• maka011

Hormonbehandling med sputor, nån mer??

Jag ska påbörja hormonbehandling med sprutor i augusti. Nån mer än jag som sitter i denna förbannade båt? Ska vi följas åt?

Och finns det kanske någon som gått igenom detta som har lust att dela med sig av sin historia?

Jag vet inte mycket alls om detta. Läkaren sa att jag får full info när vi träffas i augusti.

Antar att det jag vill är att känna mig mindre ensam i detta.

• Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??
  • maka011
    ikala skrev 2014-09-01 15:34:41 följande:

Maka men måste få lov att bli frustrerad, bitter, arg och besviken. Jag började till och med att gråta hos min gyn förra veckan.

Hela tanken med en grupp här är att få nånstans att ventilera allt bra och dåligt.

Jag var hos gyn igen idag, höjde ju från 50iu till 75iu förra veckan. Det har inte hänt nånting på 1 vecka och från och med imorgon ska jag spruta 100iu, slipper åka på nått mer besök den här veckan utan har ett inbokat nästa måndag. Nu har jag 14:- kvar till högkostnadsskyddet slår i högsta taket.

Håller verkligen tummarna för dig!

För oss blir inte det aktuellt. Sambon prov var inte bra. Så vi hamnar i kö till ivf. Så vi måste återigen vänta.

Fördelen är väl att det går under vårdgarantin, men det är likväl i värsta fall 3 månader som vi måste vänta.

Då vi inte får adoptera pga att jag är manodepressiv är detta sista alternativet för oss. Och i slutändan kommer det bli en kostnadsfråga om det inte skulle på de fria försöken.

Jag kommer nog att hålla låg profil i denna tråden ett tag. Orkar inte läsa.. Förlåt, jag önskar er verkligen all lycka!
  • Muliin

Hej på er! Jag ser att ni pratar om hormonsprutor. Jag ska oxå börja med sprutor i min nästa menstruation som kommer och bli i september. Lite pirrigt vad som komma skall. Är ny här inne på familjeliv så allt är lite "nytt" ????

• EnBoll

Fyfan jag mår verkligen inte bra på dom här sprutorna, illamående, kallsvettas, huvudvärk, arg och ledsen. Försöker intala mig att det är positivt - kroppen reagerar! När jag åt pergotime kände jag inget alls, och heller inga ägg växte. Förstår inte hur jag ska orka med det här många dagar till!! Ingen annan med samma problem? ?

• EnBoll

Så tråkigt maka001, önskar dig all lycka med ivf!

Och välkommen hit dom nya :)

• Muliin

Pergotime tabletterna fick jag svallningar av, annars inget värre. Har hört att man kan må väldigt dåligt med sprutorna under perioden.

• ikala

Å maka vad tråkigt att höra, jag hejar på er och hoppas att ivf är er väg till ert barn.

Muliin, hej vad kul med en till i vårat !

Enboll jag börjar oxå känna av sprutorna, innan Fia mådde jag super dåligt av pergotime men i år var det lugnt. Mest är det humöret som är svajigt, ledsen arg och tjurig, en riktig dröm att leva med

• ikala

Hur mår ni tjejer? Händer det nått nytt hos nån?

Enboll när är det dax på vul för din del?

Jag har vul på Måndag, nu börjar jag känna att jag ökat dosen hormoner. Humöret och orken är inte på topp och jag börjar känna mig lätt bakis hela tiden.

• EnBoll

Ikala, jag har precis kommit från vul. Efter 7 dagars sprutande med 37,5 ie så hade ett ägg växt till 11 mm, vilket var bra enligt honom :), ska fortsätta samma dos och tillbaka på tisdag. Känner mig helt skakis, va så säker att det skulle bli negativa besked idag, hur ska jag kunna vänta tills tisdag? ?:) han var däremot inte så nöjd över att jag har rosa flytningar, men slemhinnan såg bra ut tyckte han ändå!

När var du in sist på vul då och vad sas då?:)

• maka011
    EnBoll skrev 2014-09-01 20:49:36 följande:

Så tråkigt maka001, önskar dig all lycka med ivf!

ikala skrev 2014-09-01 21:21:37 följande:

Å maka vad tråkigt att höra, jag hejar på er och hoppas att ivf är er väg till ert barn.

Tack ska ni ha. Det värmer. Läkaren är väldigt positiv till ivf för vår del. Fick svar på min blodprover igår och de såg åtminstone bra ut. Ja frånsett sköldkörtelproverna, men det är bara att justera min Levaxindos.
  • Moasmostermia

Enboll. Ah vad roligt. :)

Var idag på vul inget hade hänt :( slemhinnan såg bra ut. Ska tillbaka på tisdag ska öka dosen till 75ie. Vad använder ni puregon? Finns de andra också?

Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??