• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Janna84

Välkommen malbjo! Om du vill ha gravidbaciller så har du bra tajming för nu har vi fått tre plussare under en kort period.

Jag hoppas sonen har rätt

Den har månaden kommer det missbrukas test hemma hos oss. Jag fick ÄL-test som inte fungerade och när jag klagade fick jag nya ÄL-test plus 20 st gravtest!

• Janna84

Just ja, på tisdag ska vi till den privata kliniken för första gången. Min man var förvånansvärt positiv till utredningen. Han hispar inte upp sig i onödan men även han är lite orolig över mina störtblödningar och det faktum att vi inte blir gravida.

• Minxy
    Janna84 skrev 2014-11-30 20:26:53 följande:

Välkommen malbjo! Om du vill ha gravidbaciller så har du bra tajming för nu har vi fått tre plussare under en kort period.

Jag hoppas sonen har rätt smile1.gif

Den har månaden kommer det missbrukas test hemma hos oss. Jag fick ÄL-test som inte fungerade och när jag klagade fick jag nya ÄL-test plus 20 st gravtest! smile2.gif

Det är bra att klaga ibland ;)
  • malbjo

Jaha då är det igång. Ömma bröst illamående trötthet mm mm. Hade man bara trott att det verkligen skulle resultera i en graviditet istället för att bara lura en innan man fått mensen att tro/hoppas att man är gravid. Kan ju inte ens ligga på mage och sova för att brösten är så ömma. Är det fler som har det så här innan mens varje månad. Försöker intala mig att inte hoppas för mycket men hur lätta är det??? Går bara och tänker på vad som kan vara annorlunda denna gången mot de andra.

Jaja bara en vecka kvar tills jag vet med säkerhet.

Grattis till alla er som plussat skicka över lite bebisbaciller till oss andra:)

• Minxy
    malbjo skrev 2014-12-01 11:22:37 följande:

Jaha då är det igång. Ömma bröst illamående trötthet mm mm. Hade man bara trott att det verkligen skulle resultera i en graviditet istället för att bara lura en innan man fått mensen att tro/hoppas att man är gravid. Kan ju inte ens ligga på mage och sova för att brösten är så ömma. Är det fler som har det så här innan mens varje månad. Försöker intala mig att inte hoppas för mycket men hur lätta är det??? Går bara och tänker på vad som kan vara annorlunda denna gången mot de andra.

Grattis till alla er som plussat skicka över lite bebisbaciller till oss andra:)

Samma för mig. Direkt efter ÄL säkert det igång med ömma bröst, molvärk mm.

Och ja...det är omöjligt att inte hoppas!
  • mangoo
    malbjo skrev 2014-12-01 11:22:37 följande:

samma här ömma bröst och illamående från några dagar efter ägglossning varje månad.

bara två dagat till BIM
  • Minxy

Mangoo: Lycko dig som bara har två dagar kvar till BIM, jag har hela 9 dagar kvar! (= en evighet) ;)

Haha, man är ju bra knäpp. Fastän jag vet att det är 9 dagar kvar och att jag borde sitta lugnt i båten så tar jag upp min kurva i FF-appen fler gånger i timmen och bara kollar på den, granskar ÄL, funderar på om FF satt ut ÄL på rätt dag, funderar på om vi borde ha satsat på sex varannan dag istället för varje osv.

• Minxy

Hör ni....jag insåg precis att den 12 december (då jag har BIM) firar jag och maken 10 år! Snacka om fin present eller vad man ska säga :)

Och jag kommer ju vara förkrossad och på uruselt humör om mensen kommer :(

• Iskristall

Håller tummarna för dig Minxy, skulle ju vara en jättefin present ju!

För mig har mensen satt igång, ny tag!

• Minxy
    Iskristall skrev 2014-12-02 06:19:42 följande:

Håller tummarna för dig Minxy, skulle ju vara en jättefin present ju!

För mig har mensen satt igång, ny tag!

Vad tråkigt Iskristall, men som du säger måste man ta nya tag. Kram på dig!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea