limegrön skrev 2015-02-22 23:13:13 följande:
Tantor: haha snacka om sexschema.. vet inte om sambon skulle bli så nöjd om jag la fram det schemat. Han tycker jag schemalägger tillfällena för mycket redan nu. (Försöker få till mys varannan dag runt äl iaf)
Får vi inte till ett plus snart så vet jag inte hur länge till sambon "ställer upp" på mitt sexschema. Han är lite mer avslappnad i denna process än vad jag är om man säger så..
Metoden finns tydligen i en bok som kan köpas i USA.
Min ålder spelar ganska stor roll för mig (oss) jag är 38år och vill hinna få två barn till innan jag har slut på chanser.
(tog 5,5år med sonens pappa innan vi sökte hjälp och fick sonen mha icsi, mannens fel ;) )
Min sambo blev inte superlycklig över att 'måsta' ha sex på specifika dagar men han gör det ändå ;) :) Vissa gånger blir det väldigt lite romantik och mer praktisk snabbhet och andra gånger har vi gott om tid :)
Det viktiga i boken var att
mannen bör ha utlösning varannan dag för att förnya spermierna, ni behöver alltså inte ha sex varannan dag före äl ;) det är kanske lättare för vissa män att få göra det ;)
Men metoden ger ett slags
fool-proof intryck av att om man har sex varannan dag så borde man, teoretiskt, pricka in äl och på så vis bli gravida :)