• maka011

Hormonbehandling med sputor, nån mer??

Jag ska påbörja hormonbehandling med sprutor i augusti. Nån mer än jag som sitter i denna förbannade båt? Ska vi följas åt?

Och finns det kanske någon som gått igenom detta som har lust att dela med sig av sin historia?

Jag vet inte mycket alls om detta. Läkaren sa att jag får full info när vi träffas i augusti.

Antar att det jag vill är att känna mig mindre ensam i detta.

• Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??
  • EnBoll

Idag ska jag äntligen börja med provera och sambon ska göra spermaprov i veckan, äntligen har det börjat för oss också!

• Lillajag86
    maka011 skrev 2014-08-11 23:15:47 följande:

På torsdag är det äääntligen dags för besök på gyn.. Kan knappt bärga mig.. Men är samtidigt så extremt nervös. Nu är det liksom skarpt läge.

Ska också till gyn på torsda och är jättenervös.
    Vad var det du skulle dit för nu igen?
  • maka011
    Lillajag86 skrev 2014-08-12 20:03:42 följande:
    Ska också till gyn på torsda och är jättenervös.
    Vad var det du skulle dit för nu igen?
    Jag ska börja med hormonsprutor. Så ska dit för att få det utskrivet, träna på att ta sprutor och sambon ska boka tid för att lämna prov.

Är så sjukt nervös så jag kan knappt tänka på annat.

Samma för dig? 
  • ikala

Nu har jag tagit i 4 dagar och det går som en dans, man vänjer sig så snabbt. Har inte känt av några biverkningar alls än.

På måndag är det dax för vul och se om nått händer, håll tummarna!

• Lillajag86
    maka011 skrev 2014-08-12 22:46:00 följande:
    Jag ska börja med hormonsprutor. Så ska dit för att få det utskrivet, träna på att ta sprutor och sambon ska boka tid för att lämna prov.

Samma för dig? 
    Nää, jag har inte kommit så långt än. Ska till gyn för att utreda min orgelbundna mens (nu har jag inte haft den alls efter att jag slutade med p-piller). Misstänker starkt pco men vi får se vad de säger imorgon.

Jag jobbar på dagarna. Då går det att koppla bort tankarna lite men sen när jag kommer hem så är det bara besöket imorgon som tankarna kretsar kring.

"Tyvärr" jobbar jag med barn också, vilket inte gör suget efter att skaffa barn lättare att hantera.
  • Lillajag86
    maka011 skrev 2014-08-12 22:46:00 följande:

Samma för dig? 
    Hur gick det för dig idag?

Jag fick konstaterat att jag  har pco. Trots att jag misstänkte det själv så är jag jätteledsen just nu och känner mig värdelös.

Att jag dessutom inte kunde få någon hjälp med att sätta igång mensen gör inte att jag mår bättre (finns anledning till att jag inte fick någon hjälp och det känns skit).

• maka011
    Lillajag86 skrev 2014-08-14 16:29:35 följande:
    Hur gick det för dig idag?

Jag fick konstaterat att jag  har pco. Trots att jag misstänkte det själv så är jag jätteledsen just nu och känner mig värdelös.

Att jag dessutom inte kunde få någon hjälp med att sätta igång mensen gör inte att jag mår bättre (finns anledning till att jag inte fick någon hjälp och det känns skit).
    Åh vad jag känner igen den känslan! Sa senast idag till sambon att jag känner mig så oduglig och värdelös.
    Det är inget vi kan hjälpa, men fan rent ut sagt vad man känner sig usel.

Ja hur gick det egentligen..? Sambon fick remiss till att lämna prov. Jag blev undersökt och de tog blodprover. Vi kom överens om att vänta med hormoner tills vi vet om hans prov är bra. Läkaren ville inte pumpa mig full med hormoner i onödan och jag håller väl med om att det är en sund tanke.
    Så på måndag ska han ringa och boka tid för att lämna prov, så får vi ta det därifrån.

Pratade om hur vi vill göra, om vi vill försöka själva med hjälp av sprutor eller om vi vill direkt till ivf. Läkaren tyckte väl att ivf var en bra idé för oss.
    Vi själva vet inte riktigt. Vi tänker oss nog att ställa oss i kön och försöka själva under tiden. 
    Men en del av proverna inför ivf är tagna så är en bit på vägen.

• ikala

Lillajag å jag känner så igen din känsla!!! Glömmer nog aldrig den dagen, som grädde på moset åkte min sambo till Göteborg den dagen och stannade över helgen.

Det blev många tårar mycket vin och ciggaretter och 3 timmar i telefon med en av mina bästa vänner.

Men du är inte värdelös och hur pissigt pcos är så är det i många fall ett bra problem som är lätt att lösa.

Jag har varit på vul idag, och (trummvirvel) det var en äggblåsa som börjar växa till sig. Den var 12 mm idag ska fortsätta spruta samma mängd och tillbaka för koll på Torsdag igen. Håll tummarna och tår att den växer.

• EnBoll

Ikala: lät ju kanon! Hur många dagar har du sprutat i nu?

Jag har 3 dagar kvar med provera, skulle vilja att tiden hoppade fram några veckor så jag får veta om jag också svarar bra på sprutorna

• ikala

Enboll idag blir det 10:de sprutan, hoppas på att få ta spruta för att få äl till helgen. Då är det snart dax för dig att ta sprutor oxå, hur känns det?

Nu jäklar ska det baka bebisar i den här gruppen

Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??