• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Janna84
    limegrön skrev 2015-01-31 00:28:47 följande:

Och där kom mensen..

Nej vad tråkigt
  • Lectin

Åh typiskt limegrön!!!

Här blev det mot alla odds utslag på äl-test igår så nu får jag äntligen vänta, hoppas, räkna dagar och leta symtom igen!

• Iskristall
    Lectin skrev 2015-01-31 12:14:25 följande:

Här blev det mot alla odds utslag på äl-test igår så nu får jag äntligen vänta, hoppas, räkna dagar och leta symtom igen!

Åh vad spännande Lectin! Lycka till! 
  • VeronikaK

Åh typiskt limegrön!!!

Fantastiskt. Lycka till! :)
  • limegrön

Åh typiskt limegrön!!!

Tack va goa ni e.

Gött Lectin, nu vill vi höra om alla tecken och symtom, testande och analyser. Håller alla tummar och tår.
  • mammave

Lectin: wow, vad bra :)

Iskristall och Limegrön: beklagar mensen :( :(

Tror äl passerat nu, testar inte eller tempar, lyssnar på kroppens signaler som jag tror stämmer bra: har äl-flytningar och lite ont i magen i två dagar runt den tid i cykeln äl borde vara, så tror det är äl ;)

Noli: min tvåa skulle väl ha kommit tidigare än drygt fyra år efter ettan, men det blev ju inte som planerat riktigt. Hade nog tänkt mig att det skulle ha varit ca 3,5 år emellan dem vilket kändes perfekt. Nu försöker vi med en trea "redan" pga att jag nu vet att det kan ta tid och att jag bara blir äldre: Jag tycker egentligen att 3-3,5 är en bra åldersskillnad. Då är det tidigare barnet så pass självgående att man känner att man hinner med både en bebis och de större, tycker jag.

• Lectin

Heja mammave! Då räknar vi ner tillsammans igen! Vad har du för teststrategi den här gången? Jag ska försööööka hålla mig till efter bim. Får se hur det går med den saken.

Här pendlar humöret mellan "Att det aldrig ska gå! Nää nu lägger jag ner det här..." och "oj! Hugg i tjejmagen?! Och molvärk efter?! Oooohhh så spännande! Tänk om..." för att i nästa sekund svänga tillbaka till "Äh det är säkert bara magknip... Det här kommer aldrig ta sig.... det var säkert inte ens ägglossning på riktigt..."

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea