• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • limegrön
    Iskristall skrev 2014-09-28 16:57:20 följande:

Hur kan du vara så säker på att du bara är skengravid!? Vad har du för symtom?

Jag har trott att jag varit gravid de senaste 5 månaderna runt BIM med flytningar, metallsmak, molande värk, illamående men icke.. denna gång dock LITE annorlunda, har börjat få ömma bröst. Men vågar ändå inte tro nåt annat än att jag är skengravid. Blivit besviken sååå många ggr. Något postitivt är ändå att ömma och svullna bröst var ända graviditetssymtomen jag fick i mina tidigare 2 graviditeter. Kommer inte ihåg att jag hade några andra symtom. Fast det var ju rätt längesen iofs, 7 och 9 år sedan jag var gravid senast. Man glömmer ju så fort.

Har du fått några symtom iskristall?
  • Iskristall

Limegrön: Nä, inga symtom. Kan ibland inbilla mig nån slags molvärk, men tror som sagt bara det är inbillning. Så nä tyvärr.

• limegrön

Blev lite ivrig och beställde precis 10 grav.test på testlagret. Så kommer nog missbruka grav.test i veckan är jag rädd för.

Har aldrig använt testlagrets grav.test innan. Någon som vet om de är bra?

• Sockiplast

Limegrön: Håller tummarna för dig! :) Jag har använt testlagrets båda gångerna jag jag vart gravid (plus en gång i mellan som blev missfall). Och alla gånger hade det funkat bra, visat streck tidigt, aldrig upplevt att de krånglat. Billigt och bra i falla man gör åt ett gäng :) Men sen när jag testat positivt så har jag i alla fall gått till apoteket och köpt ett dyrt, bara för att dubbelkolla, hihi.

Har ni förresten tänkt på att när man går i bebistankar och bara väntar så blir ALLA omkring gravida? Seriöst, känns som man grattar nån varenda dag på facebook, på stan, i lekparken... Är inte missundsam men det börjar ju bli löjligt nästan. Folk som inte ens skulle ha fler barn är gravida.

• Shrew

Jag har också använt testlagrets stickor och tycker att de varit helt ok, visat negativt när jag inte varit gravid! 

Jag hade enligt min period tracker- app fertil period förra veckan, hade även äl-flytningar och ont i ryggen vilket jag tycker varit ett tecken på äl tidigare. Så denna månad borde i alla fall timingen vara rätt! 

• Iskristall

Jo, sockiplast känner igen det där med att alla runt en blir gravida! Man lägger väl kanske märke till det nu på ett annat sätt också. Skulle köpa lunch idag och då går jag förbi en kvinna med två små söta tvillingbebisar i liggvagn! Sååå söta...man uppmärksammar allt liksom

• limegrön
    Sockiplast skrev 2014-09-29 09:26:47 följande:

Limegrön: Håller tummarna för dig! :) Jag har använt testlagrets båda gångerna jag jag vart gravid (plus en gång i mellan som blev missfall). Och alla gånger hade det funkat bra, visat streck tidigt, aldrig upplevt att de krånglat. Billigt och bra i falla man gör åt ett gäng :) Men sen när jag testat positivt så har jag i alla fall gått till apoteket och köpt ett dyrt, bara för att dubbelkolla, hihi.

Har ni förresten tänkt på att när man går i bebistankar och bara väntar så blir ALLA omkring gravida? Seriöst, känns som man grattar nån varenda dag på facebook, på stan, i lekparken... Är inte missundsam men det börjar ju bli löjligt nästan. Folk som inte ens skulle ha fler barn är gravida.

testade du innan BIM när du plussade? Tänkte om testen är tillförlitliga innan BIM eller om man ska vänta med att testa. Kommer nog inte kunna hålla mej till fredag är jag rädd
  • Lilla My o co

Åh så kul att följa er!!!

Här händer inte ett skit, så att säga... Om jag ska vänta ett år på äl efter den här förbannade sprutan så kommer jag bli gaaaaaaalen :P

• Lectin
    Lilla My o co skrev 2014-10-01 15:14:30 följande:

Åh så kul att följa er!!!

Här händer inte ett skit, så att säga... Om jag ska vänta ett år på äl efter den här förbannade sprutan så kommer jag bli gaaaaaaalen :P

Jag förstår dig till fullo! Jag minns när vi bestämde oss för att försöka få en tvåa och mensen försvann i sex månader! Usch och fy för frustrationen! Men jag hade ju förmånen att jag kunde gå till fertilitetsklinik och få hjälp. Har du kollat om man kan få hjälp efter p-spruta eller måste man vänta det där året?
  • Sockiplast

Limegrön: har inte provat att testa före bim, men det kanske ger utslag innan. Annars är det ju snart fredag! :)

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea