• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • FCet
    Sommarsnö skrev 2014-10-01 15:06:05 följande:

Hur tänker ni angående att ta influensavaccin nu när förkylningstider kryper sig på? Som gravid är man ju i en riskgrupp vad jag förstår och såg på Nyhetsmorgon för några dagar sedan där en läkare föreslog vaccinering av gravida efter vecka 16. Tänker ni vaccinera er?

Kommer inte heller att vaccinera mig. Vi har det som rutin på jobbet varje år att man blir vaccinerad, jobbar som sjuksköterska. Men har alltid tackat nej och kommer även att göra detta igår :)
  • FCet

Dessutom är vaccin inte 100% säkert. En kollega vaccinerade sig förra året, ej klassad som "risk grupp". Hon var hemma med influensa i 3 v. Vi andra klarade oss bra utan vaccinet!

• Mikki86

Kommer inte heller vaccinera mig har inte gjort det mina 2 andra graviditeter och då va jag gravid vintern 09/10 när svininfluensan härjade som värst!!

• agirlnamedbill

Jag kommer inte vaccinera mig. Känner mig lite nojig kring just influensavaccin... Självklart kommer ju mitt barn få standard vaccinerna man ger genom åren (stelkramp, röda hund, inför utomlandsresor...) men kommer inte vaccinera mig mot någon influensa. Känns lite som nåt som dom tjänar pengar på, att vissa blir sjuka pga vaccinet och måste köpa tilläggsmediciner och sånt, mer än att det hjälper oss. Vi är byggda för att skapa antikroppar mot infektioner så jag litar på min kropp!

Hoppas mitt inlägg ens är förståligt haha märker att jag hoppar väldigt, men är sjukt trött efter en heldag med flytt! Kände att jag ville kika in här innan jag somnade bara ^^