• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy

Såhär ser kurvan ut för tillfället. Bara att vänta och hoppas. Skulle gärna vilja se en dipp runt dag 7-9 och därefter ytterligare en temphöjning till kanske 36,8 eller så. Sen får tempen gärna hålla sig hög hög hög!

• Micka!
    Minxy skrev 2014-12-02 06:45:16 följande:

Såhär ser kurvan ut för tillfället. Bara att vänta och hoppas. Skulle gärna vilja se en dipp runt dag 7-9 och därefter ytterligare en temphöjning till kanske 36,8 eller så. Sen får tempen gärna hålla sig hög hög hög!

Ja, håller tummarna vore så kul....då kan vi prata gravkrämpor och följas åt

Min tempkurva ser lite kasig ut, men jag orkade inte tempa varje dag! Huvudsaken är ju att det blir plus!!!!!
  • Micka!
    mangoo skrev 2014-12-01 12:20:21 följande:

samma här ömma bröst och illamående från några dagar efter ägglossning varje månad.

bara två dagat till BIM

När tänkte du testa ? Mammave du har ju också bim imorgon....så spännande. ...håller tummarna för två fina plus !

Börjar själv må lite mer illa.....och har lite molvärk i tjejmagen!!!!
  • Minxy
    Micka! skrev 2014-12-02 21:03:22 följande:
    När tänkte du testa smile5.gif ? Mammave du har ju också bim imorgon....så spännande. ...håller tummarna för två fina plus smile1.gif !

Missförstå mig rätt nu, men vad KUL att du mår illa! :D

Jag vill också må illa :P (det här är väl ändå gången man ber om lite kräk-feeling).

Jag satt och räknade lite på vad BF skulle bli om det hade tagit sig den här gången. 19 augusti, min mammas födelsedag! :)
  • Minxy

Mammave och Mangoo: jag undrar också när ni tänker testa :)

Ska ni ha is i magen och avvakta lite?

• Micka!
    Minxy skrev 2014-12-02 21:27:49 följande:

Missförstå mig rätt nu, men vad KUL att du mår illa! :D

Jag vill också må illa :P (det här är väl ändå gången man ber om lite kräk-feeling).

Jag satt och räknade lite på vad BF skulle bli om det hade tagit sig den här gången. 19 augusti, min mammas födelsedag! :)

Ja, då känns det ju mer verkligt, att det bor nått där inne

Min dotter är född på min mammas födelsedag. ...så det är en speciell födelsedagspresent håller tummarna!!!!
  • mangoo
    Micka! skrev 2014-12-02 21:03:22 följande:

När tänkte du testa ? Mammave du har ju också bim imorgon....så spännande. ...håller tummarna för två fina plus !

Minxy skrev 2014-12-02 21:28:39 följande:

I går var det 2 v sen jag hade ägglossning men i dag är det 28 dagar sen senaste mensen, har varit sugen att testa men tänkte nog vänta till i morgon bitti. Min cykel brukar vara 27- 28 dagar men det har nån enstaka gång varit 26 el 29 dagar. ????
  • mangoo
    Janna84 skrev 2014-11-30 20:42:11 följande:

Just ja, på tisdag ska vi till den privata kliniken för första gången. Min man var förvånansvärt positiv till utredningen. Han hispar inte upp sig i onödan men även han är lite orolig över mina störtblödningar och det faktum att vi inte blir gravida.

Hur gick det?
  • Minxy
    mangoo skrev 2014-12-03 10:06:59 följande:
    Minxy skrev 2014-12-02 21:28:39 följande:

I går var det 2 v sen jag hade ägglossning men i dag är det 28 dagar sen senaste mensen, har varit sugen att testa men tänkte nog vänta till i morgon bitti. Min cykel brukar vara 27- 28 dagar men det har nån enstaka gång varit 26 el 29 dagar. ????
    Ok, håller tummarna stenhårt!
  • mammave

Nu har ni nog missat vad jag skrivit tidigare; min mens kom drygt en vecka tidigt Så den är nyss slut

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea