• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Sant Iskristall! Tack för omtanken! Läs sista biten på inlägg 248 så är du uppdaterad sen!

• Iskristall

Aha haha var det så pass nära när du skrivit! Ja, nu är jag uppdaterad Nu håller vi tummarna!

• Sockiplast

Lectin: Har både testat igen (negativt) och fått mens... igår kom det. Rätt skönt att att jag inte har 47 dagars menscykel, nu var det 33 i stället. Får köpa äl-stickor och lära mig hur det funkar för det har jag aldrig provat. Har ni några tips? Hur många behöver man? Köper ni från testlagret?

• Lectin

Sockiplast: Attans... Ja ja. Nya tag! Äl-tester ja, jag köpte hem rätt många eftersom jag har lång cykel nu men har haft kortare tidigare. Jag ville börja testa typ en och en halv vecka efter mensens första dag för att hinna se en stegring innan äl vid dag 14 om jag skulle råka ha 28-dagars cykel. 

Jag köpte från billiga tester men tror att de håller ungefär samma kvalitet allihop.

• Miaomiao

Äl+7 idag, och mår fruktansvärt illa. Tror dock att det är magsjuka. Började må illa igår kväll.

• Sockiplast

Usch för magsjuka, krya på dig Miaomiao!

Angående äl-test så fattar jag inte (som är lite trög ibland), syns det starkare på stickan ju närmare äl man är eller? Står att man bör ha sju stickor. Eller är det som ett gravtest, positivt eller negativt?

• Lectin

Det är inte positivt förrän teststrecket är lika starkt som eller starkare än kontrollstrecket, om det inte är ett digitalt test... Ibland är toppen väldigt kort och då hinner man aldrig få ett positivt test. Då är det bra om man testat några dagar innan och sett det bli starkare och starkare. Testen mäter lh-nivån och den ökar successivt fram till strax innan äl. Man brukar väl säga att äl kommer inom 48 timmar efter den högsta nivån lh tror jag.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea