• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lilla My o co

Hej alla..

I morgon är det SJU veckor sen jag inte tog P-sprutan... Inget händer..... Försöker inte tänka på det, men det är jäkligt svårt...

Ingen mens ännu eller tecken på äl.. :(

Min sambo är som de flesta.. "Det kommer när det kommer"

Men jag känner av åldern och oroar mig för att det inte blir någon mer bebis. :/

Min sambo är alltså inte fadern till mina tjejer på 7 och 6 år. Han är dessutom tio år yngre än mig och känner därför inte av åldersstressen ;) jag vet att han älskar mina tjejer till döden, men vet att han vill ha en "egen". Jag vill så innerligt ge honom det, men oroar mig för att min ålder kommer sätta käppar i hjulet. :/

Sååå... På västfronten inget nytt... Suck!

• grabbmamman linda

När jag slutade med P-spruta tog det nio månader att bli gravid. Så gissar du kan vänta några månader kanske!

Viggo 060703 Joel 080825 Mina små trollungar :)
  • Lilla My o co

Suck....

grabbmamman linda skrev 2014-09-14 19:13:40 följande:

När jag slutade med P-spruta tog det nio månader att bli gravid. Så gissar du kan vänta några månader kanske!

• Lectin

Åh så roligt Oväsen! Grattis! Första trådplusset! Hoppas att det smittar av sig riktigt ordentligt till alla oss andra frustrerade (eller mindre fustrerade ) 35+are!

• Lectin

Jag blev så till mig att jag glömde säga Välkommen! till alla nya! Oskyldig

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea