Inlägg från: agirlnamedbill |Visa alla inlägg
  • agirlnamedbill

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2014-09-17 11:47:18 följande:
    Vill man gå ner i vikt är det rätt nödvändigt att räkna kcal :) för mig är det viktigt att komma i form igen efter graviditeten varken vill eller kan gå omkring med alla dessa kg kvar. Kan poängtera att jag älskar kolhydrater men skulle inte älska min kropp om jag vräkte i mig socker varje dag :)
    Jag försöker inte gå ner i vikt nu.

Jag tappade mina gravidkilon på typ tre månader efter jag fått dottern, det mesta var vätska. Nu är jag mer hälsomedveten och tränar och äter mer rätt och tycker det är tusen gånger viktigare än att gå runt och tänka på gravidkilon direkt efter man fött.

Och det med kolhydrater, man behöver kolhydrater för att kroppen ska gå runt som den ska, och för energi. Det är väl ingen som sagt nåt om kolhydrater ens?
  • agirlnamedbill
    agirlnamedbill skrev 2014-09-17 13:09:24 följande:
    Jag försöker inte gå ner i vikt nu.

Jag tappade mina gravidkilon på typ tre månader efter jag fått dottern, det mesta var vätska. Nu är jag mer hälsomedveten och tränar och äter mer rätt och tycker det är tusen gånger viktigare än att gå runt och tänka på gravidkilon direkt efter man fött.

Och det med kolhydrater, man behöver kolhydrater för att kroppen ska gå runt som den ska, och för energi. Det är väl ingen som sagt nåt om kolhydrater ens?
    Eller du kanske menade att jag drack alkohol.
  • agirlnamedbill
    alhi skrev 2014-09-17 14:50:19 följande:

Precis varit på UL! Min bebis växer och mår bra. Lycka!

Hen slog volter och växer på dagen efter sin kurva.

Nästa UL 8/10

såkandetgå
    Låter underbart! Jag ska på inskrivning om två veckor, blir lite mer verkligt när man får prata lite med bm tror jag :)
  • agirlnamedbill
    elin8800 skrev 2014-09-17 20:28:11 följande:

Var på ul idag och fick se ett hjärta slå ! Häftig känsla är enligt läkaren 8+0 :) är det någon som vet missfallsrisken efter att man har sett ett hjärta slå ?

Var någon i gruppen som sa att den är lika låg som efter v 12
  • agirlnamedbill
    Bell13 skrev 2014-09-18 11:33:47 följande:
    Vad menar du egentligen???
    Du började prata om kolhydrater från ingenstans?
  • agirlnamedbill
    Bell13 skrev 2014-09-18 15:39:19 följande:
    Jag menade inget illa med det alls faktiskt. Var det någon som tog illa upp var det inte min mening. Det är så laddat ämne graviditet-mat-vikt. Och självklart menar jag ju inte att du dricker alkohol under din graviditet.
    Nej nej tog inte åt mig, undrade bara vart kolhydratsnacket kom ifrån haha, sen kom jag på att jag skrev att jag kommit upp i mycket kcal när jag druckit alkohol och det är ju kolhydrater :P
  • agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-09-18 15:54:21 följande:

Vi fick jättefina siffror idag på kub, PÅ BÅDA BEBISARNA!! Japp, ni läste rätt, de är tv där inne som röjer! De måste ha gömt sig bakom varandra på VUL de jäklarna!

Vad häftigt med två! Spännande, nu är det väl två tvillinggraviditeter här i tråden?
  • agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-09-18 21:11:04 följande:
    Är de en hårdost så ät på! Annars bara den är pastoriserad, och varken är mögel eller kitost så är den ok:)
    Det är nån sorts mjukost men hittar ingen bra information på vad det är för ost därför jag undrade..
  • agirlnamedbill

Någon mer än jag som känt av hugg kring en äggstock?

På mig har det typ ilat till och från i några dagar i vänster äggstock men imorse så började det hugga till, har behövt sätta mig ner flera gånger idag pga att det gjort så ont. Känns nästan likadant som när jag hade utomkvedshavandeskap i våras, nu vet jag ju att graviditeten sitter rätt men vad kan det vara..?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)