-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Idag kände jag lite fladder väldigt långt ner i magen och långt in. Jag vet inte om det var fostret? Jag drömde inatt att den sparkade och att jag kunde känna det tydligt.emmasdag skrev 2014-09-30 19:11:21 följande:
99 % säker på att jag igårkväll kände skatten i magen! En ljuvlig känsla, och väldigt tidigt då jag på torsdag går in i vecka 14! Någon mer som tror sig ha känt något inifrån? :)
Det jag kände idag har jag inte känt förut. Tycker det är tidigt är i v 13+3 och det är mitt tredje barn. -
Jag har kännt tidigt båda mina graviditeter (ca v14)
Än så länge har jag inte kännt nått med denna som jag säkert kan säga är bebis men är bara i v 12 ännu. Men längtar tills man kan känna detdär tydliga innifrån! -
Jag kände första barnet efter rul har jag för mig, runt v 20 kanske. Andra barnet kände både jag och min man i v 17, med några dagars mellanrum. Jag är i v 13+1 idag. Hur högt går livmodern ungefär, så jag vet vart i magen jag kan i så fall känna rörelser? Längtar efter rörelserna som blir nästa milstolpe.
-
Livmodern går nog Max nån centimeter ovan blygdbenet så det är långt ner och inåt.Smulan 89 skrev 2014-09-30 20:16:54 följande:
Jag kände första barnet efter rul har jag för mig, runt v 20 kanske. Andra barnet kände både jag och min man i v 17, med några dagars mellanrum. Jag är i v 13+1 idag. Hur högt går livmodern ungefär, så jag vet vart i magen jag kan i så fall känna rörelser? Längtar efter rörelserna som blir nästa milstolpe.
-
Okej, som jag misstänkte. Tack för infon =)Bell13 skrev 2014-09-30 21:28:58 följande:Livmodern går nog Max nån centimeter ovan blygdbenet så det är långt ner och inåt.
-
Fler som är torra i munnen och får kväljningskänslor av det? Jag brukar få attacker av att jag känner mig torr i munnen och att det triggar kräkreflexen och då måste jag dricka något snabbt annars kväljer det liksom.
-
Torr i munnen om jag dricker dåligt men inte så jag vill kräkas. Du borde köpa tabletter mot muntorrhet på Apoteket :)Sommarsnö skrev 2014-10-01 11:28:04 följande:
Fler som är torra i munnen och får kväljningskänslor av det? Jag brukar få attacker av att jag känner mig torr i munnen och att det triggar kräkreflexen och då måste jag dricka något snabbt annars kväljer det liksom.
-
Också sjukt torr i munnen, men inte så jag mår illa.Sommarsnö skrev 2014-10-01 11:28:04 följande:
-
Mår illa av det gör jag inte, det är bara kräkreflexerna som triggas. Men jag har känsliga sådana normalt så det är nog därför - kan knappt borsta tänderna utan att kväljamandalii skrev 2014-10-01 12:33:34 följande:Också sjukt torr i munnen, men inte så jag mår illa.
-
Jag är också torr i munnen. Dricker vatten konstant och går därför på toa konstant också.
Jag tycker jag känner fladder i magen. Är i v 13 så det är galet mycket för tidigt. Men det känns ändå som fladder. med sonen kände jag i v 16-17...