• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Sommarsnö

Om jag inte varit gravid hade jag inte vaccinerat mig. Enda skälet nu är att man anses vara i en riskgrupp om man är gravid och det är därför jag överväger det.

• Sommarsnö

Första lilla bodyn fixad! Fick den gratis på KappAhl via en kupong jag hittade i en gravidtidning här i Norge. Finns säkert i Sverige också - kolla upp det ni som är där! Enda kravet var att man blev eller redan var medlem i KappAhl.

• Öholm
    elouiseh skrev 2014-10-01 17:11:44 följande:

Tänker inte vaccinera varken mig eller bebben sen när den kommer ut. Finns massor av information om varför man bör stå över vacc. Mitt barn kommer heller inte att få k-vitaminspruta om den föds under normala förhållanden. Någon mer som är i samma spår? Sen avnavling? :)

Har du någon länk till forskning eller vetenskapligt grundad info om negativa sidor med vaccin? Skulle vara intressant att läsa! Jag har alltid tänkt att vaccin är bra dels för att slippa smitta själv, dels för att minska spridningen bland mänskligheten. Men myntet har ju (oftast) två sidor ...
  • Öholm
    elouiseh skrev 2014-10-01 17:11:44 följande:

Tänker inte vaccinera varken mig eller bebben sen när den kommer ut. Finns massor av information om varför man bör stå över vacc. Mitt barn kommer heller inte att få k-vitaminspruta om den föds under normala förhållanden. Någon mer som är i samma spår? Sen avnavling? :)

Har du någon länk till forskning eller vetenskapligt grundad info om negativa sidor med vaccin? Skulle vara intressant att läsa! Jag har alltid tänkt att vaccin är bra dels för att slippa smitta själv, dels för att minska spridningen bland mänskligheten. Men myntet har ju (oftast) två sidor ...
  • Öholm

Sorry för två likadana inlägg. Min mobil knasade sig och jag kan tyvärr inte ta bort ett av inläggen.

• Madelen b

Är skit svårt detta med vaccin som med så mycket annat så finns de två sidor!

Men ta Danmark sim exempel som fick ett utbrott av ( var de mässlingen ) pga att fler o fler skippat vaccinet så får sjukdomarna fäste igen. Och är man frisknar de ingen fara men tänk på alla som inte är det!

Alla får göra som man vill men man får se i de stora! Jag är aldrig sjuk, äter mycket ekologiskt och från grunden så för min del är jag inte orolig men om läkare rekommenderar de för barnets säkeehet och för andras så lyssnar jag!

Första barnet gjorde jag de inte, han ör Dick född i juni!

• Smulan 89

Kommer inte att vaccinera mig. Avskyr sprutor. Det räcker gott och väl med blodproverna man måste ta.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)