• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin
    limegrön skrev 2015-02-22 23:13:13 följande:

Tantor: haha snacka om sexschema.. vet inte om sambon skulle bli så nöjd om jag la fram det schemat. Han tycker jag schemalägger tillfällena för mycket redan nu. (Försöker få till mys varannan dag runt äl iaf)

Får vi inte till ett plus snart så vet jag inte hur länge till sambon "ställer upp" på mitt sexschema. Han är lite mer avslappnad i denna process än vad jag är om man säger så..

Samma här. Jag läste upp tantors schema för maken som svarade med: Oj de måste vara yngre eller ivrigare än vi! Han brukar fråga mig "när är det dags att leka kaniner igen?" när han undrar över hur långt det är kvar till äl...
  • tantor
    Lectin skrev 2015-02-23 10:33:25 följande:
    Samma här. Jag läste upp tantors schema för maken som svarade med: Oj de måste vara yngre eller ivrigare än vi! Han brukar fråga mig "när är det dags att leka kaniner igen?" när han undrar över hur långt det är kvar till äl...
    Haha jag är 38 år och min sambo är 30 år  Solig
    Jag kan skylla på att jag är smått desperat efter en bebis och min sambo får helt enkelt ställa upp när jag säger till Drömmer 
    efter fyra dagar på raken så han ifrån och behövde vila Skrattande
  • Iskristall

Lectin: ja snart bim. Är på äl+12 idag. Känningar? Nä inga alls som vanligt

Hur går det för er?

• Lectin

Iskristall: Stiltje här. Ingen mens, inget plus, ingen äl, ingenting...

• limegrön

Den som menar att kvinnor aldrig vill ha sex har inte varit ihop med en kvinna som vill bli gravid.. haha

känner mig typ översexuell ibland när jag oftast har lust men inte sambon.

• tantor

Jag är vansinnigt trött hela tiden. Mina bröst är enorma! Har 85i men nu känns de ännu större :O sambon ser nöjd ut iaf ;P

Tänkte försöka hålla ut till närmare söndag innan jag testar

Nä nu blir det att krypa ner i sängen och sova för natten. Kramis

• tantor

Vaknar efter ca 9-10 timmars sömn med nästäppa och sen näsblod! Har börjat drömma mer och sova mer än förut. Har haft problem att sova ett par månader och helt plötsligt är det inga problem alls att sova :O

Graviditetssyndrom eller PMS?

Har haft lite långtråkigt och läst i en massa trådar om symptom och tester. Ibland sitter jag och skrattar för mig själv både för att jag känner igen mig och för att det är löjligt hur vi beter oss :) "äl+3 när kan jag testa mig?" (Bara ett exempel) gissar att det är en tanke vi alla haft men förhoppningsvis haft styrkan att vänta till nån dag före BIM :D

Gud så dagarna segar sig fram! Hur långsamt kommer 9månader att kännas när två veckor är en evighet?!

Ps. Vi brukar inte ha så här mycket sex i vanliga fall men det har varit väldigt trevligt att ha det ;) mycket skratt och fniss när vi försökte få till det en kväll och smet ner till tvättstugan för att vara ifred (sonen var vaken och sambon skulle upp 3.30) jo, vi har egen villa så ingen risk för nyfikna grannar ;)

• Lectin
    tantor skrev 2015-02-24 06:47:11 följande:

Ps. Vi brukar inte ha så här mycket sex i vanliga fall men det har varit väldigt trevligt att ha det ;) mycket skratt och fniss när vi försökte få till det en kväll och smet ner till tvättstugan för att vara ifred (sonen var vaken och sambon skulle upp 3.30) jo, vi har egen villa så ingen risk för nyfikna grannar ;)

ASG! tack för morgonens skratt!

Hur har ni det idag Tantor och Iskristall? Jag är så nyfiken att jag håller på att gå åt!

Jag tror att jag möjligen hade en egen spontan ägglossning härom dagen! (Ja för mig är det plötsligt stort nu när kroppen krånglat några månader igen...) Värk över höger äggstock, hög och mjuk livmodertapp och vattnigare flytningar med pyttelite inslag av äggvitetrådar. Inte klockrent men vem vet? Hade inga ägglossningstest hemma så jag skyndade mig att beställa på nätet men när de kom igår visade det negativt. Vet inte riktigt vad jag hoppas på. Hade ju tänkt pausa men blev superivrig när jag fick äl-tecken! Nå, vi fick ändå inte till något förrän igår kväll så förmodligen missade vi den i alla fall. Om ingen mens dyker upp får jag väl se till att ta gravtest innan jag börjar med några mensframkallande tabletter sen.
  • Iskristall

Lectin: Är på äl+14 idag. Inga känningar. Jag tror att mensen dyker upp för mig typ i morgon eller så.

Hoppas du hade egen äl och att ni hann med att mysa innan det var försent för ägget att bli befruktat Lycka till och håll oss uppdaterade!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea