• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • GrönaDruvan
    Iskristall skrev 2016-03-14 06:46:22 följande:
    Jag håller tummarna för er när ni bestämt er!
    Tack!
    Fick nu glad gubbe på äl test i torsdags, och hade sex torsdag och fredag...hoppas att det hjälper

Höll mig bara till appen innan och märkte att när jag började med äl test så var inte alls appen i fas med min kropp, så kanske inte konstigt att jag aldrig blev gravid!! Hoppas det är så. Ska iaf inte lite på nån app mer.
  • Iskristall
    GrönaDruvan skrev 2016-03-21 10:02:02 följande:

Tack!

Fick nu glad gubbe på äl test i torsdags, och hade sex torsdag och fredag...hoppas att det hjälper

Höll mig bara till appen innan och märkte att när jag började med äl test så var inte alls appen i fas med min kropp, så kanske inte konstigt att jag aldrig blev gravid!! Hoppas det är så. Ska iaf inte lite på nån app mer.

Lycka till! Ja, det är nog säkrats att lita på kroppen och inte bara gå på dessa appar!
  • Lectin
    Iskristall skrev 2016-03-13 16:11:05 följande:

Hur mår du Lectin?

Tack för omtanken Iskristall! Jag mår jättebra mentalt men har de allra flesta gravidkrämpor jag kan komma på. På den ljusa sidan så har jag inte lika ont av foglossningarna den här gången men de finns där precis som förut. Går in i v. 30 idag!! var tar tiden vägen?

Hur mår du själv med illamåendet?
  • Iskristall
    Lectin skrev 2016-03-29 15:02:52 följande:

Tack för omtanken Iskristall! Jag mår jättebra mentalt men har de allra flesta gravidkrämpor jag kan komma på. På den ljusa sidan så har jag inte lika ont av foglossningarna den här gången men de finns där precis som förut. Går in i v. 30 idag!! var tar tiden vägen?

Hur mår du själv med illamåendet?

V.30, vilken bit på vägen ni kommit Ja, vart tar tiden vägen?! Jag gick in i v.10 igår, känns helt ofattbart. Illamåendet är mycket bättre, blir bara illamående när jag blir hungrig
  • Quirall

Hej! Får man komma med i denna tråd?
    Har precis fyllt 36, har en 5-åring och en 3,5-åring och skall ta ut kopparspiral nästa vecka och planerar börja försöka med en trea i juni/juli :)
    Tänkte försöka läsa ikapp lite i tråden under kvällen

• Lectin

Jag glömde ju tacka dig Micka! tack! Och vilka tankar! Redan funderingar på en fyra? Det tror jag säkert ni fixar. Lycka till!

Micka! skrev 2016-03-13 14:18:41 följande:

Lecitin; Stort Grattis till +, har inte varit inne här på länge!! Min lilla tjej har hunnit bli 7 månader, går så fort! Njut av graviditeten och när bebis kommer, så härligt! Jag har till och med börjat fundera på ett fjärde barn!!! Min karl vill ha det!!! Får se hur det blir....så kul grattis igen!!!!????????

Välkommen till tråden Quirall och lycka till i verkstaden!
    Quirall skrev 2016-03-29 18:27:17 följande:

Hej! Får man komma med i denna tråd?
    Har precis fyllt 36, har en 5-åring och en 3,5-åring och skall ta ut kopparspiral nästa vecka och planerar börja försöka med en trea i juni/juli :)
    Tänkte försöka läsa ikapp lite i tråden under kvällen

• GrönaDruvan

Hade glad gubbe på ältest 17 mars...alltså förr förra torsdagen. Ingen mens än. Säkert inget, men man hoppas ju!!
    Varit så åksjuk det senaste och det minns jag att jag var innan jag plussade med äldsta sonen också, men samtidigt tror jag inte på det här med symptom längre. Det man lär sig med symptom är ju att det är väldigt likt hur man känner sig innan mens! Jag har haft alla symptom tror jag, men inte varit gravid.

• Iskristall
    GrönaDruvan skrev 2016-04-02 21:34:45 följande:

Hade glad gubbe på ältest 17 mars...alltså förr förra torsdagen. Ingen mens än. Säkert inget, men man hoppas ju!!

Varit så åksjuk det senaste och det minns jag att jag var innan jag plussade med äldsta sonen också, men samtidigt tror jag inte på det här med symptom längre. Det man lär sig med symptom är ju att det är väldigt likt hur man känner sig innan mens! Jag har haft alla symptom tror jag, men inte varit gravid.

Håller tummarna!
  • GrönaDruvan

Har inte testat än...vet inte riktigt när jag har bim heller...men borde ju vara nu nån gång...i början när man försökte hade jag stenkoll och testade hela tiden, men inte nu...

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea