• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Fsake
    emjh skrev 2015-09-03 08:23:49 följande:

Jag plussade svagt imorse på ÄL+9. Tjoho! 
    Fast även: hjälp! 

Baby

Grattis!!!
  • emjh

Tack tjejer! 

Blir "fintest" på lördag, jag kom inte iväg till apoteket så jag beställde på nätet och får hem i brevlådan imorgon, hehe. Skrattande

Det känns jättekonstigt för mig som haft svårt att få både ettan och tvåan, men samtidigt så himla självklart. Det kändes som att det skulle gå fort den här gången. 

• Lectin
    emjh skrev 2015-09-03 22:16:21 följande:

Tack tjejer! 

Blir "fintest" på lördag, jag kom inte iväg till apoteket så jag beställde på nätet och får hem i brevlådan imorgon, hehe. 

Det känns jättekonstigt för mig som haft svårt att få både ettan och tvåan, men samtidigt så himla självklart. Det kändes som att det skulle gå fort den här gången. 

Så underbart skönt för er att slippa krånglet den här gången! Jag håller alla tummar för oss båda imorgon.
  • emjh
    Lectin skrev 2015-09-04 09:13:55 följande:
    Så underbart skönt för er att slippa krånglet den här gången! Jag håller alla tummar för oss båda imorgon.

Ja jag med! Tog ett billigt idag igen (har så många så jag kan slösa) och det var liite starkare, men det känns mer på riktigt om det står på ett digitalt test. :) 

Spännande morgon vi har framför oss! :) 

• Royalle
    Lectin skrev 2015-09-03 15:48:38 följande:

Klart du får! Välkommen! Vilken spännande resa du gjort hittills. Ska bli spännande att följa dig. Var i cykeln är du nu?

Jag har precis avslutat första mensen sedan förlossningen. Ska börja ta ÄL test om tio dagar ungefär tänkte jag, för att se om jag har ÄL alls.
  • Lectin

Ett svaaagt men tydligt streck fick jag på lloyds testa tidigt idag! Späääännande! Enligt min läkare kan det alltså inte vara äl-sprutan som hänger kvar så nu är det bara att hålla tummarna att det vill sig och blir starkare.

Bild finns i mitt bildgalleri om någon är nyfiken på HUR svagt det var.

Hur gick det för dig emjh? Härligt att det var starkare igår.

• Fsake
    Lectin skrev 2015-09-05 07:46:10 följande:

Ett svaaagt men tydligt streck fick jag på lloyds testa tidigt idag! Späääännande! smile2.gif Enligt min läkare kan det alltså inte vara äl-sprutan som hänger kvar så nu är det bara att hålla tummarna att det vill sig och blir starkare. smile1.gif

Bild finns i mitt bildgalleri om någon är nyfiken på HUR svagt det var. smile5.gif

Hur gick det för dig emjh? Härligt att det var starkare igår. smile1.gif

Grattis!! Hoppas det blir starkare!!
  • Iskristall
    Lectin skrev 2015-09-05 08:46:10 följande:

Ett svaaagt men tydligt streck fick jag på lloyds testa tidigt idag! Späääännande! Enligt min läkare kan det alltså inte vara äl-sprutan som hänger kvar så nu är det bara att hålla tummarna att det vill sig och blir starkare.

Spännande! Lycka till!
  • limegrön
    Lectin skrev 2015-09-05 08:46:10 följande:

Åååh jag håller tummarna för dej Lectin.

Själv fick jag mens igår, suck
  • Lectin
    limegrön skrev 2015-09-05 11:03:58 följande:

Åååh jag håller tummarna för dej Lectin.

Själv fick jag mens igår, suck

Attans limegrön! Kram!

Tack för tummarna hörrni!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea