-
Okej tack!Solkatten skrev 2014-10-07 00:49:06 följande:Ja, är också Eskilstunabo :) Babyproffsen ligger vid Jysk, inte bakom Leos.
-
Vad skönt! Fick du veta varför du fick ont i magen?Josephine92 skrev 2014-10-07 06:22:33 följande:
Tack allihopa. Allt var precis som det skulle med liten, låg och kliade sig i örat så nöjt haha :'), så sjukt häftigt att de faktiskt ligger och rör sig och gör saker där inne nu, det börjar verkligen bli små barn på riktigt <3
-
Jag har också hört det, men har inte tagit endast folsyra tabletter utan tar dom som heter "gravid" på apoteket och dom innehåller ju tillräckligt med folsyra också så såna tabletter ska man fortsätta med hela graviditeten, speciellt för järn och så. Men tror inte du behöver ta endast folsyratabletter längre!mandalii skrev 2014-10-07 10:28:15 följande:
Hur gör ni med folsyra? Jag har ätit det hela graviditeten ( och fyra månader innan) men har hört att efter vecka 12 har det ingen verkan? Är i vecka13 nu, ska jag sluta med dem?
Drömmer ni mer än vanligt? Det gör jag! Har de mest bisarra drömmarna, blir jagad av sambons mostrar och massa konstigt, haha.
Jag drömmer hela tiden massa skumt! Inatt drömde jag att nåt gäng med reflexer i huden hade bokat att låna min toalett under deras gängmöte hahaha -
Jag fick ett datum på inskrivningen!!Phosie skrev 2014-10-07 11:26:49 följande:
En annan fråga! Hur länge fick ni vänta på er remiss till RUL? Ni som fått =) Min barnmorska skickade iväg det när vi var där förra veckan och vill ha ett datum att längta till lite extra!
-
Jag har inte gått upp nåt jag heller.mandalii skrev 2014-10-07 12:42:17 följande:
Okej då slutar jag äta folsyra nu, kanske borde köpa 'gravid' på Apoteket istället? Äter omega 3 varje dag eftersom jag inte äter så mycket fisk just nu. Hur är det med D-vitamin, äter ni det?
Hur äter ni en vanlig dag? Har läst att man from vecka 13 bör gå upp ca 300-400 per vecka. Än så länge har jag inte gått upp ngt alls i princip, blir lite orolig. Min ser ut enligt följande:
Frukost: Fullkornsgröt med sommarens blåbär och lingonsylt tillsammans med mellanmjölk, en halv banan och ibland en kiwi. Alternativt hemmagjord ekologisk müsli med linfrön, solrosfrön, kruskakli, hasselnötter, russin, havregryn, sesamfrön tillsammans med ekologisk mellanfil och blåbär.
Mellanmål vid kl 10: En ekologisk fullkornssmörgås med ost, tomat och skinka. En banan och en mandarin eller äpple och en kopp grönt te.
Lunch: Lunchlåda på gårdagens middag, ofta kyckling eller köttgryta med ris, potatis eller pasta med grönsaker typ broccoli, morötter, lök och sås.
Mellanmål vid 14: Frukt, mandarin, päron eller äpple.
Mellanmål vid 15: Knäckebröd utan ngt på
Middag vid 19: Samma som lunch och ibland lite efterrätt typ nyponsoppa.
Kvällsmål vid 20-21: Skorpor med smör och honung och kanske en kiwi.
Frukost vid 6-7; macka med leverpastej (enda pålägget jag får ner just nu) och juice eller smoothie och té.
Mellanmål vid 9; macka eller gröt och juice (delar upp min frukost typ för får inte ner så mycket på morgonen nu)
Lunch vid 12-13; kött, kolhydrater och grönsaker och mjölk.
Äter vissa dagar ett mellanmål vid 14-15, men bara om jag känner att jag behöver.
Middag vid 16-17; som lunchen
Kvällsmat vid 21; gröt eller macka. här om dagen blev det en blåbärspaj med vaniljsås haha :D -
Det låter faktiskt som det mest sunda, så man inte stressar upp sig när cravingsen kommer ^^Bell13 skrev 2014-10-07 17:06:17 följande:Jag håller med dig :) äta när man är hungrig är nog det bästa. Kan å andra sidan inte förstå att rådet är ett mellanmål extra det skulle aldrig räcka för mig :) jag äter det jag är sugen på och tar smällen när jag fött.
-
Aa jag har tränat nån gång på gymmet men har mått för dåligt att få in det som vardag liksom. Blir bara vardagsmotion, men ska försöka börja med gravid yoga snart!Bell13 skrev 2014-10-07 18:01:04 följande:Tror också det är bra att röra på sig om man orkar :) jag har inte tränat sen jag blev gravid. Har börjat att cykla till och från platser nu, får räcka så. Lagom är sunt och att tänka att om kroppen vill ha mjölk och grädde som i mitt fall är det nog bra för någonting
Jo är väldigt mycket att lyssna på sin kropp som gravid, så borde gälla mat med :) -
Jag tror att vissa bm är extra noga med sånt som dom själva prioriterar, tyvärr.Bell13 skrev 2014-10-08 07:07:29 följande:Min bm hetsade med att jag skulle träna. Sa till henne att jag verkligen inte prioriterade att träna när jag var illamående och trött. Nu känns det bra att cykla och promenera lite :)
Min bm är lite rund och hon tog inte upp träning över huvudtaget. -
Alltså.. Kan man få torkad mjölk i bröstvårtorna?
-
Undrar om det är det jag har då. Märkte i duschen efter gymmet att jag hade som vita smulor i bröstvårtorna som gick att pilla bort..Elbea skrev 2014-10-08 11:33:59 följande:Japp!