Inlägg från: agirlnamedbill |Visa alla inlägg
  • agirlnamedbill

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Kiickson skrev 2014-10-05 17:38:53 följande:
    Kan tänka mig att den är iväg när bebisen är född. Men under tiden den lilla ligger i magen är det mysigt med pingla. Jag har inte tänkt använda den efter att bebisen är född =)
    Trodde det var själva grejen med en sån att barnet blir van vid ljudet när den är i magen och sedan lugnas av det när den är född?
  • agirlnamedbill
    DiplomatiskaJag skrev 2014-10-05 17:33:02 följande:
    Tips! Åk till en butik där barnvagnar säljs. Kläm, känn, provkör, prova fälla ihop osv. Prata med personalen i butiken om era behov. Sen kan ni söka efter den eller de modeller som ni gillade på blocket.
    Tack för tipset! Vart säljer dom barnvagnar? Haha som jag sa NOLL koll.
  • agirlnamedbill

Tack så mycket för tipsen! Verkar finnas babyproffsen här i Eskilstuna så får kila förbi där ^^

Jag vet inte ens vad jag hade för märke på dotterns barnvagn! Var nån schysst med rutigt mönster och sköna däck haha :D

• agirlnamedbill
    emmasdag skrev 2014-10-05 22:47:42 följande:

Jisses så nervös jag är just nu. Imorgon 8.30 är det dags för ul igen. Jag hoppas så innerligt att vår lilla bebis mår bra och utvecklats som den ska!

Håll tummar och tår för oss imorgon alla blivande april- mammor <3

Lycka till! :D
  • agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-10-06 08:01:32 följande:
    Vecka 15 är den första veckan i andra trimestern, dvs från 14+0.
    Jag trodde det var 13+0 :o
  • agirlnamedbill
    Solkatten skrev 2014-10-06 07:55:37 följande:
    Babyproffsen är faktiskt de enda i stan som har barnvagnar sedan Barnens hus och babysmart stängde. Babyproffsen har mycket men personalen är ofta otrevlig, så var förberedd på det. De har det ryktet om sig och det stämmer tyvärr.
    Åh är du också från Eskilstuna? Ligger det bakom leos lekland?

Får ta med min karl så får han tjata på dom så vi får reda på det vi vill ^^
  • agirlnamedbill
    amandanS skrev 2014-10-06 10:37:28 följande:
    phpprKptF65058.jpg
    Vad konstigt att det står olika! Men eftersom vecka 13 har 33% (1/3) av graviditeten gått så verkar det ju mest rimligt att det är då första trimestern tar slut, eller första tredjedelen.
  • agirlnamedbill
    amandanS skrev 2014-10-06 11:27:09 följande:
    Men 1 del kan väll inte bli

33% när det inte är jämnt antal veckor om man ska dela antalet veckor med 3 delar? :P eller tänker jag helt tokigt nu... Hehe.. Matte är inte min starka sida!...
    Om du delar 40/12 så blir det 3,333... Samma om du delar 100 på 3 så blir det 33,333...

En månad = 4 veckor

Man är gravid 9 månader.

Delar man 9 i tre delar (tre trimestrar) (9/3) så blir det 3.

Alltså tre månader (3*4) är en trimester.

Mina matteförklaringar är kanske inte bäst men hoppas du förstår xD
  • agirlnamedbill

Nu verkar jag ha kommit in i en period där jag blir äcklad av småsaker i mat..

Hade en period så med dottern och var nog ungefär samma tid, efter 12 veckor iaf, då spydde jag av tex en sena i skinkan på mackan eller av att jag såg hårstrå i smöret.

Imorse spydde jag av att jag hittade navelsträngen eller vad det är i mitt kokta ägg.. Nu blir det att vara jättenoga med vad jag äter så det inte finns nån sån risk. Inge mer ägg denna graviditet i alla fall, kommer nog inte ens kunna laga något med ägg i heller!

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)