• maka011

Hormonbehandling med sputor, nån mer??

Jag ska påbörja hormonbehandling med sprutor i augusti. Nån mer än jag som sitter i denna förbannade båt? Ska vi följas åt?

Och finns det kanske någon som gått igenom detta som har lust att dela med sig av sin historia?

Jag vet inte mycket alls om detta. Läkaren sa att jag får full info när vi träffas i augusti.

Antar att det jag vill är att känna mig mindre ensam i detta.

• Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??
  • EnBoll

Ikala, så tråkigt! Det som verkade gå så bra i början. Vilken dos ska du höja till nudå?

Jag beräknade ju mens igår och sprutstart idag, men nej då vill inte mensen komma! Blir så frustrerad! När man väl vill ha mens kommer den inte!! Jag hoppas den kommer idag så får jag börja med sprutorna imorgon.

i övrigt har sambon lämnat in nytt spermieprov idag då det förra var så dåligt. Denna gången har vi inte haft sex på 2,5 dygn så det bör väl räcka??

Börjar faktiskt bli lite nervös, tänk om det här provet visar lika dåligt resultat som sist. Då har vi båda oddsen emot oss. Då får våran dotter inget syskon, för ivf kommer vi inte göra. Fyy vad dåligt jag mår, vill ha provsvaren nu..

• ikala

Ja det kändes så.lovande men men bara att bita ihop och kämpa på.

Jag ska gå från 50iu till 75iu, sprutade 75 idag.

Ja jag förstår att du blir orolig av hans dåliga spermaprov, hoppas det bara var tillfället och art det visar bättre nu. Mellan 2-3 dygn sa dom till min sambo, först typ sex 3 ggr på en vecka.

Hur gammal är dottern?

• EnBoll

Ägget har säkert växt sig stort och fint tills torsdag! Vet du hur länge man får spruta innan man avbryter försöket?

Jag hoppas vi kan få svar på provet inom några dagar, inte roligt att behöva fundera såhär!

Dottern är 3 år + några månader så det är verkligen på tiden med syskon! Du hade också ett barn va?

Ingen mens än och all mensvärk jag hade är som bortblåst, fyy kan den bara komma nu!!

• maka011
    Lillajag86 skrev 2014-08-21 21:27:08 följande:
    Så himla sjukt hur mycket det här påverkar än. Orkar knappt höra folk prata om graviditeter. Min sambos syster är gravid. Sen skrev min svärmor något på facebook i stil med känner mig nyfiken. Och då var det någon annan som "vadå? Är *** och *** gravida?" Kanske är löjligt att ta åt sig men jag tycker det är jobbigt.

Förstår att du vill sätta igång direkt. Känns ju bättre än att bara gå och vänta. Tycker absolut att du kan ringa.

Jag känner mig inte heller in a happy place och kommer nog inte att göra förrän jag får besked om när jag kan sätta igång med ivf.
    Nej men eller hur! Känns som vart jag än tittar så kommer det en bebiskula vankandes..
    ikala skrev 2014-08-22 12:41:16 följande:

Maka011 man får vara bitter det är ok, jag vet verkligen hur det känns. Det är så skönt för alla om man kan hitta ett ställe där man kan ventilera alla känslor, ibland tar det tid innan man kan vara glad för andra.

Medan vi försökte blev 3 av min sambos vänner gravida och min lillasyster, det blir så sjukt påtagligt att man själv inte kan bli gravid när alla runt en blir det.

Jag tycker absolut att du ska ringa läkaren och höra om du kan börja på en gång.

Lillajag86 jag förstår dig helt och fullt med vad du menar med adoption, vem vet din syn kanske kommer att ändras men jag tror inte att den gör det förens nan känner sig "klar" med att försöka få biologiska barn. Eller så blir aldrig adoption ett alternativ det går inte att förutspå nu.

Jag hoppas verkligen och håller tummar och tår för dig att det ska funka att bli gravid med hjälp av ivf för er!!!!

Har varit tunga dagar. Sambon fick ju lite restriktioner nu innan han ska lämna provet och jag känner mig som världens hemskaste person. 
    Jag vet att det är löjligt, för det är en fjärt i rymden jämfört med vad jag kommer att genomgå, men jag har så dåligt samvete.

Har inte ringt. Verkar inte bli någon blödning av det här. Har haft "hintar" om att det är blödning på g i flera dagar, men inget händer. Får väl vänta snällt tills det är dags. Tror jag behöver det om inte annat. Att få coola ner och försöka hitta lugnet igen.
  • Moasmostermia

Hur länge kan man köra med sprutorna innan man får en mens, ärr typ som när man äter pergo? Eller skjuter man på den.. Jag kör på 58iu.

ikala skrev 2014-08-25 13:39:14 följande:

Ja det kändes så.lovande men men bara att bita ihop och kämpa på.

Jag ska gå från 50iu till 75iu, sprutade 75 idag.

Ja jag förstår att du blir orolig av hans dåliga spermaprov, hoppas det bara var tillfället och art det visar bättre nu. Mellan 2-3 dygn sa dom till min sambo, först typ sex 3 ggr på en vecka.

Hur gammal är dottern?

• ikala

Alltså man sprutar tills man får fram ett/två äggblåsor som är stora nog för att få äl, eller så får man sluta om det kommer fler ägg än så.

Min läkare sa att ibland avbryter man behandlingen om man hållt på för många veckor, då kvalitén på det/dom äggen inte blir så bra.

• Moasmostermia

Aha då är jag med i svängarna.. se vad min dr säger på f nå redag har bara träffat barnmorskorna som finns där ännu då jag fick sprutan av en i fredags. Har du haft nån molande värk nere i magen. Typ mensvärk.? Börja känna idag litebn molande värk.

ikala skrev 2014-08-26 17:17:33 följande:

Alltså man sprutar tills man får fram ett/två äggblåsor som är stora nog för att få äl, eller så får man sluta om det kommer fler ägg än så.

Min läkare sa att ibland avbryter man behandlingen om man hållt på för många veckor, då kvalitén på det/dom äggen inte blir så bra.

• EnBoll

Vilken dag! Fick först mensen, som jag har väntat! Sedan fick vi svar på sambons spermaprov, vilket var bättre än sist, men inte bra. Blev så himla rädd att jag inte skulle få börja med sprutorna pga det, men det fick jag! Så imorgon börjar jag med sprutorna, vul nästa torsdag!

Vad hade era sambos för svar på spermieprovet? Min hade 15 miljoner rörliga, av 20 miljoner. Är inte så insatt så vet inte riktigt vad de betyder?

• ikala

Oj ja du Enboll det vet jag inte, det stod bara att svaren på proverna var helt normala.

Men vad skönt att resultatet vart bättre nu och att du får börja med sprutorna nu. Håller tummarna att det ger önskat resultat a.k.a en bebis

Moasmostermia ja jag får lite molnvärk ibland, nu är det rätt lugnt.

Vul för mig i morgon igen, känns dom man inte gör annat än att springa där..

• Moasmostermia

Enboll: min hade bra iallafall kommer inte ihåg hur mkt.

Ikala: okejs. Ja jag har mitt första vul på fredag. Är bra nervös över de. Om de lixom gett nå resultat...

Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??