• maka011

Hormonbehandling med sputor, nån mer??

Jag ska påbörja hormonbehandling med sprutor i augusti. Nån mer än jag som sitter i denna förbannade båt? Ska vi följas åt?

Och finns det kanske någon som gått igenom detta som har lust att dela med sig av sin historia?

Jag vet inte mycket alls om detta. Läkaren sa att jag får full info när vi träffas i augusti.

Antar att det jag vill är att känna mig mindre ensam i detta.

• Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??
  • EnBoll

Ikala: hoppas det går bra på torsdag! Vad härligt om de tar sig första omgången. :)

Jag ser fram emot att börja mee sprutorna, blir nog på söndag eller måndag! :)

• ikala

Det blir ju tredje gången gillt

Det här kommer att bli en spännande höst!

Det gick som mycket lättare att ta sprutorna än vad jag trodde.

• EnBoll

Nu har vi fått svar på sambons prov, vilket var kraftigt nedsatt :( dock så hade vi inte fått några "regler" om avhållsamhet innan, så vi hade sex bara 9 timmar innan provet. Efter lite googlande har jag insett att det inte var nått smart drag.. han ska nu få göra blodprov och nytt test. Hur långt innan har ni fått restriktioner om?

• Lillajag86
    maka011 skrev 2014-08-14 21:11:11 följande:
    Åh vad jag känner igen den känslan! Sa senast idag till sambon att jag känner mig så oduglig och värdelös.
    Det är inget vi kan hjälpa, men fan rent ut sagt vad man känner sig usel.

Ja hur gick det egentligen..? Sambon fick remiss till att lämna prov. Jag blev undersökt och de tog blodprover. Vi kom överens om att vänta med hormoner tills vi vet om hans prov är bra. Läkaren ville inte pumpa mig full med hormoner i onödan och jag håller väl med om att det är en sund tanke.
    Så på måndag ska han ringa och boka tid för att lämna prov, så får vi ta det därifrån.

Pratade om hur vi vill göra, om vi vill försöka själva med hjälp av sprutor eller om vi vill direkt till ivf. Läkaren tyckte väl att ivf var en bra idé för oss.
    Vi själva vet inte riktigt. Vi tänker oss nog att ställa oss i kön och försöka själva under tiden. 
    Men en del av proverna inför ivf är tagna så är en bit på vägen.

Mmm, så himla hemsk känsla det där. Känner mig inte "kvinnlig" längre. Hela meningen med livet (för min del iallafall) försvann på något sätt efter i torsdags.
    Troligtvis blir det ivf med pgd för våran del. Och det gör mig inte gladare. Chansen att bli gravid med ivf tycker jag inte är så stora och med ivf med pgd är chansen ännu mindre.

Hoppas att utredningen går snabbt för eran del så ni snart får sätta igång.
  • Lillajag86
    ikala skrev 2014-08-18 10:09:58 följande:

Lillajag å jag känner så igen din känsla!!! Glömmer nog aldrig den dagen, som grädde på moset åkte min sambo till Göteborg den dagen och stannade över helgen.

Det blev många tårar mycket vin och ciggaretter och 3 timmar i telefon med en av mina bästa vänner.

Men du är inte värdelös och hur pissigt pcos är så är det i många fall ett bra problem som är lätt att lösa.

Jag har varit på vul idag, och (trummvirvel) det var en äggblåsa som börjar växa till sig. Den var 12 mm idag ska fortsätta spruta samma mängd och tillbaka för koll på Torsdag igen. Håll tummarna och tår att den växer.

Mmm och det värsta var att gynekologen sa det på ett helt lugnt och "vanligt" sätt "anledningen till att du inte får någon mens är att du är en pco tjej". Kunde hålla mig tills jag kom utanför dörrarna. Då började jag att gråta. Jag är inte speciellt förtjust i att dricka och brukar inte dricka så mycket. Men i torsdags hade jag god lust att bara hälla i mig. Som tur var så jobbade jag på fredagen.

Tyvärr så är det inte säkert att det blir så lätt. Vi har en sjukdom i familjen (en väldigt ovanlig sjukdom men som om det vill sig riktigt illa kan ge ganska komplicerade symptom) som vi nu tydligen måste reda ut om jag har eller inte. SÅ det kan bli så att jag får göra ivf med pgd coh chansen att bli gravid då är typ 26% vilket inte är så mycket.

Hoppas att den växer och att du kommer att lyckas den här gången.
  • ikala

Å Lillajag jag känner så för dig, ibland är bara allt orättvist. Hoppas verkligen att ivf kommer att funka för er, jag håller alla tummar och tår!!!

Ja alkohol är väl inte riktigt lösningen och framförallt inte cigg röker inte ens egentligen, men just då den kalla januari kvällen behövde jag få bryta ihop.

Ja jag hoppas verkligen att det blir ett positivt gravtest i början av september!

• EnBoll

Idag har jag ätit min sista proveratablett och inväntar nu mens och sprutstart. Känner mig taggad :)

• ikala

2 ynka mm hade äggblåsan växt... Det är ju bar att det händer nått men varför ska det ta sån jä*la tid?!??

Spruta samma dos och tillbaka på Måndag då får det ha växt till sig, vill ju göra bebis nu!

Enboll spännande!

• EnBoll

Vad synd! Men det hade ju växt iaf! Om det inte har växt mer innan måndag, ska ni höja dosen då?

• ikala

Ja då blir det att höja dosen, men hoppas verkligen att det växt 3-4mm. Jag har tagit tre doser sen det var 12 mm och det blir 4 doser till Måndag så förhoppningsvis har det iaf växt 3 mm. Hoppet är det sista som överger än

Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??