En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Går att boka på privatklinik och betala själv så har jag gjort den här graviditeten i v 9
Hur har era mödrars födslar varit jämfört med era (ni som fött barn tidigare)? De säger ju att hur snabbt det går osv kan gå i arv en del - har ni märkt av det? Tänker framförallt på förstagångsfödslarna. Min mamma födde bara ett barn men det gick fort för att vara förstagångsföderska för henne - efter 3 timmar på sjukhuset så var jag ute
Är hela tiden nojig över att något är fel, typ att jag har MA. Känner verkligen ingenting och än har jag ingen mage heller förutom svullna tarmar eller nåt. Började blöda lite efter sex och blev så klart ännu mer orolig.. Tack som fan att det finns dopplers så man kan använda hemma. Hittade pulsen direkt, precis vid naveln och den låg på 144. Och jag vet ju egentligen att det kan blöda lätt vid sex när man är gravid men är så sjukt orolig bara..
Jag lyckades gå ur aprilbebis gruppen på fb och ansökte in igen men det var nån dag sen, så om någon här är med så får ni gärna lägga till mig igen :/ Maria Vilmunen Pizarro
Måste bara fråga om det är någon mer som upplever fosterrörelserna typ lite som g-kraft, när man åker över gupp på vägen typ. Som ett sug typ. Kan det vara fosterrörelser?
Två dagar till RUL!!! Längtar och är nervös om vartannat. :)
Fjärde ultraljudet för oss i denna graviditet pga upprepade mf och ett MA i bagaget.
Måtte det fortfarande se suveränt ut. :)
Hej! Jag har varit väldigt inaktiv på senaste, glömde bort fl! Och försvann från fb gruppen (igen!) Men nu är jag lite orolig så behöver er hjälp.. Nyss när jag var i duschen märkte jag att slemproppen lossnade. Är hundra på att det var det men vet inte om det var hela eller så.. Är det någon som den lossnat på i typ vecka 21 men som klarat sig tiden ut? :/
Aa är rätt säker på att det var den för det var jättetjockt, typ som tjockt snor och det var mycket..
Jag ringde till förlossningen igår (eller 1177 kopplade dit mig) och hon jag pratade med sa att det inte var någon fara så länge vattnet inte går eller jag får värkar. Hon sa dock inget om att den kan återbildas för det vore ju skönt att veta ju...
Hej! Jag var rätt aktiv i början på graviditeten men sen glömde jag typ bort tråden och kom på att ni finns nyss när jag googlade runt efter olika besvär. Såååå kommer lite funderingar här:
Någon mer som slemproppen gått för? Min gick rätt tidigt och har lossnat lite tre gånger. Idag lossnade den efter att jag haft sammandragningar på morgonen. Det blev även rätt blött, gick igenom både trosorna och byxorna.. Kan det vara vatten?
Någon mer som hört/känt av som knäppningar eller knakningar i magen?
Har även idag fått som att det drar där äggstockarna brukar sitta.. Typ vid ljumsken heter det va? Nån som vet något om vad det kan vara?
Jag tror ju direkt att nåt är på gång, men jag hoppas att han stannar inne i alla fall en månad till (är i 33+0 idag)
Och tror dessutom att magen sjönk igår.
Hej igen.. Testar skriva igen även fast jag inte fick någon som helst respons på mitt senaste inlägg.. Jag avvaktade i alla fall och verkar inte vara nåt barn på gång. Jag är helt inne på att jag kommer föda 10-14 maj (BF 29 april).
Men är det bara jag som hör som små knak eller knäckningar från magen?
Det här med att karln dricker alkohol.. Min förra förlossning tog ca 20 timmar från att de satt igång mig så jag räknar med en längre förlossning igen så för mig skulle det inte göra något om han gick ut och drack så länge jag inte börjat känna något förstås. Men så har ju min karl inte varit full någon gång sen jag blev gravid, lite salongsberusad några gånger när vi varit ute.
Jag har hört knak ifrån magen 2 gånger de senaste dagarna. Lite läskigt, men det ska inte vara farligt :) Visst var du med i fb gruppen? Där inne får man alltid svar snabbt o i princip på alla frågor :)
Men vad konstigt! Du får skriva ditt namn om du vill vara med igen så lägger jag till dig på fb o sen i gruppen :)
Fick tidigare idag en skarp huggande känsla i övre delen av magen när jag satt ner. Otäckt, någon som vet vad det kan vara. Jag var tvungen att halvligga ner för att det skulle sluta.
Förresten, nyfiken.
Får ni också läsa av era urinstickor själva?
Min BM säger alltid att jag ska ta de på vägen ut, och komma tillbaka om de visar något. De är ju ändå ganska subjektivt när man tittar på stickorna och ska se om de ändrar färg eller inte, känns väl som att hon borde vilja ha koll på att jag ser rätt (även om jag jobbar inom vården)?
i början av graviditeten fick sexlivet snarare en liten skjuts men nu när magen är stor och bebisen sparkar för fullt så blir det ju inte alls lika ofta längre. Två-tre gånger i veckan max. och säkert betydligt mindre ändå framöver ;)
Jag också. Är väldigt lättirriterad och gråter för skitsaker.
V 39 imorgon och är innerligt less på att vara gravid, på att vara fånge i kroppen, på att inte orka och på att inte få äta allt.
Vill föda nu nu nu