Inlägg från: agirlnamedbill |Visa alla inlägg
  • agirlnamedbill

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

elouiseh skrev 2014-10-01 22:22:23 följande:

Jag personligen har inga källor men jag är med i sidan "vaccinationernas baksida" på Facebook.

Jo det som du säger hände i Danmark är ju inge bra såklart. Har läst så mycket om biverkningar både lättare och tyngre och känner att jag hellre skulle ta att mitt barn blev sjuk på naturlig väg än av något jag aktivt valt att orsaka den.

Många av vaccinen i barnvaccprogrammet är inte så fasliga att få egentligen med den moderna sjukvård vi har idag. Plus som ni redan skrivit, skyddet är aldrig fullgott med vacc heller.

Det sista jag stötte på var en P3 dokumentär om en pojke som tagit svininfluensan och fått narkolepsi...

Jag litar inte på 1177 vad det gäller vaccin lika lite som jag litar på Livsmedelsverkets rekommendationer.

Alla får självklart göra som de vill men jag gillar att väcka tankar, hade själv varit enormt tacksam om jag hade denna kunskap för fem år sedan när min äldsta föddes. Då hade jag haft ett aktivt val istället för att vara lyssna på sjukvården. De har ju betalt för att tala om hur vi ska sköta oss och våra barn.

Jag förstår hur du tänker. Det är som att gå in på coca cola fabriken och fråga vilket läskmärke är bäst.

Däremot ska man inte tro fullt ut på varken konspirationsteorier eller "fakta" som ges ut. Till exempel så rekommenderar livsmedelsverket mjölk som en bra kalciumkälla, vilket det inte är. Men här i Sverige så har man valt att stötta bönderna och därmed överdriver effekter av mjölk. Det dom borde rekommendera är typ gröna bladgrönsaker, då mjölk innehåller enzymer som bryter ner skelett också.

Men jaja, poängen är väl att man inte ska lita på "faktat" som ställs fram av den som säljer produkten.
  • agirlnamedbill
    Våtmark skrev 2014-10-02 12:24:22 följande:

Jag kommer be om sen avnavling denna gången också, visste inte om det med dom två första, men mitt 3e barn fick sen avnavling, varför inte?!

Kommer inte vaccinera mig!

berätta gärna mer om K-vitaminsprutan, plus & minus.

Vad innebär sen avnavling? Vad har det för koncekvenser för barnet?
  • agirlnamedbill

Jag var på inskrivningssamtal idag. Ultraljud blir den 25e november så kommer ju räkna timmar tills dess haha :D Hade tydligen ketoner i mitt urin, hon sa att jag dricker för lite. Hade till och med druckit mer än vanligt idag men tydligen inte tillräckligt. Det första jag gjorde var att köpa en loka i sjukhuskiosken och lagade en soppa idag så hoppas ketonerna försvinner!

Andra besöket med bm blir 7 januari, känns ju som en evighet dit!

• agirlnamedbill
    Bell13 skrev 2014-10-03 10:56:34 följande:
    När jag var gravid första gången hade jag inte ett enda symptom förutom trötthet. Magen blev större i v 18 ungefär.
    Samma här!

Märker själv att min mage blivit större nu men för jag har typ två valkar så ser jag bara lite tjockare ut än vanligt haha men det är helt stelt!
  • agirlnamedbill
    Våtmark skrev 2014-10-03 19:01:13 följande:

Vet inte hur jag ska lyckas lägga in magbild, men men, den har vuxit iaf =D
    4e barnet & en helt annan graviditet än dom andra 3..
    Har haft absolut noll matlust från dag 1, extremt illamående framförallt på kvällarna där jag bara legat i fosterställning i soffan & sippat på isvatten & knappt ens orkat vara kontaktbar, men nu har det lättat betydligt!
    Äcklad av den mesta maten, men även det har lätta. Är i v.12 idag! Fick se lilla krabaten sprattla runt på ultraljud för 2 veckor sen.
    Har gått upp 1 kg nu, vid dom andra graviditeterna har vågen stått på +4-5kg vid denna tiden. 
    När jag väntat barn innan har jag varit extremhungrig från början & fnyste åt barnmorskans råd om 1 extra frukt om dagen dom första månaderna, kunde äta som en häst från morgon till kväll! Nu orkar jag knappt äta, får tvinga mig själv & äta smått hela tiden. Någon annan som har det så?

Jaha.. Men då låter det ju jättedumt att dom klipper bort navelsträngen tidigt om det inte är akutfall alltså..

Jag får knappt heller i mig mat.. Vanligtvis kan jag äta hur mycket som helst men inte nu, blir proppmätt på bara en macka på morgonen och blir inte hungrig på hela dagen så tvingar i mig något hela tiden.. Har inte gått upp något denna graviditeten kan ev ha gått ner lite.
  • agirlnamedbill
    jenny7906 skrev 2014-10-04 09:25:50 följande:

Jag tycker inte om fisk förutom gravad lax, tonfisk på burk och makrill i tomatsås :) Åt varken firre eller omega-3tabletter förra graviditeten..

Har inte tänkt på kosten så mycket denna gång heller. Ut kom dock en superfrisk liten kille sist :)

Nu blev jag sugen på makrill!

Jag är likadan, fisk är inte riktigt någon favorit. Äter tonfisk eller makrill på mackan mycket nu när jag är gravid just för att det är fisk. Kan äta annan fisk om det är mycket god sås till men inget jag lagar själv men äter om det bjuds på jobbet. Ska dock börja äta omega-3 för vet ju att det är nyttigt och känns viktigare när man har barn i magen liksom, plus att det kan hjälpa lite mot trötthet! Barnet tar ju det den behöver men jag blir ändå nojjig :)
  • agirlnamedbill

Visst finns det vagnar med platta där större syskon kan stå? Min dotter är 3 och har ingen vagn längre men kan vara bra med en barnvagn där hon kan stå ifall man vill gå långa promenader eller så. Vad finns det för modeller/märken med sånt?

• agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-10-05 16:03:13 följande:
    Jag tror att i princip alla vagnmärken har så att man kan fästa på en ståbräda för lite äldre syskon. Vi kommer att behöva en till dottern som kommer vara snart 3 år när bebisarna kommer.
    Hmm okej.. För jag kommer köpa vagn från blocket så tänkte om det är nån speciell modell man ska titta efter. Jag kan NOLL om vagnar.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)