En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Jag personligen har inga källor men jag är med i sidan "vaccinationernas baksida" på Facebook.
Jo det som du säger hände i Danmark är ju inge bra såklart. Har läst så mycket om biverkningar både lättare och tyngre och känner att jag hellre skulle ta att mitt barn blev sjuk på naturlig väg än av något jag aktivt valt att orsaka den.
Många av vaccinen i barnvaccprogrammet är inte så fasliga att få egentligen med den moderna sjukvård vi har idag. Plus som ni redan skrivit, skyddet är aldrig fullgott med vacc heller.
Det sista jag stötte på var en P3 dokumentär om en pojke som tagit svininfluensan och fått narkolepsi...
Jag litar inte på 1177 vad det gäller vaccin lika lite som jag litar på Livsmedelsverkets rekommendationer.
Alla får självklart göra som de vill men jag gillar att väcka tankar, hade själv varit enormt tacksam om jag hade denna kunskap för fem år sedan när min äldsta föddes. Då hade jag haft ett aktivt val istället för att vara lyssna på sjukvården. De har ju betalt för att tala om hur vi ska sköta oss och våra barn.
Däremot ska man inte tro fullt ut på varken konspirationsteorier eller "fakta" som ges ut. Till exempel så rekommenderar livsmedelsverket mjölk som en bra kalciumkälla, vilket det inte är. Men här i Sverige så har man valt att stötta bönderna och därmed överdriver effekter av mjölk. Det dom borde rekommendera är typ gröna bladgrönsaker, då mjölk innehåller enzymer som bryter ner skelett också.
Men jaja, poängen är väl att man inte ska lita på "faktat" som ställs fram av den som säljer produkten.