• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Flisan35

BIM-3 idag. Känner ingenting, utom en stark känsla av att mensen kommer närsomhelst.

• Flisan35
    Lectin skrev 2014-09-15 08:22:19 följande:

Jag blev så till mig att jag glömde säga Välkommen! till alla nya!

Tack:)
  • Lectin
    Flisan35 skrev 2014-09-15 10:59:07 följande:

BIM-3 idag. Känner ingenting, utom en stark känsla av att mensen kommer närsomhelst.

Håller tummarna!
  • Oväsen

Tack Lectin och Sockiplast!

Håller tummarna för dig Flisan! Att inte ha några symtom betyder absolut ingenting.

• Elvie

Grattis Oväsen, spännande! Pepp till alla andra! Följer tråden lite sporadiskt, mest för att jag inte alltid är inne på Fl. 

• limegrön

Stort Grattis oväsen! Är så imponerad av att ni orkat försöka och kämpat på i över 2 år. Jag känner mig stundtals uppgiven och vi har försökt få en trea "endast" i sju månader. Men när väl det där plusset kommer kan jag tänka mig att det var värt alla år mellan hopp och förtvivlan. Jag längtar dit..

Har nu gått över till plan B här hos oss. Ägglossningstest. Så nu väntar jag på ytterligare ett plus...phuu. . Men borde komma nu i dagarna. Fast med mitt vanliga flyt så är sambon borta större delen av vecka, suck. Han kommer hem sent torsdag, därför hoppas jag att äl kan vänta några dgr till och att sambon inte e allt för trött när han kommer hem, haha..

• Flisan35
    limegrön skrev 2014-09-15 23:36:18 följande:

Stort Grattis oväsen! Är så imponerad av att ni orkat försöka och kämpat på i över 2 år. Jag känner mig stundtals uppgiven och vi har försökt få en trea "endast" i sju månader. Men när väl det där plusset kommer kan jag tänka mig att det var värt alla år mellan hopp och förtvivlan. Jag längtar dit..

Har nu gått över till plan B här hos oss. Ägglossningstest. Så nu väntar jag på ytterligare ett plus...phuu. . Men borde komma nu i dagarna. Fast med mitt vanliga flyt så är sambon borta större delen av vecka, suck. Han kommer hem sent torsdag, därför hoppas jag att äl kan vänta några dgr till och att sambon inte e allt för trött när han kommer hem, haha..

Ja det där är typiskt, runt äl så är det väl alltid nåt som sätter käppar i hjulet. Förra äl var min dotter sjuk och satt som ett litet plåster på mig dag o natt, och den innan hade min man bihåleinflammation och gick på penicillin:/ hoppas både din ägglossning och din man samarbetar med dig och att det tar sig denna gång!

Nu är det BIM-2 här och det känns sååå seeegt. Minuterna släpar sig fram:)
  • Oväsen

Elvie, limegrön och skrosa - tack så mycket! Glad

limegrön skrev 2014-09-15 23:36:18 följande:

Är så imponerad av att ni orkat försöka och kämpat på i över 2 år. Jag känner mig stundtals uppgiven och vi har försökt få en trea "endast" i sju månader. Men när väl det där plusset kommer kan jag tänka mig att det var värt alla år mellan hopp och förtvivlan. Jag längtar dit..

Jag tyckte nog det var allra jobbigast det första året, många tårar när den där hatade mensen kom månad efter månad. Sen blev det mer uppgivet och ett sorgset konstaterande varje månad att det inte gick denna gång heller. Fast det upptog inte min tid på samma sätt som innan. De senaste månaderna hade jag faktiskt nästan gett upp, jag trodde verkligen inte på att jag skulle kunna bli gravid men jag hade fel. Jag hoppas verkligen inte att ni ska behöva försöka lika länge som oss och att du får till det med äl-stickor och bortrest sambo Glad
  • limegrön

Asså det här med äl-test..det är ju en hel vetenskap. Nu har jag gjort ett test en gång om dagen i 4 dgr. Använder apotekets äl-test, vet inte om det är bättre el sämre än ngt annat men men.. är så svårt att tyda. Två röda streck ska vara lika röda eller teststrecket ännu rödare än kontrollstrecket, då ska det vara positivt. Har märkt att testsrecket har blivit något rödare för var dag denna v. Och så idag: strecken är väldigt lika i färgen, om man kollar mycket kritiskt så är kontrollstrecket pyttepytte rödare än teststrecket. Är det fortf negativt test då?? Men jag tror ändå att jag kan ha äl då det molar och spänner i nedre regionerna. Sen ska ju själva ägget släppa 24-48 tim efter testet blivit positivt. Varför ska det va så krångligt.? Jag hoppas ju på att jag inte har äl än då sambon kommer hem imorn natt som tidigast. Isf finns ju en chans att vi hinner mysa lite innan det är försent. Hur ska man veta liksom?

Hjälp.. finns det någon kunnig inom detta här i tråden.?

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea