Inlägg från: agirlnamedbill |Visa alla inlägg
  • agirlnamedbill

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Elisebet skrev 2014-09-28 13:43:01 följande:

Hej, 

Vill bara meddela att jag hoppar av tråden här. I torsdags förra veckan så fick jag se ett fint tickande hjärta, då i v 10. Några dagar senare dog den och det fick jag veta på akutgyn natten till torsdag denna vecka. Tyvärr vill kroppen inte sätta igång själv, så på tisdag blir jag inlagd för medicinsk abort. 
    Lycka till allihop, jag tar nya tag så fort jag kan. 

Just det- till er som undrar om jag vet varför det hände, nej det vet jag inte. 

Beklagar :(
  • agirlnamedbill
    julii skrev 2014-09-29 09:37:44 följande:

Igår hade jag ont i båda sidor på magen, de högg till lite när jag satte mig eller ställde mig upp. De kändes lite som när man blivit kall?öm liksom, ..Ringde bm idag och fick en tid på onsdag nästa vecka och nu vart jag jätte orolig att det är nå fel. Hon misstänkte att det var växtvärk. Någon som känt likadant?

Jag kan få sådär hugg kring äggstockarna på båda sidor när jag sträcker på mig och så
  • agirlnamedbill

Tio veckor har gått idag, alltså en fjärdedel avklarad nu! Känns lite konstigt att redan så mycket gått när man inte ens märker att man är gravid utanpå. Kom på mig själv att sitta i bilen idag och tänka "åh nej, mensvärk, dags för mens snart!" Haha, tog ett tag innan jag kom ihåg att jag ju är gravid :D

• agirlnamedbill
    julii skrev 2014-09-29 16:38:56 följande:
    Precis samma här haha

Hur mår du för övrigt:)?
    Var inne på sjukhus häromdagen för mådde illa och dom trodde det var nåt med magmunnen, men utöver det så mår jag bra förutom om jag har hög midja på byxorna haha! Själv då? :)
  • agirlnamedbill
    Smulan 89 skrev 2014-09-29 20:19:01 följande:
    Jag tyckte att det var roligt att komma ut och handla även när vårt andra barn var väldigt litet. Första barnet föddes sjukt, så vi fick stanna på sjukhuset första 4 månaderna.
    Var på min systers student när andra barnet var 1,5 dygn. Hade bara missat den om jag fortfarande låg och födde.
    Att bara sitta hemma och amma och titta på bebisen när den sover blir snabbt tråkigt tycker jag. Det är roligt när det händer något.
    Håller med! Skönt sätt att komma ut och träffa kompisar samtidigt, gå och shoppa och sen ta en fika eller nåt. Men alla känner sig ju så klart olika efter en förlossning beroende på hur det gått och om man får förlossningsdepression osv!
  • agirlnamedbill
    tjej89 skrev 2014-09-29 21:35:21 följande:
    Ja vissa prioriterar annorlunda. Jag ville iallafall bara titta och mysa med min familj första tiden.
    Det handlar nog rätt mycket om energi tror jag. Klart man vill mysa med den nya lilla tillskottet i familjen! Låter hemskt när du säger "ja vissa prioriterar annorlunda"..

Men om man har en fullgången graviditet så tror jag storlek 50 är lagom för dom flesta då barnstorlekar räknas i cm och normallängd på barn är väl 48-52cm?
  • agirlnamedbill
    agirlnamedbill skrev 2014-09-29 23:07:31 följande:
    Det handlar nog rätt mycket om energi tror jag. Klart man vill mysa med den nya lilla tillskottet i familjen! Låter hemskt när du säger "ja vissa prioriterar annorlunda"..

Men om man har en fullgången graviditet så tror jag storlek 50 är lagom för dom flesta då barnstorlekar räknas i cm och normallängd på barn är väl 48-52cm?
    Eller "normal" jag menar förståss snittlängd.
  • agirlnamedbill
    tjej89 skrev 2014-09-30 07:39:05 följande:
    Fast det är väl det man gör? Prioriterar att flänga runt med sin nya bebis, fika och träffa massa folk.

Alla får väl göra som dom vill.

Men jag tycker det är konstigt när man tycker det är viktigt att hänga i tex gallerior eller sitta på en lunch resturang när man precis fått barn. Men ja alla prioriterar annorlunda.
    Vad fan? "Flänga runt"? Nu är det du som är dryg. "Viktigt att hänga i gallerior"? Vadå "viktigt"? Jag tycker sånt är trevligt, jag gillar att träffa folk och passar gärna på att shoppa eller fika när mina vänner vill träffa bebisen. Om du vill stänga dig inne bara för du har ett barn så varsågod men vad fan du behöver inte hålla på och bli dryg för att andra inte vill det?! Inte så man är i väg varje dag i flera timmar? Om nåt saknas så har jag inget emot att ta en promenad med barnvagn in till stan och köpa det, man behöver inte ens stanna länge bara in och ut i affären för bebisen kommer behöva frisk luft i vilket fall. Andra dagar om man behöver handla mycket eller så så tycker jag faktiskt om att mysa till det med en fika emellan och ta med en kompis.

Nu får du faktiskt ta och ge dig.
  • agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-09-30 11:11:07 följande:

Skulle på inskrivning igår och få lyssna på hjärtat, men hela mottagningen var sjuka så bara att gå hem o vänta 2v till!

Fy ska på UL den 19 och längtar så, vill bara få se min bebis för att kunna andas ut lite o slappna av!

Ska äta middag m jobb på fredag och hur skulle ni gjort, jag är vanligen partyprissen i vårt gäng och tar gärna ett glas vin eller två. Jag VEEET att de kommer bli ett jäkla tjat nu när jag inte dricker och jag orkar inte det, så funderar på att skita i att gå bara för att slippa diskussionen om att jag inte dricker, fast jag tycker de vore super trevligt! Vill inget berätta förens jag varit på UL heller!

Hur lyckas man smussla till dig en alkoholfri drink utan att dem ska veta det, vi beställer ju samtidigt vid bordet! Hahaha vilka problem va ;P

Om du har bil ta med bilen då kan du skylla på det. Eller säg att du har någon koll på sjukhuset dagen efter och inte kan dricka innan eller nåt liknande ^^
  • agirlnamedbill

Jag kommer inte vaccinera mig. Känner mig lite nojig kring just influensavaccin... Självklart kommer ju mitt barn få standard vaccinerna man ger genom åren (stelkramp, röda hund, inför utomlandsresor...) men kommer inte vaccinera mig mot någon influensa. Känns lite som nåt som dom tjänar pengar på, att vissa blir sjuka pga vaccinet och måste köpa tilläggsmediciner och sånt, mer än att det hjälper oss. Vi är byggda för att skapa antikroppar mot infektioner så jag litar på min kropp!

Hoppas mitt inlägg ens är förståligt haha märker att jag hoppar väldigt, men är sjukt trött efter en heldag med flytt! Kände att jag ville kika in här innan jag somnade bara ^^

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)