• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Janna84

Här bränner tårarna bakom ögonlocken, det känns så jävla hopplöst just nu... Men jag ska försöka fokusera på arbetsintervjun och se till att jag får jobbet. Om jag byter jobb så känns det mer okej med ytterligare några misslyckade månader... Och så hoppas jag att läkaren hittar felet och att det är lätt att åtgärda, för något måste vara förändrat hos någon av oss med tanke på att det inte tar sig (tidigare har det tagit max 6 månader att bli gravida, ofta kortare tiden så).

• Micka!
    mangoo skrev 2014-12-05 06:51:38 följande:

????

Stort Grattis, vad härligt ! vad kuuuul! Nu kan vi prata gravidkrämpor, har du några

Janna84, håller tummarna för ett plus, så länge mensen inte kommer så finns hopp!

Minxy; det är ju nåt där ju, svagt, men tror det blir starkare, du lär ju teeeeesssta imorgon igen
  • Minxy
    Janna84 skrev 2014-12-05 07:39:28 följande:

Här bränner tårarna bakom ögonlocken, det känns så jävla hopplöst just nu... Men jag ska försöka fokusera på arbetsintervjun och se till att jag får jobbet. Om jag byter jobb så känns det mer okej med ytterligare några misslyckade månader... Och så hoppas jag att läkaren hittar felet och att det är lätt att åtgärda, för något måste vara förändrat hos någon av oss med tanke på att det inte tar sig (tidigare har det tagit max 6 månader att bli gravida, ofta kortare tiden så).

Åh Janna :(

Jag vet hur det känns. När det tog över ett år för oss när vi skulle bli gravida med första barnet kändes allt helt nattsvart. För mina föräldrar tog det 7 år med aktivt försökande. Dom gick på utredningar där svaret bara blev "oförklarligt barnlösa". Sen helt plötsligt fick dom första barnet, sedan andra och därefter det tredje.

Jag håller mina tummar stenhårt för både plus och jobb ska du veta! Kram!
  • mangoo
    Micka! skrev 2014-12-05 07:50:06 följande:

Stort Grattis, vad härligt ! vad kuuuul! Nu kan vi prata gravidkrämpor, har du några

Janna84, håller tummarna för ett plus, så länge mensen inte kommer så finns hopp!

Minxy; det är ju nåt där ju, svagt, men tror det blir starkare, du lär ju teeeeesssta imorgon igen

inte så mycket lite molande i magen och antydan till illamående.
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-12-05 06:28:45 följande:

Dagens kurva:

Din kurva ser mycket lovande ut....så spännande!!!!
  • Minxy
    Micka! skrev 2014-12-05 07:54:30 följande:
    Din kurva ser mycket lovande ut....så spännande!!!! smile5.gif
    Ja jag tyckte också det kändes bra att tempen steg till 36,8 :)

Åh vad tiden går långsamt!

Jag testade imorse eftersom jag kände metallsmak i munnen igår kväll + att jag gick och kissade hela tiden. Det kändes precis som vid UVI, fast utan det onda liksom.
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-12-05 07:57:17 följande:

Ja jag tyckte också det kändes bra att tempen steg till 36,8 :)

Åh vad tiden går långsamt!

Jag testade imorse eftersom jag kände metallsmak i munnen igår kväll + att jag gick och kissade hela tiden. Det kändes precis som vid UVI, fast utan det onda liksom.

Hihi....det är bra symtom....jag kissar mest hela tiden känns det som....och när jag blir kissnödig blir jag tooookkissnödig på en gång!!!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea