• maka011

Hormonbehandling med sputor, nån mer??

Jag ska påbörja hormonbehandling med sprutor i augusti. Nån mer än jag som sitter i denna förbannade båt? Ska vi följas åt?

Och finns det kanske någon som gått igenom detta som har lust att dela med sig av sin historia?

Jag vet inte mycket alls om detta. Läkaren sa att jag får full info när vi träffas i augusti.

Antar att det jag vill är att känna mig mindre ensam i detta.

• Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??
  • Lillajag86
    ikala skrev 2014-08-04 13:59:29 följande:

Lillajag86 jag skulle säga att största anledningen att ivf inte känns aktuellt är att vi redan har ett barn.

Sen tror varken jag kr min läkare att det kommer att bli aktuellt i och med att jag blev gravid på pergotime och hade säkert kunna bli det igen om jag tragglat och ätit fler kurer. Min läkare är emot det och tycker att man ska ha ett resultat hyffsat snabbt. Med puregon är jag ju typ garanterad äl.

Jaha okej. Då förstår jag =) Och då hoppas jag på att du har lika mycket tur igen =)
  • Lillajag86

Ringde gyn idag för att få en tid för att reda ut min oregelbundna mens. Hon som svarade sa att de inte kunde hjälpa mig för de har inga läkare för det (gynmottagning utan läkare som kan hjälpa en, hur stört är inte det?) Fick numret till två privata klinker. På de första svarade ingen. På det andra numret svarade en kvinna. Och hon sa att de har bara en läkare som endast jobbar heltid och som inte hade tänkt jobba så många år till. Och han tog helst inte emot nya patienter. Men hon skulle prata med honom och ringa upp.

Då han jag bli riktigt ledsen och arg. Förstår inte hur det kan vara så svårt att få hjälp med en sådan viktig sak.

Men sen blev jag uppringd och läkaren hade sagt att han kunde ta emot mig. Så fick en tid i nästa vecka. Så nu får vi se vad det är för fel på mig.

• maka011
    ikala skrev 2014-07-31 07:12:16 följande:

Maka011 vad skönt att du känner att dina "batteri " är laddade, det behövs inför hösten med hormonbehandlingen för det tär på krafterna.

Hur ställer sig alla här till ivf? Är det nått ni tänker på? Jag känner att nån ivf för oss kommer nog inte vara aktuellt även om inte puregon skulle funka.

Jag känner lite what ever it takes. Av olika anledningar är adoption uteslutet för oss, så this is it.

Men försöker att ta det lugnt. Stress och oro kommer inte att hjälpa oss.
  • EnBoll

På Söndag börjar jag med prover. Är så nervös att jag ska hinna få mens innan, har sån mensvärk. Är det någon mer som har så, att ni har mer eller mindre "mensvärk" månaderna igenom?

Hur går det för er som redan börjat med provera?

• ikala

Enboll jag har haft mensvärk ibland lite närsom. Hur många dagar äter man provera?

Jag äter sista dagen med primolut nor idag, räknar ned mens på Lördag/Söndag börjar med puregon på mensdag 2.

• EnBoll

Ikala: i 10 dagar tar man provera!

Vad spännande, på vilken dag ska du in på ul för att kolla hur de går med sprutorna?

• ikala

Oki samma som primolut nor då. Det finns så många olika piller :-S

Jag har till för vul den 18:e, tror inte att det har hänt så mycket till dess. Börjar förhoppningsvis med sprutorna på Måndag. Lite pirrig, känns så mycket mer påtagligt att man tillför nått när man sprutar istället för piller...

• ikala

Mensen har kommit, så imorgon börjar jag med puregon. Spännande, läskigt och jag ser så fram emot att få bli gravid snart!

• EnBoll

Ikala: lycka till, uppdatera om hur det går :)

Jag hoppas kunna börja med provera imorgon men har inte bestämt ifall jag ska vänta några dagar för att vara på den säkra sidan, sambon är hemma från och med den 5/9 och vill inte riskera att få ägglossning innan dess...

• maka011

På torsdag är det äääntligen dags för besök på gyn.. Kan knappt bärga mig.. Men är samtidigt så extremt nervös. Nu är det liksom skarpt läge.

Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??