• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Fia14

Lectin: ja det är nog en känsla av "vad har jag gett mig in på". Jag har alltid velat ha tre barn men nu kommer tankarna på att vara gravid, må illa, förlossning, sömnlöshet, KUB test, kanske fostervattenprov? (Samtidigt som det här ju kan sluta illa innan dess)

Usch jag vill ju hellre sprida hopp än negg egentligen

• Fsake

Vi kör igen. Maken ville veta när jag har nästa äl så planerar han inte in någon jobbresa då! Så det blir bra :) äl nästa helg. Då jäklar ska det sexas :)

• Lectin
    Fia14 skrev 2015-10-22 12:26:54 följande:

Lectin: ja det är nog en känsla av "vad har jag gett mig in på". Jag har alltid velat ha tre barn men nu kommer tankarna på att vara gravid, må illa, förlossning, sömnlöshet, KUB test, kanske fostervattenprov? (Samtidigt som det här ju kan sluta illa innan dess)

Usch jag vill ju hellre sprida hopp än negg egentligen

Jag förstår dig fullt ut! Och det här är aspekter som vi diskuterat många gånger i tråden tidigare så vi är inte ensamma heller. Jag har haft väldigt svårt att ta in att jag över huvudtaget är gravid och nojjorna över missfall, risk för missbildningar, kromosomavvikelser etc är betydligt mer närvarandeden här gången när man har två friskisar hemma. Vad skulle det innebära för dem (och oss) om den här bebisen har andra eller större behov av hjälp och omhändertagande?

Vi får försöka landa i graviditeterna och njuta av att här och nu har vi problemfria graviditeter med så vitt vi vet friska små ärtor.
  • Lectin
    Fsake skrev 2015-10-22 12:33:10 följande:

Vi kör igen. Maken ville veta när jag har nästa äl så planerar han inte in någon jobbresa då! Så det blir bra :) äl nästa helg. Då jäklar ska det sexas :)

Åh härligt! Så skönt att han är med på tåget så ordentligt! Heja ägget!
  • Fsake
    Lectin skrev 2015-10-23 09:47:45 följande:
    Åh härligt! Så skönt att han är med på tåget så ordentligt! Heja ägget!
    Ja heja ägget!!

Tycker många säger "du tänker för mycket på att bli gravid". Jo det gör man ju ganska mycket, hur lätt är det att sluta?? Tips? :)
  • Lectin
    Fsake skrev 2015-10-23 11:53:58 följande:
    Ja heja ägget!!

Tycker många säger "du tänker för mycket på att bli gravid". Jo det gör man ju ganska mycket, hur lätt är det att sluta?? Tips? :)
    Tjaa du.. Jag tycker de som säger så är galet förmätna och utgår ifrån att alla har lätt att få barn. Om man som jag inte har sprättlätt att bli gravid så MÅSTE man faktiskt tänka mycket på det. För min del handlar en cykel om tabletter på dag 3-7 efter mens, sedan ett ultraljud kring dag 12-14, ägglossningstester, när de visar fullt så tar jag ägglossningsspruta och sedan är det bara att vänta till bim och test... Så när jag skulle ha tid att "inte tänka så mycket på det" vete busen. Om jag ville bli gravid så fick jag jobba för det. Annars hade inga barn blivit gjorda här minsann...
  • Fia14
    Fsake skrev 2015-10-22 12:33:10 följande:

Lycka till! Och jag sprider alla gravidbaciller jag kan! 

Ang. "att inte tänka på det". Jo hur lätt är det! Vårt första barn tog 1 år, det andra blev till oplanerat utan försök. När jag nämnde det för barnmorskan sa hon att det var för att jag "ville så mycket första gången, men andra gången var det barnet som ville".... blä för såna kommentarer!

Så fort det är något man vill ha/göra etc så tänker man ju såklar på det mest hela tiden. Så är alla jag känner, och det oavsett om det gäller barn, köpa hus, byta jobb, gå ner i vikt eller nåt annat.
  • Fia14

En sak som jag funderar på och som jag egentligen inte tror på eller på något sätt rekommenderar men ändå..... jag vet inte.... 
    När vi hade försökt få till första barnet i ca 1 år så beställde jag nåt från nätet. Kommer inte alls ihåg vad det var, men det var någon hälsokost som det skrevs om mycket här på familjeliv då. Och den gången blev det plus....

Och i början av oktober, runt ÄL så gjorde jag samma sak (pinsamt), köpte Rosenrot och Omega 3 och 6 och tryckte i mig. Och nu blev det plus.... 

Det är väl antagligen bara slump, men en konstig sådan....

• Iskristall

Hej tjejer!

Vi ska starta med ivf i slutet på november om allt går som det ska. Jag önskar er lycka till och tänker att jag inte kommer vara så mycket i tråden. Men kommer nog inte kunna låta bli att läsa om era öden och plussande då och då!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea