• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Asjak
    soffipropp1987 skrev 2015-08-04 12:26:26 följande:

Helt underbart att känna att vi har huset inom räckhåll. Det blir ett Hjältevadshus Spira 175, stort och drömhuset!

Vilket hus har ni valt nu då?

Sömnen har fungerat jättebra sen han fick eget rum, är uppe max 2 gånger för att klappa och stoppa om nu. Om en vecka ska pojken skolas in och 1 sep ska jag börja jobba.

Går allt bra för er?

Jag sålde hästen i april också så nu blir det "bara" jobb, barn och träning att koncentrera sig på :)

Oj vad fort det kommer gå för er, vi har valt Älvsbyhus modell Tyr och ett dubbelgarage till.

Vi har köpt en egen tomt ute på landet, hur ska ert ligga?

Vår lilla tjej är jätte duktig med allt förutom sämnen och vi har vetkligen testat allt men i mitten hos mamma och pappa sover hon bäst :)

Nu har hennes pappa henne sedan i fredags morgon då jag fick åka ambulans till Lund, ligger nu på kirurg akuten och väntar på att bli flyttad till malmö för operation, då dom ska avlägsna gallblåsan och stenar som har vandrat iväg.

Fy vad jag saknar min familj ;(

Dom va här o hälsade på igår men hon ville klättra på mig o kramas och jag va så dålig med massa slangar kopplade, sedan blev hon så ledsen när hon skulle gå m pappa s ja trodde mitt hjärta skulle gå av, så vi sa att hon inte ska träffa mig nu innan jag har blivit opererad :(
  • soffipropp1987
    Asjak skrev 2015-08-08 21:44:43 följande:
    Oj vad fort det kommer gå för er, vi har valt Älvsbyhus modell Tyr och ett dubbelgarage till.

Vår lilla tjej är jätte duktig med allt förutom sämnen och vi har vetkligen testat allt men i mitten hos mamma och pappa sover hon bäst :)

Nu har hennes pappa henne sedan i fredags morgon då jag fick åka ambulans till Lund, ligger nu på kirurg akuten och väntar på att bli flyttad till malmö för operation, då dom ska avlägsna gallblåsan och stenar som har vandrat iväg.

Dom va här o hälsade på igår men hon ville klättra på mig o kramas och jag va så dålig med massa slangar kopplade, sedan blev hon så ledsen när hon skulle gå m pappa s ja trodde mitt hjärta skulle gå av, så vi sa att hon inte ska träffa mig nu innan jag har blivit opererad :(
    Nej usch stackars dig! Hoppas dom får ordning på det och att du kryar på dig snabbt!

Vårat hus kommer i moduler och är uppe på bara några dagar, sen får en snickare fixa resten invändigt. Våran tomt ligger också ute på landet men ändå nära till stan. Den är inte avstyckad än och vi har inte sökt bygglov än heller.
    På tisdag ska vi börja med inskolningen, har verkligen ångest att behöva släppa iväg honom, samtidigt känner jag att det kommer bli bra.
  • Asjak

Då har vi lite samma vi kommer oxå ha nära till allt fast på landet och vårt hus kommer oxå i moduler.

Vi har styckat av tomten och satt ut hus och garage på nybyggnations karta, så det är iväg nu för bygglovs ansökan.

Usch ja vi ska skola in 24 augusti och jag vet inte om jag vill.. Hon kommer nog tycka det är jätte kul med andra barn för hon älskar ÖF och sina kusiner :)

• Kela1981
    Asjak skrev 2015-08-08 21:44:43 följande:

Usch! Krya på dig <3
  • Asjak

Nu är jag hemma igen, så skönt att få krama sin dotter och sova i sin egna säng!!

Hur går inskolningarna?

Isabelle ska börja om en vecka men vi kommer nog att skjuta upp det några veckor då jag kommer vara hemma sjukskriven ett tag

• soffipropp1987
    Asjak skrev 2015-08-16 20:51:42 följande:

Nu är jag hemma igen, så skönt att få krama sin dotter och sova i sin egna säng!!

Hur går inskolningarna?

Isabelle ska börja om en vecka men vi kommer nog att skjuta upp det några veckor då jag kommer vara hemma sjukskriven ett tag

Åh vad härligt!!
    Ludwigs inskolning gjordes på 4 (!) dagar. Första och andra dagen var jag med hela tiden. Tredje lämnade jag efter en halvtimme och kom tillbaka när han skulle sova. Fjärde dagen lämnade jag på morgonen och kom tillbaka 5 tim senare. Har gått då otroligt bra! Inget gråt och fröknarna tycker mycket om honom :)
    Lycka till med alla inskolningar <3
  • Kela1981
    Asjak skrev 2015-08-16 20:51:42 följande:

Hur går inskolningarna?

Åh vad skönt! Hoppas du återhämtar dig fort <3

Här har vi precis klarar av dag två på inskolningen :) Har varit där i två timmar båda dagarna och jag har varit med hela tiden. I morgon är det dags att börja lämna henne i kortare stunder. Vi har två veckors inskolning här så det går lugnt och stilla framåt. Skönt att inte behöva stressa :) Än så länge verkar hon trivas och är nyfiken på allt det nya som erbjuds.
  • Asjak

Hur går det på förskolorna?

Dag ett avklarad här och Isabelle stor trivdes och smälte bra in med dom andra barnen och började leka direkt.

Vi har tre dagar 9-14 där jag är med henne hela tiden och på den fjärde dagen är det meningen att hon ska gå själv, vilket i nu läget inte känns som några problem:)

Idag skrev vi sista papprena på huset och det kommer vara klart v 32 nästa år är preliminärt datum!

• nica

Förskolan går inte så bra för min lilla...blir tok ledsen när vi pakerat utanför dagis gråter massor när jag lämnar henne sen går de bra på fram till att någon ska hämta ellet lämna något barn då blir hon ledsen igen förra veckan började hon lite mer på allvar 10.30-15.00 ena sagen och 10.30-16 andra..första sagen vägrade hon äta :-/

• Kela1981

Usch det låter inte alls roligt nica :(
    Hoppas det lossnar snart för henne.

Vi hade första dagen med middagsvila idag och det gick jättebra :) Så vansinnigt skönt att hon verkar trivas på dagis! Hon är ju ledsen precis när jag lämnar henne men repar sig ganska snabbt :) Hoppas att resten av veckan fortsätter på samma sätt. Nu ska hon vara där 9-14 varje dag och nästa vecka är det på riktigt eftersom jag börjar jobba igen då! Jösses vad stora våra små har blivit <3

Svar på tråden Junibebisar 2014