Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Man kan ju inte både stå som studerande och föräldrar ledig på heltid:)

• Madelen b
    Anonym (??) skrev 2014-10-22 19:24:22 följande:

Är det någon som vet hur pass ont man måste ha i ryggen, eller hur lätt man får ont i ryggen för att man kan bli sjukskriven för de,? Kanske inte 100% men iaf 50%.

Jag har ett rätt så fysiskt jobb och ryggen håller på att bli min död nästan. Det har blivit värre för varje dag och senast idag när jag slutade hade jag så ont så jag inte kunde gå riktigt. Haltade och kunde inte gå med upprätt rygg riktigt som man gör. Kan tillägga att jag var sjukskriven 50% till idag pga hemsk illamående och kräkningar, kräkningarna är bättre men illamåendet hänger kvar. Har läkartid början på november pga ryggen. Men tänkte om någon kanske visste lite, så jag kanske kan förvarna chefen om förlängt.

Beror på jobbet! Jag är sjukskriven 50% pga ryggen/foglossning och fsk godkände de! Men min läkare sa att den är stenhårda på gravida! Men jag var mer ivägen på jobb än gjorde nytta! Bad om att bli omplacerad ( vilket fsk kräver att du ska försöka bli) men min chef kunde inte det! Går till sjukgymnast/akupunktur/tens ja jag gör allt jag kan för att de ska bli bättre! På fredag ska jag testa vara sjukskriven 25% endast så får vi se om de funkar!

Men var bered på att få strida lite för att få igenom en sjukskrivning och mycket beror på din läkare och handläggare på fsk!

Hoppas de löser sig:)
  • Madelen b
    Malinpetronella skrev 2014-10-22 21:04:23 följande:

Nån mer som har mycket ssammandragningar ?

Efter jag jobbat och lyft mycket och bökat så får jag jättemycket senare på kkvällen. Igår gjorde de till och med ont=( ska ringa bm imon bitti men har ni med det så?

Jag har mycket, dem gör dock inte ont! Men ingen tar än seriöst tycker jag!!
  • Madelen b
    JhjärtaK skrev 2014-10-23 06:59:12 följande:
    Jag hade en del för några veckor sedan men de har lugnat sig nu när jag tar det lite lugnare. Men på RUL så skall de göra en cervix-koll (görs med VUL) för att se så att livmodertappen inte är påverkad. Be att få göra en sådan du med.
    Ja de skall jag göra. Kan man säga till där bara? Hade ju som sagt jätte mycket sd med första ringde flera gånger in men dem bara viffta bort dem, sedan av en slump i v 29 gjordes en undersökning få DEM sa att ja hade mycket sd som jag då inte ens kände! Och då var tappen nästan helt borta!! Och då vart de fart på dem! Därför ja nojar lite att jag redan nu känner av dessa!
  • Madelen b
    JhjärtaK skrev 2014-10-23 10:25:51 följande:
    Jag kommer bara att be dem att göra det men då jag väntar två st så är det i princip standard. Iom att din tapp blev såpass påverkad förra gången så ta och ring dit du skall göra RUL och berätta att under förra graviditeten hade du mycket sd och att de påverkade din tapp och att du redan nu har mycket och be dem att göra en cervix-kontroll vid RUL. Säger de nej på telefon kan du ju alltid fråga igen när du är där.

När har du RUL?
    Ja funderade på det jag med!

Tack det ska jag!!

Jag har Rul den 13e. Du då?

Vilken v är du i nu, då du fick höra hjärtat?
  • Madelen b
    Malinpetronella skrev 2014-10-23 18:26:08 följande:
    jag ringde bm idag. Ska lämna urin prov imon för att utesluta uvi. Annars ska det inte vara nån ffara så länge de inte kommer så kraftigt utan att jag jjobbat. Då ska jag få träffa en läkare. Har en dotter sedan innan, så det känns oftast tidigare med andra .
    Jag har oxå lämnat urinodling men visade inget! Jag får dock sd av att bara ligga i soffan, har precis ätit nu ( har bakat bullar m sonen i lagat mat ) och sd är i full gång! Men kanske är som du säger att man känner dem tydligare andra grav!

Men som jag skrev tidigare så pga av att jag vart inlagd med sonen så är de klart att dessa sd oroar mig!!
  • Madelen b

Har pratat med gyn nu och hon tog äntligen mina sd på allvar, och skrev i journalen att får jag sd igen ( fick jätte mycket igår) så skulle jag åka in! Känns skönt!!

• Madelen b
    JhjärtaK skrev 2014-10-24 12:45:03 följande:

Ja jag har moderkakan fram och den dämpar rejält. Har känt några gånger men väldigt utspritt, antar att det är när någon av dem har lyckats sparka till vid sidan om moderkakan.

Har för mig att med sonen kände jag inte förens efter rul då vi skulle lyssna på hjärtat och han sparkade på mikrofonen! Första gången som jag var 100 på att de var han. Så kanske lite tidigare denna gång men vet att de tar längre tid då man har den fram. Och du har ju två så dem bökar nog mer;)
  • Madelen b
    naughtyn skrev 2014-10-24 16:11:51 följande:

Tvi för dessa spökveckor! Jag som klarat hålla mig lugn och trygg i princip hela graviditeten (är i slutet av vecka 16 nu) börjar nu tvivla och än är det över två veckor till RUL...

Känner precis som du!!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)