Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Så fina magar och så olika:) här är mig v 15

• Madelen b

Andra barnet för mig med, dem säger att den kan bli större i början då sedan planar de ut m tiden;)

• Madelen b
    Sommarsnö skrev 2014-10-25 20:27:33 följande:

Tycker det är jobbigt med alla restriktioner som gravid vad gäller maten - jag blir så nojig. Köpte alkoholfri glögg med max 0,5 % alkohol idag då jag och min sambo resonerade som så att det är så lite att man isåfall också borde utesluta fil och liknande som också innehåller alkohol. Men efter jag druckit en mugg så blev jag nojig och läste då om någon alkoholforskare som menade att man ska avstå även alkoholfritt upp till max 0,5 %. Men fil eller andra livsmedel som kan innehålla alkohol säger ju ingen något om! Hur tänker ni?

Fil äter jag;) men nojar mycket mer över Listeria, fan kan inte äta något känns de som!

Och framför allt så nojar jag över om någon annan lagat maten så jag inte har koll på tillagningen, datum osv!

Riktigt jobbigt, så var jag inte m första barnet!
  • Madelen b
    FCet skrev 2014-10-25 23:39:05 följande:

Någon som börja fundera över namn nu redan? :)

Lite men mest för vi inga har;P men om några v vet vi förhoppningsvis kön så de underlättar!! ;)
  • Madelen b
    Hanna 681 skrev 2014-10-26 08:13:25 följande:
    Och jag som har craving på a-fil, har inte alls tänkt i de banorna. Brukar undvika all sorts alkoholdryck, kollar efter symbolen med gravidmagen på om jag ska köpa något alkoholfritt. Men nån sorts helt alkoholfri glögg borde väl finnas, det längtar jag efter. Annars får det väl bli julmust! smile1.gif
    Har sett flera svar från arla att nej vanlig fil/yoghurt inte innehåller alkohol! Utan bara denna Keflar ( hette den så)

Sedan finns de dem som påstår att rent kemiskt är de allohol i allt som jäser ( bröd,fil, socker) osv men tom Livsmedelsverket rekommenderar ju fil i sina texter så vi kan äta på, ibland hinner ja få i mig 3 tallrikar på en dag;)
  • Madelen b
    mandalii skrev 2014-10-27 14:20:49 följande:

Usch jag tror att jag kommit in i de så kallade spökveckorna, hände nästan prick på dagen när jag klev in i vecka 16 och då månad 4. Plötsligt försvann tröttheten, magen kändes ?lättare? och äntligen välfungerande (har haft extremt jobbigt med gasig, uppblåst och förstoppad mage). Var helt fantastiskt och det har hållit i sig sedan i lördags. Tycker att brösten också ömmar mindre. Men värst av allt, magen bara försvann..poff.

Känns så himla trist, då fattar man att det inte var den riktiga bebismagen som syntes, utan bara min svullna mage. Känner mig lite orolig också, kan det ha hänt något? Hur är det för er? Hur har det varit?

Egentligen borde man ju njuta nu, av att må så bra, men kan inte riktigt göra det som sagt?

Fy känner precis som du!! Hemsk ångest!!

Har dick SD just nu men det säger ju inget mer än att ja är gravid ( och de tvivlar man ju inte på) utan mer om knyttet mår bra!!!
  • Madelen b

Min mamma berättade jag för ganska direkt, hon är mitt största stöd om något skulle hända!

Sedan efter jag sett bebisen i v 14 så berättade jag för närmsta vännen och på jobb, men många visste/anade redan då min mage växt rejält och för ja måste få avlastning på jobb!

Många vet inte än men frågar någon så nekar jag de inte, men de blir mer offentligt efter rul om 2 veckor vilket känns som en evighet bort!

Ska till släkten om 1v och de vore så skönt att få höra hjärtat innan för att då kunna berätta för släkten irl. Även jag nojar att på rul se att bebbe dött i v 15 eller något:/

• Madelen b

Ang skinka ute på cafer så undviker jag detta! Tar vegetariska alternativ istället! Jag jobbar i en delikatess och vill inte skrämma er men det är Ingen garanti att skinkan som säljs där inte närmar sig bf datum:/ eller inte har legat i disken i flera dagar! ända sättet att vara säker är att be om en oöppnad skinka! Jag själv köper endast hem skinka om jag själv öppnat den och då kontrollerat datumet innan! Tror jag ätit skinka typ 3ggr denna graviditet då listeria nojar ihjäl mig!

Kollar temperatur på allt jag äter som inte är färskvaror ( tex korv, färdiga köttbullar mm ) sjukt jag vet men kan inte släppa det:(

Var inte alls såhär med första barnet!

• Madelen b

Ang rörelser har ja ingen aning, första barnet kände jag efter Rul någon gång! Men har moderkakan fram denna gång oxå och en kass mage så jag vet inte vad jag känner;P

• Madelen b
    amandanS skrev 2014-10-28 22:58:19 följande:
    Hmm... Öppnar de verkligen en ny om man ber om det?! Just nu varit såå trött på ost... Varvar med fryst salami, färskost och vanlig ost... Men så sugen på "köttiga" pålägg....
    Nja men kolla efter oöppnade skinkor ( vi lägger ju ner med förpackningen och öppnar först när en kund vill köpa den) eller o skurna skinkor ( då vet du ju att den är ny öppnad) eller var ärlig säg som det är att du är nova m datum! Nästan alla bokför när en skinka öppnats och vilket bf datum det har! Då tror jag alla kommer utesluta dem skinkorna man vet med sig har kort datum!

Jag känner som du, köpte hem lite nyöppnad skinka idag;P
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)