• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Så bra Janna84! Tyvärr funkar det fortfarande inte att ändra trådstarten så jag kan inte lägga länken där... Fortsätter prova med jämna mellanrum...

• Minxy
    TheLe003 skrev 2015-01-26 08:07:08 följande:

Jag kunde inte hålla mig och tog ett digitalt idag. Jag är gravid! smile1.gif Nu känner jag mig riktigt nervös.

Grattis!! :)
  • Noli

Hej på er! Det här känns som en passande tråd för mig ?

33 år, två barn sedan tidigare (-09 och -12) och nu är vi inne på första försöket för en trea.

Känns både läskigt och spännande på samma gång. Är rädd att inte räcka till men samtidigt är längtan så stor att den inte går att bortse från. Skräckblandad förtjusning kan man säga!

Jag har ca 8-10 dagar kvar till BIM, har oregelbunden mens så det är svårt att veta. I lördags fick jag kraftig molvärk i nedre delen av magen som varade hela dagen, precis som mensvärk. Hoppas ju att det är ett symtom men tänker samtidigt att borde ha varit för tidigt för något sådant. Så nu börjar den långa väntan på nästa vecka...

• Minxy
    Noli skrev 2015-01-26 21:05:09 följande:

33 år, två barn sedan tidigare (-09 och -12) och nu är vi inne på första försöket för en trea.

Känns både läskigt och spännande på samma gång. Är rädd att inte räcka till men samtidigt är längtan så stor att den inte går att bortse från. Skräckblandad förtjusning kan man säga!

Jag har ca 8-10 dagar kvar till BIM, har oregelbunden mens så det är svårt att veta. I lördags fick jag kraftig molvärk i nedre delen av magen som varade hela dagen, precis som mensvärk. Hoppas ju att det är ett symtom men tänker samtidigt att borde ha varit för tidigt för något sådant. Så nu börjar den långa väntan på nästa vecka...

Välkommen! :)

Ja, det här med barn är en ständig väntan och oro. Först väntar man på ÄL, sen på BIM. När man väl lyckats få plusset så väntar man ångestfullt på att de första 12 veckorna ska passera, därefter väntar man på RUL, sen på förlossning osv osv :)
  • Janna84
    Noli skrev 2015-01-26 21:05:09 följande:

Välkommen!

Vi har tagit upp liknande funderingar tidigare och det verkar som att mer eller mindre alla känner lite skräckblandad förtjusning inför planerna att skaffa ett tredje barn.

Vi får hoppas att molvärken var ett positivt tecken Lycka till!
  • barnlägtan

Hej alla

Jag hoppar också in i den här tråden om det är ok. Jag är 33 år och har 2 barn 2 och 5 år. Nu satsar vi på en trea, har velat fram och tillbaka fast har aldrig varit mer säker att jag vill ha en trea som nu. Särskilt när alla runt omkring en går med stora magar.

Vägen till barn har inte varit lätt och inte helt självklar. 1 barnet kom till med ivf och andra naturligt efter 13 månader. Nu har jag både en övervikt att tampas med och sköldkörtelproblem som kan sänka fertiliteten. Men skam den som ger sig

Iaf så har jag min mens nu och väntar in ägglossning som ska komma i mitten på feb.

• Lectin

Varmt välkomna till tråden barnlägtan och Noli!! Vi behöver verkligen lite påfyllning här eftersom rätt många blivit gravida!

• Janna84
    barnlägtan skrev 2015-01-27 07:06:53 följande:

Hej alla

Jag hoppar också in i den här tråden om det är ok. Jag är 33 år och har 2 barn 2 och 5 år. Nu satsar vi på en trea, har velat fram och tillbaka fast har aldrig varit mer säker att jag vill ha en trea som nu. Särskilt när alla runt omkring en går med stora magar.

Vägen till barn har inte varit lätt och inte helt självklar. 1 barnet kom till med ivf och andra naturligt efter 13 månader. Nu har jag både en övervikt att tampas med och sköldkörtelproblem som kan sänka fertiliteten. Men skam den som ger sig

Iaf så har jag min mens nu och väntar in ägglossning som ska komma i mitten på feb.

Välkommen och lycka till! Det här verkar vara lite av en turtråd
  • barnlägtan

[quote=74753787][quote-nick]Janna84 skrev 2015-01-27 09:36:46 följande:[/quote-nick]Välkommen och lycka till! Det här verkar vara lite av en turtråd

Tack, lite tur tar jag gärna emot, hur många är det som väntar på ett plus i tråden?

• Lectin
    barnlägtan skrev 2015-01-27 09:52:06 följande:

[quote=74753787][quote-nick]Janna84 skrev 2015-01-27 09:36:46 följande:[/quote-nick]Välkommen och lycka till! Det här verkar vara lite av en turtråd

Tack, lite tur tar jag gärna emot, hur många är det som väntar på ett plus i tråden?

Här i vår bim-tråd kan du se vilka som rör sig i tråden och lite info om var och en:
    www.familjeliv.se/forum/thread/74231472-bim-trad-for-pratsjuk-35-forsoker-fa-en-trea

Skriv gärna upp dig där!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea