• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-09-30 19:11:21 följande:

99 % säker på att jag igårkväll kände skatten i magen! En ljuvlig känsla, och väldigt tidigt då jag på torsdag går in i vecka 14! Någon mer som tror sig ha känt något inifrån? :)

Idag kände jag lite fladder väldigt långt ner i magen och långt in. Jag vet inte om det var fostret? Jag drömde inatt att den sparkade och att jag kunde känna det tydligt.

Det jag kände idag har jag inte känt förut. Tycker det är tidigt är i v 13+3 och det är mitt tredje barn.
  • Linaslus

Jag har kännt tidigt båda mina graviditeter (ca v14)

Än så länge har jag inte kännt nått med denna som jag säkert kan säga är bebis men är bara i v 12 ännu. Men längtar tills man kan känna detdär tydliga innifrån!

• Smulan 89

Jag kände första barnet efter rul har jag för mig, runt v 20 kanske. Andra barnet kände både jag och min man i v 17, med några dagars mellanrum. Jag är i v 13+1 idag. Hur högt går livmodern ungefär, så jag vet vart i magen jag kan i så fall känna rörelser? Längtar efter rörelserna som blir nästa milstolpe.

• Bell13
    Smulan 89 skrev 2014-09-30 20:16:54 följande:

Jag kände första barnet efter rul har jag för mig, runt v 20 kanske. Andra barnet kände både jag och min man i v 17, med några dagars mellanrum. Jag är i v 13+1 idag. Hur högt går livmodern ungefär, så jag vet vart i magen jag kan i så fall känna rörelser? Längtar efter rörelserna som blir nästa milstolpe.

Livmodern går nog Max nån centimeter ovan blygdbenet så det är långt ner och inåt.
  • Smulan 89
    Bell13 skrev 2014-09-30 21:28:58 följande:
    Livmodern går nog Max nån centimeter ovan blygdbenet så det är långt ner och inåt.
    Okej, som jag misstänkte. Tack för infon =)
  • Sommarsnö

Fler som är torra i munnen och får kväljningskänslor av det? Jag brukar få attacker av att jag känner mig torr i munnen och att det triggar kräkreflexen och då måste jag dricka något snabbt annars kväljer det liksom.

• Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-10-01 11:28:04 följande:

Fler som är torra i munnen och får kväljningskänslor av det? Jag brukar få attacker av att jag känner mig torr i munnen och att det triggar kräkreflexen och då måste jag dricka något snabbt annars kväljer det liksom.

Torr i munnen om jag dricker dåligt men inte så jag vill kräkas. Du borde köpa tabletter mot muntorrhet på Apoteket :)
  • mandalii
    Sommarsnö skrev 2014-10-01 11:28:04 följande:

Också sjukt torr i munnen, men inte så jag mår illa.
  • Sommarsnö
    mandalii skrev 2014-10-01 12:33:34 följande:
    Också sjukt torr i munnen, men inte så jag mår illa.
    Mår illa av det gör jag inte, det är bara kräkreflexerna som triggas. Men jag har känsliga sådana normalt så det är nog därför - kan knappt borsta tänderna utan att kvälja
  • Frukostflingan

Jag är också torr i munnen. Dricker vatten konstant och går därför på toa konstant också.

Jag tycker jag känner fladder i magen. Är i v 13 så det är galet mycket för tidigt. Men det känns ändå som fladder. med sonen kände jag i v 16-17...

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)