• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Iskristall

Ja, verkligen kul att folk vill hjälpa till Sockiplast!

Själv hälsade jag på en 2,5 månaders i helgen. Kan säga att min livmoder också skuttade till Hade dessutom äl i helgen så nu hoppas jag.

• skrosa

Så fint tänkt och bra att det fortfarande finns människor som hjälper till :)
    Här väntar jag på ÄL och tänker o tänker som vanligt. Fick gosa med syrrans lilla 3 veckors <3 i helgen då hon låg och sov hos mig medans vi vuxna satt och surrade:) Då kom längtan och suget tillbax i massor <3

• Miaomiao

Här kom det mens idag två dagar för tidigt. Otroligt surt. Äl om 12 dagar, och det blir vårt tredje försök.

• skrosa

Så tråkigt miaomiao :( Jag trodde jag skulle ha ÄL eftersom allt tyde på men det verkar som om min kropp jävlas med mig för nu har jag mens igen...knappt 2 veckor sen jag blev av med den förra. Brukar ligga på ca 5 veckors intervall annars så det bli att fortsätta o vänta in ÄL till nästa gång om typ 3 veckor :((

• Lectin

Miaomiao: så surt! Håller tummarna för nästa runda!

Skrosa: skumt!!

Här väntas fortfarande på äl. Fertility friend påstår att jag haft äl i dagarna men det tror jag inte ett dugg på. Inga känningar och inga äl-flytningar här inte. Tempen är skuttig som busen så här i förkylningstider så det är inte konstigt om det blir fel i tempkurvan...

• Iskristall

Lectin: Jobbigt med så skuttig temp! Min skuttade ju också lite innan äl pga förkylning. Hoppas du får en bra äl snart om den inte redan varit då såklart? Vilken dag är du på?

Jag är på äl+8 och väntar och vänter

• Iskristall
    limegrön skrev 2014-09-28 16:01:26 följande:

Här är man skengravid som vanligt. BIM -5.

Hur kan du vara så säker på att du bara är skengravid!? Vad har du för symtom?
  • Lectin

Iskristall: dag 19. Räknar med äl om en vecka ungefär... Kanske lite längre.

Limegrön: hoppas du kan stryka sken och bara vara dräktig!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea