• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Micka!
    Janna84 skrev 2014-12-05 07:39:28 följande:

Här bränner tårarna bakom ögonlocken, det känns så jävla hopplöst just nu... Men jag ska försöka fokusera på arbetsintervjun och se till att jag får jobbet. Om jag byter jobb så känns det mer okej med ytterligare några misslyckade månader... Och så hoppas jag att läkaren hittar felet och att det är lätt att åtgärda, för något måste vara förändrat hos någon av oss med tanke på att det inte tar sig (tidigare har det tagit max 6 månader att bli gravida, ofta kortare tiden så).

Jobbigt

Det tog ett år innan min dotter blev till, så vet hur fruktansvärt det kan kännas! Då hade jag inga barn....var så jobbigt! Men nu väntar jag tredje...tror inte det är nå tok på dig. ..det kan variera hur lång tid det tar( har själv blivit gravid när jag åt p-piller, och sen får man vänta i ett år...så frustrerande...)..håller tummara för ett fint plus, för det kommer du få till slut
  • Shrew

Grattis till alla plus! Vad roligt! 

Jag har stora förhoppningar på den här månaden och hoppas att era plus smittar av. Jag var hos en gyn förra veckan och han kunde se på vul att jag skulle ha ägglossning när som helst. Vi hade sex innan gynbesöket och efter det så det borde inte bero på fel timing om jag inte blir gravid. Kommer mensen nästa vecka så får jag ta blodprover då för att se om det är nåt fel på mina hormoner.

Men för första gången på länge känner jag "nåt", lite träningsvärk i magen (har inte tränat), och häromdagen blev jag jätteillamående på morgonen. Så jag hoppas, hoppas på plus, men vågar inte testa än, BIM -5 idag.

• Minxy
    Shrew skrev 2014-12-05 13:16:25 följande:

Grattis till alla plus! Vad roligt! 

Jag har stora förhoppningar på den här månaden och hoppas att era plus smittar av. Jag var hos en gyn förra veckan och han kunde se på vul att jag skulle ha ägglossning när som helst. Vi hade sex innan gynbesöket och efter det så det borde inte bero på fel timing om jag inte blir gravid. Kommer mensen nästa vecka så får jag ta blodprover då för att se om det är nåt fel på mina hormoner.

Men för första gången på länge känner jag "nåt", lite träningsvärk i magen (har inte tränat), och häromdagen blev jag jätteillamående på morgonen. Så jag hoppas, hoppas på plus, men vågar inte testa än, BIM -5 idag.

Hoppas det blir ett fint plus för er! :)
  • Minxy

Tog ett nytt test nu i smyg på jobbet (testoman som jag är)

Det MÅSTE ju vara ett plus, eller?!

BIM-5 idag.

• Minxy

Tack Janna! Nu hoppas jag bara att det inte kommer ut med mensen om några dagar...

• mammave

ÅH, grattis Mangoo och Minxy!!!! Vad mkt plussande det är i tråden - kul!

Beklagar miaomiao :( Hoppas det tar sig fort efter ma. Kram

Janna: vet precis hur det känns. Med första tog det sig på första försöket, med tvåan på nionde och då mf och sen tog det sig på andra. Så det kan vara väldigt olika. Innan det tog sig på nionde trodde jag att jag led av sekundär barnlöshet ett tag. Men uppenbarligen var det inte så. Det kommer ska du se, men tyvärr vet man inte när oh det kan vara extremt stressande och jobbigt. Det kan ta år utan att det är ngt konstigt med det. Kram <3

• mammave

Janna: blev lite tokigt uttryckt när jag tyckte nio försök var mkt, jag vet ju att ni försökt mkt längre. Men min känsla var densamma, trots att det inte var lika länge. Hopplösheten och sorgen när man tror att man inte kan få fler barn och uppgivenheten, samtidigt som man kan bli avundsjuk på andra som blir gravida titt som tätt. Kram

• Micka!
    Minxy skrev 2014-12-05 13:20:17 följande:

Tog ett nytt test nu i smyg på jobbet (testoman som jag är)

Det MÅSTE ju vara ett plus, eller?!

BIM-5 idag.

Hihi...du är rolig du, och visst sjutton är det ett pluuuuuss Stort Gratttttiiisss!!!!!!!!!!!!

Vad kuuuul

Var och köpte julklappar idag på childrens house, jag och karln kunde inte låta bli att titta på vagnar. ...vi fastnade för en Brio Smile!!!Får se om vi beställer en sån i vår
  • Minxy
    Micka! skrev 2014-12-05 23:00:49 följande:
    Hihi...du är rolig du, och visst sjutton är det ett pluuuuuss smile1.gif Stort Gratttttiiisss!!!!!!!!!!!!

Vad kuuuul smile1.gifsmile1.gif

Var och köpte julklappar idag på childrens house, jag och karln kunde inte låta bli att titta på vagnar. ...vi fastnade för en Brio Smile!!!Får se om vi beställer en sån i vår smile5.gif
    Aaah, barnvagnsköp....den del som karlarna iaf brukar vara LITE entusiastiska över ;)

Ja vi har ju redan en inköpt vagn, en Bugga som min make bestämde sig för att köpa i november förra året (!)

Den är ju bara tänkt som en cityvagn, så vi kommer bli tvungna att skaffa en mer rejälare vinter/dagis/långpromenadvagn också :)

Jag börjar konstigt nog ångra att jag testade så tidigt...tänk om det går snett och slutar i mens ändå? :(
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea