• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Issa2
    Lectin skrev 2015-06-27 11:32:25 följande:

Angående stopknapp vid 35 så har vi ändå haft en hel del snabba besökare i tråden också som plussat inom ett par cykler och sedan vandrat vidare.

Antar att nojjandet är en del av processen. Ska börja med att ta mig i kragen och prata med min man. Igår föll hela kvällen bort pga ett barn.som vägrade somna. det kändes inte som en bra dag. hehe
  • GrönaDruvan

Mens på gång här...blir så besviken och trött på det här.
    Nä, ikväll blir det några glas vin!!!

• GrönaDruvan
    Lectin skrev 2015-06-27 17:21:57 följande:

Åh nej GrönaDruva! Är du säker?

Ja, det är jag nog. Kom blod när jag torkade mig förut och det är ju exakt så det börjar för mig alltid. Dessutom är det ju rätt dag det ska komma.
    Då går vi in på försök 7...

Får jag fråga er alla en sak? Vad händer om man har svårt att få till ett tredje barn? Får man någon slags hjälp? Även fast man har två innan? Någon skrev i en annan tråd att man inte får hjälp om man har barn tidigare...
    Sen har jag även hört att om man är över 35 så ska man söka hjälp efter 1/2 år och inte 1 år....stämmer det?
  • GrönaDruvan
    Iskristall skrev 2015-06-27 18:40:16 följande:

Nej GrönaDruvan inte du också smile4.gif Men du, njut av vinet! Sen är det nya tag som gäller! smile1.gif

Ja exakt! Nu njuter jag av vinet (kanske inte av morgondagen) och satsar på ett plus nästa månad
  • mammave

GrönaDruvan: I mitt landsting får man utredning efter ett år även om man har barn. Jag är över 35. Men sen tror jag att man får bekosta ev ivf o sånt själv.

• Lectin

Strunt också! Blankt idag. Ok. Jaja... Det är ju ändå inte kört. Men nu är sprutan borta åtminstone.

• mammave

Lectin: Nej, det lät ju så bra. Jag trodde faktiskt det skulle bli starkare, men fortsätter hålla tummarna.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea