• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy
    mammave skrev 2014-12-03 14:23:50 följande:

Nu har ni nog missat vad jag skrivit tidigare; min mens kom drygt en vecka tidigt smile4.gif Så den är nyss slut

Men förlåt Mammave! Jag kom ju på det nu, den jäkla mensen kom ju tidigt för dig! :(

När tror du att du har nästa ÄL?
  • Janna84
    mangoo skrev 2014-12-03 10:50:31 följande:

Hur gick det?

Snurriga jag låg en vecka tidigare i min planering, vi hade i själva verket tid den 9:e... Och den 9:e funkade det inte för min man. Ny tid är måndagen den 15:e. Men det känns helt okej för det är strax innan nästa ÄL (förutsatt att jag inte är gravid).
  • Minxy
    Janna84 skrev 2014-12-03 18:40:33 följande:
    Snurriga jag låg en vecka tidigare i min planering, vi hade i själva verket tid den 9:e... Och den 9:e funkade det inte för min man. Ny tid är måndagen den 15:e. Men det känns helt okej för det är strax innan nästa ÄL (förutsatt att jag inte är gravid).
    Aha, ja det är lätt hänt att blanda ihop dagarna, speciellt såhär inför jul när man stressar runt.

Haha, jag som bestämt mig för att inte köpa några fler graviditetstest (har två vanliga CB).

Nu blev det ändå så att jag beställde 5 tidiga tester från bastpatest.se

Ja ja..
  • mammave

Ingen fara Känns som jag har noll koll just nu på äl o bim. Får ta det lite som det kmr. Förra gången hade jag inga äl-symptom alls o funderade på om jag hade äl övht o sen kom mensen alldeles för tidigt o gången innan kom den sent o jag hade gravsymptom innan son försvann. Knepigt värre här.

• Minxy
    mammave skrev 2014-12-03 20:21:22 följande:

Ingen fara smile5.gif Känns som jag har noll koll just nu på äl o bim. Får ta det lite som det kmr. Förra gången hade jag inga äl-symptom alls o funderade på om jag hade äl övht o sen kom mensen alldeles för tidigt o gången innan kom den sent o jag hade gravsymptom innan son försvann. Knepigt värre här.

Ja jag har 7 dagar kvar till BIM och inga symptom alls :(

Ömma bröst (precis som förra månaden), vansinnigt sugen på godis (precis som jag alltid är innan mens), känner mig tjock och klumpig (precis som jag alltid gör innan mens).

Jag måste säga att jag känner mig fruktansvärt ogravid tyvärr
  • mangoo

Ingen mens... men jag ska försöka ha is i magen och vänta med att testa till i morgon bitti.. har ju hänt att mensen har kommit dag 29 men aldrig senare!

• mangoo
    Janna84 skrev 2014-12-03 18:40:33 följande:

Ja jag är oxå lite snurrig gick på en arbets intervju två timmar för tidigt! .

Första besöket när vi va på "koll" var enligt ägglosningstest dagen efter ägglossning vilket läkaren kunde bekräfta med ultraljud.

Men håller tummarna på att du är gravid ist!
  • Minxy
    mangoo skrev 2014-12-04 07:36:54 följande:

Ingen mens... men jag ska försöka ha is i magen och vänta med att testa till i morgon bitti.. har ju hänt att mensen har kommit dag 29 men aldrig senare!

Hoppas hoppas!
  • limegrön

Oops.. var inne i BIM-listan och ändrade min bim. Blev lite tokigt och rörigt, sorry.. vill ngn snygga till efter mej kanske?

• Minxy

Limegrön: haha, den brukar vara konstig när jag varit där och petat också, så det är inte värt att jag försöker snygga till :P

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea