-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Jag läste om NIPT på www.fostertest.se. Någon som testat?
-
Jag var på inskrivningssamtal idag. Ultraljud blir den 25e november så kommer ju räkna timmar tills dess haha :D Hade tydligen ketoner i mitt urin, hon sa att jag dricker för lite. Hade till och med druckit mer än vanligt idag men tydligen inte tillräckligt. Det första jag gjorde var att köpa en loka i sjukhuskiosken och lagade en soppa idag så hoppas ketonerna försvinner!
Andra besöket med bm blir 7 januari, känns ju som en evighet dit! -
Vi kommer nog göra det. Har försökt få tag på dem utan att lyckas. De har varken svarat på tfn el mail. Funderar ni också på att göra?
-
Jag är i vecka 12 och min mage har exploderat och växer varje dag =)
-
V 11 (10+6)
Ser dock ingen skillnad från innan jag blev gravid ;)
-
11+6 idag, jag är riktigt svullen på kvällarna, på morgonen ser det mest ut som en stor bilring. Det är andra barnet för mig och med första lyckades jag hålla det hemligt till v18, denna gång är det svårt redan nu :-/
-
Ok... Testar en gång till då annars får ni vända mobilerna/datorskärmarna för att se :)jenny7906 skrev 2014-10-02 20:55:12 följande:
11+6 idag, jag är riktigt svullen på kvällarna, på morgonen ser det mest ut som en stor bilring. Det är andra barnet för mig och med första lyckades jag hålla det hemligt till v18, denna gång är det svårt redan nu :-/
-
Åh vilka fina magar ni har tjejer! Går in i vecka 15 imorgon och min mage syns inte ännu fast än de är andra barnet, dessutom e jag på - 2 kg ida, :) men magen lär väl komma snart :) jag längtar tills ja kan ha mamma kläder o se sådär mysigt gravid ut haahaha någon mer än bara jag??
-
Slänger in en kvällsmage jag med!
-
Alltså påstådda risker.. Jag har hört många berätta otrevliga kopplingar mellan sprutan och diverse komplikationer. Jag föredrar att inte bara lyssna på folks misstänkta kopplingar utan jag klurar mest på huruvida den är nödvändig. Dessutom kan jag aldrig för mitt liv förstå att någon får injicera något i mitt barn utan min vetskap.. Blev så chockad när jag kom på att min son fått den utan att jag varken blev informerad om det eller tillfrågad.Sommarsnö skrev 2014-10-02 18:54:29 följande:
Vilken är den påstådda risken med K-vitaminspruta (någon som skrev om det här tidigare)? Har hittills bara läst om stora och viktiga fördelar med den.
Den infördes på sjuttiotalet för att förebygga kraftiga blödningar hos spädbarn. Det finns massor om detta på nätet, bara att googla. Dr Mercola intervjuar forskare om den bla. Finns även en tråd här nån stans som handlar om bla detta.
www.familjeliv.se/forum/thread/51523086-viktig-info-som-mvc-och-forlossningspersonal-brukar-hoppa-over
Jag kör iaf på försiktighetsprincipen; då jag inte är säker på om något är bra eller dåligt, biverkningar, skador osv så avstår jag.