• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Fia14

Stort grattis Fsake!! Det var ju ett starkt plus

Och grattis Lectin till ultraljud. 

Själv har jag varit på semester och jobbresa och försöker nu klara av jobbet igen, men jag mår sååå illa.... urk. Vill bara ligga hemma i sängen. Det förstör ju liksom glädjen en del.... nästan så jag undrar varför jag gjorde detta.... 

Och välkomna ni som är nya i tråden!

• GrönaDruvan

Hej alla...inte varit inne på några månader. Grattis till alla plus!! Va kul!!
    Själv är det exakt 1 år sedan vi började försöka med trean. Är inte lika entusiastisk längre, och tänker väl att det troligtvis inte blir någon mer. Det trodde man inte när det gick så fort med de andra två... Men, men..det är väl inte meningen att vi ska ha en till..

• elvatolv
    GrönaDruvan skrev 2015-12-04 20:42:35 följande:

Hej alla...inte varit inne på några månader. Grattis till alla plus!! Va kul!!
    Själv är det exakt 1 år sedan vi började försöka med trean. Är inte lika entusiastisk längre, och tänker väl att det troligtvis inte blir någon mer. Det trodde man inte när det gick så fort med de andra två... Men, men..det är väl inte meningen att vi ska ha en till..

Känner precis som du. Slutade med minipiller för ett år sen. Vi har inte försökt aktivt varje månad sen dess men många ändå. Än har det inte blivit något och nu börjar jag bli ok med den känslan och vi överväger att låta det vara såhär. Vi är nöjda med våra två barn.
  • GrönaDruvan
    elvatolv skrev 2015-12-04 21:57:23 följande:
    Känner precis som du. Slutade med minipiller för ett år sen. Vi har inte försökt aktivt varje månad sen dess men många ändå. Än har det inte blivit något och nu börjar jag bli ok med den känslan och vi överväger att låta det vara såhär. Vi är nöjda med våra två barn.
    Var så inställd på att det skulle gå fort denna gången med. Så fel man kan ha...
  • GrönaDruvan

Testade idag pga att min livmodertapp känns jättekonstig. Känns helt svullen. Det var negativt, men efter 2 h ser jag det här...jag vet att man inte ska lita på det när det gått så lång tid, men skulle det kunna vara positivt ändå? Nån som vart med om det?

• Lectin

Grönadruvan: Genom mina 1.5 år av försökande på trean hann jag få en hel del torkstreck. Jag skulle inte lita på det men kanske ta ett nytt om ett par dagar bara för säkerhets skull. Vart i cykeln tror du att du befinner dig ungefär?

Och deppa ihop måste man få ibland när det tar tid. Det kräver både kropp och knopp. Men ge inte upp tjejer! Plötsligt händer det! Jag är det levande beviset, även om jag inte haft turen att få till mina kids på första försöket  någon enda gång. För varje försök så kommer man närmare den där gången när det faktiskt lyckas.

Idag är jag på v.12+6 och magen ser redan ut som ett bowlingklot! Gravid 
    Kram på er allihop! Hjärta

• GrönaDruvan
    Lectin skrev 2015-12-07 13:36:47 följande:

Grönadruvan: Genom mina 1.5 år av försökande på trean hann jag få en hel del torkstreck. Jag skulle inte lita på det men kanske ta ett nytt om ett par dagar bara för säkerhets skull. Vart i cykeln tror du att du befinner dig ungefär?

Och deppa ihop måste man få ibland när det tar tid. Det kräver både kropp och knopp. Men ge inte upp tjejer! Plötsligt händer det! Jag är det levande beviset, även om jag inte haft turen att få till mina kids på första försöket  någon enda gång. För varje försök så kommer man närmare den där gången när det faktiskt lyckas.

Idag är jag på v.12+6 och magen ser redan ut som ett bowlingklot! Gravid 
    Kram på er allihop! Hjärta

Ja, troligtvis är det väl inget. Är på vad jag tror bim-2 så borde ju synts tidigare tycker man.
  • Lectin
    GrönaDruvan skrev 2015-12-07 16:13:20 följande:

Ja, troligtvis är det väl inget. Är på vad jag tror bim-2 så borde ju synts tidigare tycker man.

Det är inte kört än! Det finns många som inte plussar förrän på eller efter Bim. För mig har det varit olika från gång till gång.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea