer och mer ont i magen som typ mensvärk.
    Någon av er som har erfarenheter av detta? Hur stor är sannolikheten att man ändå kan vara gravid?
    Har inte vågat tjuvtesta än heller.. känns för tidigt..

• MiWe
    Niisan skrev 2014-09-21 09:36:40 följande:

Tack :)

Jag fick tillbaka en 2-dagars förra lördagen så det har gått 12 dagar sedan ovitrellen och 10 dagar sedan äggplocket.

Jag har td 29/9 och var fullt medveten om att det mycket väl kunde vara negativt idag. Men jag läste att en del testat positivt på rd 9 så jag testade idag iaf :)

Hade den varit en vanlig menscykel så hade jag varit i bim-4.

Ska du testa varje dag nu fram till TD?

Själv tänkte jag "bara tjuvtesta en gång ", jo tjena, hahaha! Blev ju varje dag fram till TD.

Min kära sambo visste inget, fast jag hintade om att det kändes mkt bättre än förra gången.

Han blev helt tårögd när han stod med CBs digitala i handen och det dök upp "gravid " i fönstret. :)) <3

Hur gör ni andra under ruvningen?

Min anledning till att tjuvtesta i smyg var att jag inte ville utsätta min sambo för samma ångest jag själv hade, eller ge falska förhoppningar vid tidigt plus.
  • Niisan

MiWi- Nä. Varje dag blir det inte. Jag kommer att testa någon gång till för att se att det blir starkare men ett plus är ju ett plus annars så jag är nöjd så länge jag ser stegringen ;)

• MiWe
    Regajna skrev 2014-09-21 09:44:03 följande:

Hej allihopa...

Vi är inne på vårat andra ivf-försök. Vi gjorde vårat första ivf-försök vid påsk då vi fick ett ägg till frysen och ett att sätta in. Inget av försöken gav något positivt resultat.

Just nu är jag på ruvardag 10. Har testdag den 27/9.

Kan inte förstå hur otroligt långsamt dagarna kan gå... känns som om det sniglar sig fram. Är aningens tveksam till att det skulle gå vägen den här gången. då jag sedan ruvardag 6 haft ljusrosa/lite bruna flytningar som verkar vägra avta, har dessutom fått mer och mer ont i magen som typ mensvärk.

Någon av er som har erfarenheter av detta? Hur stor är sannolikheten att man ändå kan vara gravid?

Har inte vågat tjuvtesta än heller.. känns för tidigt..

Bästa är nog att försöka fylla dagarna med annat, tiden går verkligen extremt långsamt annars.

Tror inte du ska oroa dig, ljusbrun flytning hade jag med vid RD8 tror jag det var. Mensvärk kan ju vara lutinus lika gärna (eller vilket progesteron du har fått).

Jag tjuvtestade första ggn på RD11, för jag tänkte fel och tänkte att ovitrellen skulle kunna ge falskt plus till rd10. Men det var ju egentligen lugnt från RD8 ju. :)
  • MiWe
    Niisan skrev 2014-09-21 09:54:07 följande:

MiWi- Nä. Varje dag blir det inte. Jag kommer att testa någon gång till för att se att det blir starkare men ett plus är ju ett plus annars så jag är nöjd så länge jag ser stegringen ;)

Haha ok, ja jag tror jag testade varje dag mkt pga att det var så häftigt att se plus på stickan :D
  • Niisan

MiWe- Ja, det skulle väl vara för det då :P

Känns otroligt att det blev 2 sträck! :)

Svar på tråden IVF hösten 2014