Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Mars12 skrev 2014-11-11 11:36:56 följande:

Madelen b: ja man blir lite knäpp alltså :) Lycka till på Torsdag, allt kommer gå fin fint :)

Tack det samma:)
  • Madelen b
    ArdnasK skrev 2014-11-11 19:44:40 följande:
    Då är vi lika långt, gick också in i v 18 idag! :) Har RUL 26/11...
    Jag gick oxå in i v 18 idag:)
  • Madelen b
    mandalii skrev 2014-11-12 10:32:16 följande:

Nu har vi exakt en vecka kvar till RUL, ska bli så spännande! Tiden går fruktansvärt långsamt just nu må ni tro.

Hur tänker ni angående ekologiska kläder föresten, ni pratar om Zaras babykollektion, har de ekologiska kläder? Jag kommer bara att köpa ekologiska kläder i alla fall till en början när bebisen är nyfödd och extra känslig. Är ju så fruktansvärt mycket gifter i just kläder.

Jag är noga med ekologiskt och återvunnet, köper inga kläder med plasttryck eller halkstrumpor! Vi är även noga med leksaker har nästan bara trä/plåt leksaker och ekologiska plastleksaker! Kör glasflaska oxå för att skippa plastet!!

Finns så mycket fint ekologiska kläder!
  • Madelen b
    ArdnasK skrev 2014-11-12 15:23:00 följande:
    Härligt! Mår du bra? Känner du bebisen än? Jag har haft ett ständigt illamående men det börjar släppa nu... Har bara känt nån enstaka buff i magen än så länge.
    Jag mår illa till och från, känslig för lukt och en jävla foglossning:(

Har känns någon gång tror jag, men ska på Rul i morgon och är grymt nervös även fast jag fick se hjärtat i lördags!

Har moderkakan fram så hoppas de är därför!
  • Madelen b
    madde10 skrev 2014-11-12 15:30:27 följande:
    Samma här. Men min familj är inte lika på, dom tycker jag är knäpp, iaf det här med plasten. Tänkte jag skulle förbereda dom redan nu med att berätta att vi inte vill ha plastleksaker, då gick min syrra i taket för barnet ska minsann få leka med barbie! Jag ska ju ha en tjej och då mååååste hon ju ha baaarbies. Jag vill ju inte vara otacksam heller....
    Jag vet, mina föräldrar fattar inte heller men jag skickar ut önskelistor jag med där jag var väldigt ingående! Och får jag saker ja ej vill ha sorterar jag ut dem och kastar faktiskt! Alla vet mina åsikter så att ignorera dem tycker jag är mer respektlöst!!
  • Madelen b
    Hanna 681 skrev 2014-11-12 16:28:17 följande:

Jag har ganska dålig erfarenhet av bugaboo cameleon. Funderar på att sälja min och köpa en bugaboo Buffalo istället, någon som har testat den?

Har hört mycket tråkigt om cam med, men har faktiskt beställt en buffel, får se hur nöjd man blir;) sålde våran EL så gunget lär man ju sakna;P
  • Madelen b
    ArdnasK skrev 2014-11-12 17:44:04 följande:

[quote=74329034][quote-nick]Madelen b skrev 2014-11-12 17:28:46 följande:[/quote-nick]Jag mår illa till och från, känslig för lukt och en jävla foglossning:(

Har känns någon gång tror jag, men ska på Rul i morgon och är grymt nervös även fast jag fick se hjärtat i lördags!

Har moderkakan fram så hoppas de är därför![/

Jag har sluppit foglossning hittills...tror det kommer längre fram, det har det gjort med de två första. Ska på RUL först om två veckor...:(

Skönt, hade nästan inget m första sonen men har allt denna tror jag;)
  • Madelen b
    S1528 skrev 2014-11-12 18:28:26 följande:

Ni som har foglossning, hur beter den sig?

Jag har haft "glapp" där bäckenet och ryggraden går ihop sedan många veckor tillbaka. Det gör inte direkt ont, men om jag tex skall resa mig ifrån en stol så känner jag att det "glappar" till en sekund och att benen blir lite orkeslösa.

Vad värre är att jag börjat få ont på ett sätt som påminner om ischias, vänstra skinkan gör sååå ont och det strålar ut i benet. Speciellt om jag roterar benet utåt. Efter vad jag läst mig till så är det klassiskt för bakre fogen :(

Än så länge går det ganska bra att jobba, att bli sjukskriven redan nu hade varit hemskt :(

Jag har varit sjukskriven sedan v7 tror jag:( pga fogarna det suger och var inte alls enligt planerna! Har ett tungt jobb så hade aldrig funkat!
  • Madelen b
    S1528 skrev 2014-11-12 19:05:41 följande:
    Jag har också ett tungt jobb, och jag står och går hela dagarna. Än så länge har jag ignorerat fogarna men jag vet inte hur länge till jag kan klara av det. Idag insåg jag att jag kanske inte kommer att klara av att jobba fram till februari som jag hade tänkt :(

Och jag känner av magen så himla mycket nu, i vissa arbetssituationer måste jag böja mig väldigt djupt och det funkar inte alls längre. Magen tar emot och jag måste ställa mig på alla fyra eller hålla andan (vilket definitivt inte är bra för bebisen).

Usch, och den ischias-liknande smärtan får mig att vilja gråta av hopplöshet :(
    Samma här står hela dagarna lyfter mycket tungt och hänger över diskar vilket i te alls går med magen! Min chef är väldigt förstående och nu är jag bara 25% sjuk, men vet ej hur jag ska fortsätta, testa jobba heltid och hoppas ja håller ihop eller fortsätta 25% sjuk och kunna jobba tiden ut!

Svårt!!
  • Madelen b
    Bell13 skrev 2014-11-12 19:40:19 följande:
    Vad för tråkigt har du hört?
    Jag som bor i en kullerstens stad vet många vars vagnar har "rasslat" sönder dvs plast detaljer som spruckit av vibrationer vilket är kasst då man faktiskt överlag inte kör så mycket på kullersten iaf!

Sedan är dem väl ganska små i sitsen och stumma!

Men en smak sak antagligen!

Som sagt byter från el till en buffel så får väl se;P

Kommer aldrig våga erkänna ett nederlag inför min sambo haha;P
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)