• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Negativt idag också och ingen mens. Ställer in mig på att börja om med tabletter nästa helg.

• längtar14

Hoppar gärna in här, är 37 år och har två grabbar på 13 och 7år. Nu försöker jag och min make (ej pappa till dom andra barnen) få till ett gemensamt. Vi går på fertilitetscentrum och gör provrörsbefruktningar. Vi blev gravida i mars förra året, men fick missfall i v11. Gjorde ett försök förra månaden, men det tog sig inte. Har fått positivt ältest idag så jag ska ringa kliniken och kolla när vi gör en ny FET. Mina andra barn (även missfallet) har kommit till i mars och april, så det är kanske mina månader ;) 

• Lectin

Välkommen längtar14! Håller alla tummar för att det tar sig den här rundan. Hur länge hade ni försökt innan missfallet?

• längtar14
    Lectin skrev 2015-02-15 20:39:28 följande:

Välkommen längtar14! Håller alla tummar för att det tar sig den här rundan. Hur länge hade ni försökt innan missfallet?

Vi hade försökt i 2,5år innan missfallet. Idag så var jag på kliniken och om allt går bra med upptiningen så får jag tillbaka en liten frysis imorrn som jag hoppas ska stanna och utvecklas
  • limegrön

Kul med lite nya ogravida i tråden (men förhoppningsvis snart gravida). Var ju lite ont om oss ett tag

• tantor

Min bästa kompis plussade igår. Jag blev jätteglad för hennes skull.de har försökt sen juli.

Om jag plussar nästa vecka så får vi BF med två veckors skillnad :)

Började såklart oroa mig igårkväll över att jag är för fet för att kunna bli gravid (såg Biggest Looser :/ ) Jag vet av flera kvinnor som vägt mer än mig och blivit gravida ändå. Jag känner mig inte jättefet men min BMI är hög :( har försökt gå ner i vikt sen augusti utan framgång. 2013 gick jag ner 11kg men under slutet av -13 så gick jag upp en deloch resterande under början av-14 :( väger mer än jag skulle vilja. Väger mer än jag gjorde när jag blev gravid med sonen för 8år sen :(

Vad ska jag göra? Jag hoppas bebisen (när det blir någon) äter av mina "reserver". Gå ner i vikt är väl tabu under en graviditet?

*hur ska jag klara av att vänta till nästa torsdag innan jag testar?*

• Lectin

Åh längtar14! Så spännande! Jag håller alla tummar!

Tantor: jag håller först och främst tummarna för ett fett plus nästa vecka! det där med vikten är ett ständigt aber för mig. När man har pco som jag så hänger hormonproblemen ihop med vikten. Så länge man håller nere vikten är chansen större för egen ägglossning. Ju mer man går upp ju mindre chans för ägglossning... Jag har gått upp varje gång vi försökt få barn men den här gången är det extremt. Från att ha haft bra koll på vikten och löptränat en hel del i somras blev jag totalt stillasittande (pga sjukdom) och har gått upp TIO kg sedan i somras... Och fast jag märker att det påverkar min cykel har jag inte haft ork att ta tag i det. i förrgår bestämde jag mig för att köra igång med 5:2 som har funkat super som en kickstart för mig tidigare för att komma ifrån alla dåliga kvällsvanor.

• tantor

jag har världens sämsta humör idag. haft mensvärk sen igårkväll, sovit skitdåligt. datorn krånglar, papper försvinner, inget fungerar. jag har till och med suttit och storgråtit och ringde min sambo och bölade i luren Gråter. har en kompis som vill komma hem till oss ikväll och umgås men jag tror inte ens min sambo vågar komma hem idag Skrikandes

• Lectin

Hoppas du är på bättre humör idag tantor.

Jag fick negativt gravtest idag också. Så trots äl-sekret, äl-värk och utslag på äl-test hade jag nog inte äl. Frustrerande men jag antar att det var den där äggblåsan som blivit till en cysta istället som lurats... Eftersom jag heller inte fått mens så är det bara att traska till apoteket imorgon och köpa Provera (för att framkalla mens och nollställa systemet) och Letrozol (för att få äl). Men jag funderar faktiskt på att vänta ett par veckor med pillerknaprande. Anledningen är att om jag börjar nästa cykel nu och faktiskt blir gravid så blir bf typ runt julafton. Nog för att jag att jag alltid sagt att det är viktigare ATT det blir barn än NÄR det blir barn men två veckor hit och dit känns inte så mycket... Sedan vet man ju ändå inte... I slutändan kanske bebisen kommer tidigt och ändå blir ett julbarn. Hur skulle ni ha gjort?

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea