• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Janna84

Vi har varit utan skydd sedan sonen föddes i augusti 2011 men kroppen kom igång ungefär ett halvår senare. I maj 2013 började vi försöka på riktigt och den här månaden blev jag så desperat så jag beställde hem ÄL-test. Även tvåan var svår att få till men då handlade det om upprepade missfall, nu blir jag inte ens gravid.

• mammave

Usch, det är jobbigt när det tar tid Med vår tvåa tog det nio försök o det slutade i mf Jag trodde aldrig jag skulle få två, men är nu här o försöker få en trea o hoppas verkligen det går smidigare denna gång. Men är bara på försök ett än....

• mammave

En äl-fråga: om man har ont i magen en dag o äl-flytningar lite före o efter denna dag. När sker själva ägglossningen? Och är det en dag innan till en dag efter man har störst chans att bli gravid?

• Janna84
    mammave skrev 2014-10-18 17:59:16 följande:

Usch, det är jobbigt när det tar tid Med vår tvåa tog det nio försök o det slutade i mf Jag trodde aldrig jag skulle få två, men är nu här o försöker få en trea o hoppas verkligen det går smidigare denna gång. Men är bara på försök ett än....

Jag hoppas att det tar sig snabbt den här gången!
    mammave skrev 2014-10-18 18:53:24 följande:

En äl-fråga: om man har ont i magen en dag o ÄL-flytningar lite före o efter denna dag. När sker själva ägglossningen? Och är det en dag innan till en dag efter man har störst chans att bli gravid?

Riktigt bra fråga, när jag började tempa (för många år sedan, nu orkar jag inte tempa längre ) insåg jag att jag att jag hade som mest ont dagen efter ägglossning men det är säkert olika från person till person. Jag vågar inte svara när din ägglossning inträffar men däremot kan jag bekräfta att du har som störst chans att bli gravid på själva ÄL-dagen samt en dag före och en dag efter. Egentligen behöver man inte veta när man har ÄL, om kroppen producerar ÄL-flytningar så betyder ju det att man är som mest fertil. Så lita på kroppen och kör hårt när kroppen berättar att det är dags
  • mammave

Tack, Janna84. Jag både hoppas att det tar sig snabbt samtidigt som jag är lite orolig för att min minsta ska vara såååååå liten när han blir storebror. Men eftersom jag känner att jag börjar bliäldre oxå så är det dags att börja försöka. Det får väl bli lite tufft ett tag om det tar sig snabbt.

• Lectin

Janna84: Hur har det gått? Har du testat eller kom mensen som du befarade?

För min del är bim på fredag och min kropp beter sig som vanligt ungefär. Jag har molvärk av och till (extra mycket en sväng mitt i förra veckan med hugg och drag), ömma bröst men i övrigt inget. Bara tecken som likaväl kan vara en helt vanlig cykel med mens till helgen alltså... Hoppas hoppas ändå att denna runda är speciell!

• Janna84
    mammave skrev 2014-10-19 20:22:53 följande:

Tack, Janna84. Jag både hoppas att det tar sig snabbt samtidigt som jag är lite orolig för att min minsta ska vara såååååå liten när han blir storebror. Men eftersom jag känner att jag börjar bliäldre oxå så är det dags att börja försöka. Det får väl bli lite tufft ett tag om det tar sig snabbt.

Hur gammal är den lille?
  • Janna84
    Lectin skrev 2014-10-20 08:22:42 följande:

Janna84: Hur har det gått? Har du testat eller kom mensen som du befarade?

För min del är bim på fredag och min kropp beter sig som vanligt ungefär. Jag har molvärk av och till (extra mycket en sväng mitt i förra veckan med hugg och drag), ömma bröst men i övrigt inget. Bara tecken som likaväl kan vara en helt vanlig cykel med mens till helgen alltså... Hoppas hoppas ändå att denna runda är speciell!

Mensen kom punktligt (eller några timmar tidigt, den kom lördag kväll). Så nu får vi samla energi igen och kämpa vidare. Som tur är har jag korta cykler så jag ska ha ÄL om drygt en vecka.

Dina symptom låter precis som mina när jag är gravid Jag hoppas du har mer flyt och får plus på stickan om några dagar!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea