• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • mammave

Micka: då har vi bim samtidigt! Men jag kan även ha tre dar senare, lite ojämn cykel

• mammave

Micka: klen tröst, men fem månader är inte lång tid egentligen. Men jag vet att det känns som en evighet

• Micka!

Mammave; kul att vi har bim samtidigt, ska du testa då ellar vågar du innan? Brukar ha regelbunden cykel, men ibland får jag lite förvarning av mensen några dagar innan med bruna flytningar, sist fick jag det fyra dagar innan! Vet att det inte är någon tid alls fem månader, men det jäkliga är ju att det känns som ett nederlag varje gång! Vilka symtom har du?

Lectin; ja det är inte lätt alla gånger att bli gravid, många har ju mycket svårare än mig, men när man var yngre, är 33 nu, trodde i alla fall jag att det skulle gå lätt, min första graviditet blev till när jag åt minipiller! Fast den slutade i missfall.....sedan när det tog sådan tid undrade jag om det var något fel på mig! Har du några symtom på graviditet?

• Micka!

Lectin; såg att du beskrivit symtom högre upp, lite trött idag...! Själv känner jag mig svälld i magen, har lite illamående av och till, molande mensvärk, trött....precis som när jag väntade sonen ....fast då hade jag lite sura uppstötningar och kissade ofta också ! Kanske är skengravid som bara sjutton! Med dottern fick kag tokont i brösten så då förstod jag en vecka innan bim att jag var gravid, kände även på mig att jag var gravid när jag väntade sonen...men inte nu.....blir man veligare när man blir äldre... !!!!!

• mammave

Micka: jo jag vet att det är jobbigt varje gång mensen kmr.

Tänkte inte testa förrän efter bim (om det alls behövs). Detta är bara 1a försöket så tar det lugnt än

Symptom: illamående, känt av magen, aning ömma bröst, kissnödigare (tror dock en del är inbillning bara)

• Panda79

Har också Pco , fast bara på ena äggstocken så jag får nästan alltid bara ägglossning på höger sida! Har 2 barn på 5 år och snart en på 9 månader. Ska också försöka med en 3: a ! Är 35 så dax att börja snart innan man e för gammal..

• Iskristall
    Panda79 skrev 2014-10-23 20:05:07 följande:

Har också Pco , fast bara på ena äggstocken så jag får nästan alltid bara ägglossning på höger sida! Har 2 barn på 5 år och snart en på 9 månader. Ska också försöka med en 3: a ! Är 35 så dax att börja snart innan man e för gammal..

Spännande, när jag var hos gyn innan sommaren såg han precis samma sak. Pärlbandet av folliklar på ena äggstocken men en follikel på ca 20mm på andra som gav äl några dagar senare! Bekräftat med blodprov och positivt äl-test samt temp. Att det kan vara så?! Undrar om det ser ut så hela tiden eller om det kan växla sida? Hur vet du att du nästan alltid får ägglossning på höger sida?
  • mammave

Lectin: vad är EDS? Brukar du ha regelbunden mens? Hoppas på noll mens imorgon.

Panda79: får du äl varje månad ändå? Är det 1a försöket nu? Är oxå snart 35, så känner oxå att det är tid nu.

• Lectin

Mammave: EDS är en bindvävssjukdom så det är inte nödvändigtvis något som påverkar förmågan att bli gravid, snarare själva graviditeten. Jag har egen ägglossning regelbundet nu typ var sjätte vecka trots pco men hade inte det tidigare. Det är tydligen inte helt ovanligt att man får egen regelbunden ägglossning som pco-are när man blir lite äldre.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea